640 ezer magyar szomorodott el szombat éjjel

Eurovíziós Dalfesztivál 2016. döntő
Freddie representing Hungary with the song 'Pioneer' performs during the final of the Eurovision Song Contest 2016 Grand Final in Stockholm, on May 14, 2016. / AFP PHOTO / JONATHAN NACKSTRAND
Vágólapra másolva!
A Nagy Duett továbbra is vezeti a heti nézettséget, de egymillió néző fölötti eredményt ért el még a Barátok közt és az RTL Híradó is. Az Eurovízió négyórás folyama is sokakat érdekelt.
Vágólapra másolva!

A Nagy Duett 2016-os kiadása indulása óta remekül hoz a TV2-nek, ezúttal is nyerte a hetet 1 millió 428 ezer nézővel. Felfért még a dobogóra a régi favorit Barátok közt és az RTL Híradó. A Kismenők a negyedik helyen zárt, a Farm az ötödik, és a Drágám, add az életed pedig egészen jól megy a TV2-n, főleg a teljesen reménytelen Hal a tortánhoz képest.

Az Eurovíziós Dalfesztivált átlagosan 640 ezren nézték,

de éjjel egyig tartott, és nyilván sokkal jobb számokat hozott volna, ha nem kilenckor, hanem korábban kezdődik. A 21,2 százalékos közönségarány amúgy igen magas a Duna TV átlagához képest, de ezzel együtt a stáb igen csalódott volt, Freddie például bejelentette, hogy ha előre tudja, hogy csak a politika számít a dalversenyen, és nem a zeneiség, akkor ki sem utazik.

Freddie ki sem megy, ha tudja előre Forrás: AFP/Jonathan Nackstrand

18-49-ben is a Nagy Duett áll az élen, de ott szorosan tapadt rá a Barátok közt. A fiatalabb nézőknél az Éjjel-nappal Budapest a 3. helyen zárt, majd a Noé című film jön a sorban, ezt is az RTL Klub adta. Utána a Farm, a Dr. Csont és az RTL Híradó található a listán, az M4 Sport pedig a 8. helyet megcsípte a Forma-1-es közvetítéssel, ez 22 %-os közönségarányt tudott.

Forrás: Origo / Nielsen

Heti átlagok

A heti közönségarányt döntetlenre hozta a TV2 azzal, hogy nap közben többen nézik, mint nagy riválisát, és az idősebbeknél is jól áll. A két nagy kereskedelmi tévé 14,3 százalékon áll, a Duna pedig 7,7-re jött fel, nagyban köszönhetően a három eurovíziós adásnak, a zenés show ugyanis javított a keddi, csütörtöki és szombati átlagán. Teljes lakosságban a Cool és a Film+ mögé került az M1, mint az alábbi grafikonon is látható:

Forrás: Origo / Nielsen

A 18-49-es kereskedelmi célcsoportban az RTL Klub már nem ismert pardont, 14 százalékkal nyert, 3,7 százalékponttal verte a TV2-t. A Film+ és a Cool is 10 százalék körül hozott együtesen, a Duna csak 3,7-re volt képes az ötven alatti felnőtt nézőknél. A SuperTV2, majd a Viasat3 jön a sorban, befért még a top 10-be ebben a korcsoportban a Comedy Central, az RTL II és az M2 mesetévé.