Meddőséget okozhatnak az allergiaellenes gyógyszerek

spermiumok, illusztráció
Meddőséget okozhatnak az allergia kezelésére szedett antihisztaminok a férfiaknál - állapították meg argentin tudósok állatkísérletek alapján.

A Reproduction című szaklapban közölt tanulmány készítői korábbi, a leggyakoribb antihisztaminokat vizsgáló kutatások eredményeit elemezték és azt találták, hogy egyes szerek negatívan befolyásolhatják a férfi nemi hormonok normális működését, ez pedig a spermiumok alakját és mozgékonyságát változtatja meg, valamint alacsonyabb spermiumszámokhoz vezet - számolt be róla a The Guardian online kiadása.

Az állatkísérleteket elemző kutatók szerint további tanulmányokra lenne szükség, mivel kevés az emberi szervezetre gyakorolt hatásokról szóló munka, de óva intettek az antihisztaminok túlzott használatától.

Az iparosodott országokban egyre nagyobb számú allergiás megbetegedés miatt nő az ezeket kezelő gyógyszerek, köztük az antihisztaminok használata. A hisztamin nevű molekulát az allergiára válaszul állítja elő a szervezet, ezért szenved az allergiás a tünetektől, a tüsszögéstől, viszketéstől, orrfolyástól. Korábbi kutatások azonban kimutatták, hogy a hisztamin más, allergiától független folyamatokban, többek kötött az álom-ébrenlét szabályozásában, a szexuális viselkedésben és a termékenységben is szerepet játszik.

A Buenos Aires-i Kísérleti Biológiai és Orvostudományi Intézet (Instituto de Biologia y Medicina Experimental) kutatói szerint a hisztaminok elfojtása nem kívánt mellékhatásokat okozhat.

- mondta Carolina Mondillo, a tanulmány szerzője.