A TV2 csak két műsorral szerepel a top 10-ben

Várkonyi Andrea, Tények, TV2, hírműsor
Vágólapra másolva!
Június 11-én a 18–49-es célcsoportban a Barátok közt lett a nap legnézettebb műsora, 350 ezer ilyen korú néző figyelte az aktuális epizódot. Az ötven év alattiaknál nagyon jön fel a Cool és a Film+, hisz amíg a teljes lakosságnál csak az RTL Klub és a TV2 produkciói szerepelnek a legjobb tízben, addig itt az utóbbi csatornának már csak két műsora fért be, kiszorították a kisebb adók.
Vágólapra másolva!
Forrás: Origo

Mai Médialiftünkben felfelé tart az Éjjel-nappal Budapest egyik szereplője, Szórádi Barbi – valódi nevén Csákány Mónika –, miután a műsor az este legmagasabb közönségarányát hozta, az éppen tévéző ötven év alattiak 23,8 százaléka figyelte.

A ma vizsgált célcsoportban

késő este, a Hazudj, ha tudsz! idején már a Cool volt a legnépszerűbb csatorna,

a sorozat 10,2 százalékos közönségaránnyal zárt – a főszereplő, Tim Roth emiatt kapott zöld nyilat.

A TV2 új sorozata, a Doktor Rush viszont nem nagyon találja eddig a közönségét, a műsor idején az RTL Klub mellett a Cool és a Film+ is a csatorna fölé ment. Nézze meg grafikonon is!

Forrás: Origo / Nielsen Közönségmérés

Mutatjuk a legmagasabb közönségarányt elérő csatornákat is, itt is látható, hogy a Cool megszorongatta a TV2-t, csak 0,6 százalékpottal maradt el tőle.

A napot az RTL Klub nyerte 11,7 százalékkal,

a Duna TV 2,7 százaléka viszont csak a hetedik helyre volt elég, még a Comedy Central és a Viasat3 is megelőzte. A lista végén holtversenyben áll a Story4 és az RTL II.

Forrás: Origo / Nielsen Közönségmérés

Nézettségelemző gyorstalpaló

A grafikonokon a közönségarányt százalékosan ábrázoltuk. Ennek a rövidítése SHR%. Azt meséli el, hogy az adott célcsoport éppen tévét néző tagjainak hány százaléka nézi a műsort. Minél nagyobb ez a szám, annál jobban örülnek a műsorkészítők és a csatorna vezetői.

Az oszlopdiagramon a tíz legmagasabb közönségarányt elérő csatornát mutatjuk. Mivel a három nagy országos televízió: az M1, a TV2 és az RTL más-más célcsoportot preferál, ezért mi is három mutatószámot használunk. A teljes lakosság a közmédia számára, a 18–49 éves kereskedelmi célcsoport – főleg főműsoridőben – az RTL-nek, míg a 18–59 évesek csoportja a TV2-nek fontos.

Ha kíváncsi arra, hogy a Nielsen hogyan méri a tévétársaságok nézettségét, akkor kattintson ide.