Különös római mozaikot találtak a víz alatt

búvár, mozaik
A tenger mélyén rejtőzött ez a mozaik
A CSR Restauro Beni Culturali szervezet víz alatt dolgozó régészei restaurálási munkálatokat végeznek egy nemrégiben újra felfedezett mozaikon, amely a római Baiai elsüllyedt romjai között rejtőznek. Ahogy arra a szakemberek rámutattak, Baiae egy régészeti park, amely egy részben elsüllyedt római kori városból áll, és ami a Nápolyi-öböl partján, a mai Bacoli községben, Olaszországban található.

Baiae idővel népszerű római üdülőhellyé fejlődött, amelyet előszeretettel látogatták a nevesebb rómaiak is. A település azonban soha nem nyerte el a városi rangot, helyette hedonista életmódjával szerzett hírnevet.

Ezt támasztja alá Sextus Propertius, a Krisztus előtti 1. században élt augusztusi költő beszámolója, aki azt írta, hogy Baiae „a luxus örvénye" és „a bűn kikötője" volt.

A város a Kumai-félszigeten, a Phlegrai-mezőn, egy aktív és változékony vulkanikus területen helyezkedett el, ami miatt a helyi vulkanikus bradizmikus tevékenység megemelte és lesüllyesztette a félsziget geológiai rétegeit, emiatt a város alsó részei víz alá kerültek.

A „hullámok mozaikja" néven ismert mozaikot több mint 40 évvel ezelőtt fedezték fel először,

de a tengerfenéken bekövetkezett üledékváltozások miatt elveszett a helye egészen addig, amíg a Campi Flegrei Régészeti Park 2023 januárjában be nem jelentette, hogy újra felfedezték.

A tenger mélyén rejtőzött ez a mozaik Forrás: Parco Archeologico Campi Flegrei & NAUMACOS

– mondták a szakemberek a HeritageDaily online tudományos portálnak.

A CSR Restauro Beni Culturali víz alatti régészei jelenleg eltávolítják az inkrusztációt (márvány vagy színes kő berakást), és

az eredeti csempék színének megfelelő színes habarccsal javítják a hiányzó tesszerákokat.

A Campi Flegrei Régészeti Parknak azt szeretné, hogy a mozaik a restaurálási munkálatok befejezése után víz alatti látványosság lehessen. A park egy 2002-ben létrehozott védett terület, amely a Földközi-tenger térségében egyedülálló példája a víz alatti régészeti és természeti védelemnek.