A csapat átkutatta a tudományos irodalmat, hogy megtudják, hány dalt és madárfüttyöt képes egy konkrét faj megtanulni, vajon egész életükben tanulják a vokalizációkat, vagy csak egy kötött fejlődési periódusban és hogy vajon tudnak-e utánozni más madárfajokat. Az vokális komplexitást mérő új módszer egyesíti ezt a 3 jellemzőt. A különböző fajok számára adaptált kognitív teszteket hoztak létre, mert például egy kis házi ökörszem (Troglodytes aedon) számára épített teszt lehet, hogy egy testes vadgalamb (Zenaida macroura) esetén nem működik. Végül a kutatók 7 kognitív teszttel álltak elő. A feladatok közül 4 a problémamegoldó képességet teszteli. Például az egyik az, hogy egy parafa fedőt le kell húzni egy üvegről, hogy elérjék a benne lévő élelmet. A másik 3 feladat a tanulást és az önkontrollt méri, a fejlett észlelés másik fő ismérveit.
A csapat elemezte, hogy a komplexebb vokális tanulási képességgel (mint például a nagyobb dal repertoár, a mimikri és az élethosszig tanulás) rendelkező madárfajok jobban teljesítenek-e az intelligenciateszteken is. A kutatók azt találták, hogy a problémamegoldás, de nem a tanulás, vagy önkontroll erősen összefügg a komplexebb vokális tanulással. Minél fejlettebb a vokális tanulás, annál fejlettebb a problémamegoldó képesség. Például a bóbitás cinege (Baeolophus bicolor), aki körülbelül 63 vokalizációt tanul és egész élete során tanul, gyorsabban elvégezte a problémamegoldó feladatokat, mint a barna fejű gulyajáró (Molothrus ater), aki örülbelül 9 vokalizációt tanul meg egy kötött fejlődési időkeretben.
A csapat kapcsolatot talált a komplex vokális tanulás, a jobb problémamegoldó képesség és a testmérethez képest nagyobb agy között is. Ez részben megmagyarázza az eredményt. Egy nagyobb agy valószínűleg kitűnik a vokális tanulásban és a problémamegoldásban.
A kutatók videója a madarakról:
23 madárfaj több mint 200 egyedének különböző kognitív teszteket adtak, hogy felmérjék intelligenciájukat. Az egyik problémamegoldó feladat az volt, hogy a madaraknak egy parafa tetőt le kellett húzni egy üvegről, hogy hozzáférjenek egy finomsághoz (balra lent). A tesztek összehasonlítása azt mutatta, hogy a jobb vokális tanulók jobb problémamegoldók is.
(Forrás: Science News: https://www.sciencenews.org/)