A TV2 dermedten nézi az épp előző riválist

Várkonyi Andrea
Vágólapra másolva!
A 18–49-es kereskedelmi célcsoportnál a napi átlagot tekintve a Film+ beérte az évet elég gyámoltalanul kezdő TV2-t. Az öt legnézettebb műsort az RTL Klub szállította, egyelőre nem fenyegeti senki a pozícióit.
Vágólapra másolva!

Felfelé megy mai médialiftünkben Kiss Péter Balázs, a Barátok közt szereplője: a szappanopera tegnapi része a 18–49-es célcsoportban a nap legjobbja volt, így jár az elismerés. Lefelé megy viszont Beth Behrs, Az élet csajos oldala című sorozattal, ami csak 1 százalékot tudott felmutatni: az RTL II előtte és utána lévő műsora is jobban ment ennél. Lefelé megy Gyabronka József színész, aki ittas vezetés miatt került a bíróságra, komoly pénzbírságot kapott tegnap.

Reggel azt látjuk, hogy 18–49-ben a Mokkát egy ponton beéri az RTL Híradó és a Fókusz előző napi adásának ismétlése.

Forrás: Origo / Nielsen

Délután több piaci szereplő próbálja átvenni a vezetést, a Film+ tévének van egy erősebb periódusa.

Forrás: Origo / Nielsen

Este nincs mese, az RTL Klub dominál a Válótársak végéig, utána is csak egy baráti csatorna támadja, a Film+, amely szintén az RTL-csoport része, úgyhogy nincs nagy ijedség.

Forrás: Origo / Nielsen

Alább a napi átlagokat mutatjuk: feltűnő, hogy az RTL Klub közel annyit hoz, mint a két legerősebb üldöző együtt (egy ráadásul cégen belüli). A Film+ utolérte a TV2-t a 18–49-es célcsoportban, amiért aligha veregetik meg saját vállukat a Róna utcaiak. A top 10 vége felé három közmédia-csatorna található, az M1, M2 annyit hoz, amennyit elvárni lehet, de a 2,4 a Duna TV-től, mint nemzeti főadótól édeskevés.

Forrás: Origo / Nielsen

Nézettségelemző gyorstalpaló

A grafikonokon a közönségarányt százalékosan ábrázoltuk. Ennek a rövidítése SHR%. Azt meséli el, hogy az adott célcsoport éppen tévét néző tagjainak hány százaléka nézi a műsort. Minél nagyobb ez a szám, annál jobban örülnek a műsorkészítők és a csatorna vezetői.

Az oszlopdiagramon a tíz legmagasabb közönségarányt elérő csatornát mutatjuk. Mivel a három nagy országos televízió: az M1, a TV2 és az RTL más-más célcsoportot preferál, ezért mi is három mutatószámot használunk. A teljes lakosság a közmédia számára, a 18–49 éves kereskedelmi célcsoport – főleg főműsoridőben – az RTL-nek, míg a 18–59 évesek csoportja a TV2-nek fontos.

Ha kíváncsi arra, hogy a Nielsen hogyan méri a tévétársaságok nézettségét, akkor kattintson ide.