Házon belül gyűrték le a Barátok köztöt

Barátok közt
Vágólapra másolva!
A 18–49-es célcsoportban február 4-én az Éjjel-nappal Budapest volt a legnépszerűbb tévéműsor, 325 ezer ilyen korú néző figyelte az aktuális epizódot. A második helyen a Barátok közt, a harmadikon a Fókusz áll, a TV2 az ötödik helyen szerepel először a Tények-kel. Jól rajtolt az RTL Klub új sorozata, és a Cool három műsorral is ott van a toplistán.
Vágólapra másolva!
Forrás: Origo

Médialiftünkben felfelé tart az Éjjel-nappal Budapest egyik alapszereplője, Joe, mivel a sorozat megnyerte a napot a 18–49-es célcsoport körében. 325 ezer ilyen korú nézővel az első helyen végzett a nézőszámot tekintve, a második helyet elért Barátok közt-nek 314 ezer, a Fókusz-nak 274 ezer nézője volt.

Szintén RTL Klub-os műsor, a Híradó végzett a negyedik helyen a legnépszerűbb műsorok listáján, a TV2 a Tények-kel az ötödik helyet szerezte meg. Az RTL klub új sorozata tegnap este startolt, a Volt egyszer két Németország a hetedik helyen végzett 161 ezer ilyen korú nézővel.

Lefelé tart viszont Pizzaz Miller, a Holdfényváros aktuális epizódja 1,6 százalékot hozott a vizsgált célcsoportban, ezzel bőven a csatornaátlag alatt maradt - a Comedy Central 4 százalékot ért el a vizsgált napon.

Felfelé utazik a Dr. Csont főszereplője, David Boreanaz, mivel a sorozat aktuális epizódja volt a nap nyolcadik legnézettebb műsora, a Cool ezzel szerepel először a toplistán. A húsz legnézettebb műsor közé bekerült a csatornáról A mentalista és a Gyilkos elmék is.

Mutatjuk grafikonon is, hogy alakult a reggel és a délelőtt:

Forrás: Origo / Nielsen Közönségmérés

Délután a többi csatorna is feléled:

Forrás: Origo / Nielsen Közönségmérés

Este pedig átveszi a vezetést az RTL Klub:

Forrás: Origo / Nielsen Közönségmérés

A csatornák versenyéből az RTL Klub került ki győztesen 11,5 százalékkal, a TV2 a második helyen végzett a 18–49-es célcsoportban 8,6 százalékkal. A dobogóra felfért a Cool, egy hajszállal maradt le tőle a F+. A csatornák toplistáját az M1 és az M2 zárta.

Forrás: Origo / Nielsen Közönségmérés

Nézettségelemző gyorstalpaló

A grafikonokon a közönségarányt százalékosan ábrázoltuk. Ennek a rövidítése SHR%. Azt meséli el, hogy az adott célcsoport éppen tévét néző tagjainak hány százaléka nézi a műsort. Minél nagyobb ez a szám, annál jobban örülnek a műsorkészítők és a csatorna vezetői.

Az oszlopdiagramon a tíz legmagasabb közönségarányt elérő csatornát mutatjuk. Mivel a három nagy országos televízió: az M1, a TV2 és az RTL más-más célcsoportot preferál, ezért mi is három mutatószámot használunk. A teljes lakosság a közmédia számára, a 18–49 éves kereskedelmi célcsoport – főleg főműsoridőben – az RTL-nek, míg a 18–59 évesek csoportja a TV2-nek fontos.

Ha kíváncsi arra, hogy a Nielsen hogyan méri a tévétársaságok nézettségét, akkor kattintson ide.