A hegyi doktor jó receptet írt

Has Sigl A hegyi doktor
Vágólapra másolva!
Június 17-én a teljes lakosságban a Barátok közt volt a nap legnézettebb műsora, az aktuális epizódra 1 millió 28 ezren voltak kíváncsiak. Ez volt az egyetlen produkció, amely egymilliónál több nézőt vonzott, a második helyet megszerző Szulejmán-t 908 ezren figyelték. A TV2 először a Tények-kel szerepel a listán, negyedikként, míg a Duna TV-n A hegyi doktor-t nézték a legtöbben. 
Vágólapra másolva!
Forrás: Origo

Mai Médialiftünkben a Duna TV két műsorral is szerepel, ám az egyik felfelé, a másik lefelé tart.

Június 17-én A hegyi doktor volt a nemzeti főadó legnézettebb műsora,

378 ezren figyelték, címszereplője, Hans Sigl ezért kapta a zöld nyilat. A német sorozat ráadásul nemcsak az esti sávban ment jól – a Duna TV a végéig tartotta magát, utána mentek csak fölé a kisebb adók –, de délelőtt is, a széria idején a közmédiát nézték a legnagyobb arányban.

A saját gyártású Balatoni nyár már kevésbé teljesített jól, az Emlékezz Reina! vagy A vihar című sorozatokra inkább voltak vevők a nézők, sőt ebben az idősávban a Cool és a Viasat3 is jobbára a Duna TV fölött volt. A műsor végül 4,6 százalékos közönségaránnyal zárt, egyik vezetőjének, Sipos Dávid Günthernek jár a piros nyíl.

Este

a TV2 a Jóban Rosszban végéig tartotta magát,

onnantól viszont megtörhetetlen volt az RTL Klub egyeduralma, még a kicsivel éjfél előtt indult Grace klinika is 13,7 százalékos közönségarányt tudott hozni. Mutatjuk a napszakos grafikonokat, nézze meg, a nap folyamán hogyan alakult a közönségarány:

Forrás: Origo / Nielsen Közönségmérés
Forrás: Origo / Nielsen Közönségmérés
Forrás: Origo / Nielsen Közönségmérés

Alább láthatók azok a csatornák is, amelyek a legmagasabb napi átlagos közönségarányt érték el. A napot az RTL Klub nyerte,

a Duna TV 5,3 százalékkal ékelődött be a Cool és a Film+ közé.

Az M1 a Viasat3-mal, a Nickelodeon pedig a Comedy Centrallal teljesített egy szinten, utóbbi két csatorna áll holtversenyben a tízes lista végén.

Forrás: Origo / Nielsen Közönségmérés

Nézettségelemző gyorstalpaló

A grafikonokon a közönségarányt százalékosan ábrázoltuk. Ennek a rövidítése SHR%. Azt meséli el, hogy az adott célcsoport éppen tévét néző tagjainak hány százaléka nézi a műsort. Minél nagyobb ez a szám, annál jobban örülnek a műsorkészítők és a csatorna vezetői.

Az oszlopdiagramon a tíz legmagasabb közönségarányt elérő csatornát mutatjuk. Mivel a három nagy országos televízió: az M1, a TV2 és az RTL más-más célcsoportot preferál, ezért mi is három mutatószámot használunk. A teljes lakosság a közmédia számára, a 18–49 éves kereskedelmi célcsoport – főleg főműsoridőben – az RTL-nek, míg a 18–59 évesek csoportja a TV2-nek fontos.

Ha kíváncsi arra, hogy a Nielsen hogyan méri a tévétársaságok nézettségét, akkor kattintson ide.