ok.hu



Tudomány Élet

SztakiSzótár
Keresett kifejezés:









Jelenjen meg
ön is termékével!


A rovat hírei


Így szállhatunk fel a jövő vonataira - videó

Ügyetlen szuperorganizmus lehetett a mai élőlények közös őse

Sokkoló módszer a nanopórusos anyagok előállítására

Egyelőre a Föld vezeti a bolygók új listáját

A legősibb csillós egysejtűek fosszíliáit fedezték fel
Gyorskeresés









Nem mindegy, milyen a kakaó
2004. február 17., kedd, 9:55|Utolsó módosítás: 2004. február 17., kedd, 10:00

A cikk betűmérete:kisebbnagyobb

A csokoládé a vörösborban és a zöldteában megtalálható vegyületekhez hasonló anyagokat tartalmaz, ezért azokhoz hasonlóan alkalmas a vérkeringés normalizálására, illetve a vérnyomás csökkentésére. Az azonban korántsem mindegy, milyen kakaóból készül - hangzott el az amerikai Tudományos Akadémián a csokoládéról, annak történetéről és egészségügyi hatásairól tartott előadáson.


Forrás: tcnj.edu

Az elmúlt néhány év során több kutatás is foglalkozott az egyes növényekben nagy mennyiségben megtalálható antioxidáns hatású vegyületeknek, az ún. flavonidoknak vérkeringésre gyakorolt kedvező hatásaival.

Norman Hollenberg, a tekintélyes Harvard Egyetem orvosi karának munkatársa a panamai partok mentén lévő szigeteken élő kuna indiánok bevonásával folytatott vizsgálatokat a kakaó kedvező egészségügyi hatásairól. Mint az előadáson elmondta, a kuna indiánok vérnyomása egyébként szokatlanul magas sótartalmú étrendjük mellett is teljesen normális értékeket mutatott. A kunák nagy mennyiségben fogyasztották a helyben termesztett kakaócserjékből származó, igen magas flavonidtartalmú kakaót.

A megfigyelés másik része azokat a kunákat érintette, akik - fölhagyva hagyományos életmódjukkal - beköltöztek a városba, s így a kereskedelmi forgalomban kapható kakaót fogyasztják. Az eredmények meglepőek voltak: a városi kuna indiánok vérnyomása jelentősen meghaladta a szigeteken élő rokonaiékét - ismertette a harvardi kutató.

Hová lesznek a flavonidok?

Forrás: uga.eduFüggetlenül attól, hogy mekkora a frissen szedett kakaó flavonidtartalma, ez az értékes tartalom a feldolgozás során mindenképpen csökken. Kapható a kereskedelemben olyan kakaó is, amelynek hasznos anyagait a feldolgozás alatt igyekeznek megőrizni, ennek íze egy kicsit erőteljesebb, ám így is élvezhető - mondja Hollenberg professzor.

Mint arról korábban már beszámoltunk, folyamatban lévő vizsgálatok arra mutatnak, hogy a kakaóban meglévő flavonidok a szívre és a vérnyomásra gyakorolt jótékony hatásuk mellett fokozzák az agyi vérkeringést, és ezáltal segítenek az időskori emlékezetproblémák kezelésben is. Mindezen előnyök mellett természetesen fontos hangsúlyozni a mértékletességet, hiszen nem szabad szem elől téveszteni, hogy a csokoládé sok zsírt és cukrot tartalmaz, ami épphogy fokozza az említett panaszokat - figyelmeztettek a tanácskozáson jelen lévő kutatók.

(MTI)



Küldje tovább ismerősének!


Írjon nekünk! Médiaajánlat Impresszum Adatvédelem!

Iratkozzon fel RSS-hírcsatornáinkra!



[origo] legfrissebb

Csak gyári memóriákkal fog menni az Xbox
Emelkedéssel nyitottak a New York-i tőzsdék
A nagypapa jobb arc, mint a szerelmes robot
Szirénázva tüntettek a megszorítás ellen a tűzoltók
Varga: A Fiorentina van olyan, mint a Lyon és a Liverpool



Időjárás

Hőmérséklet:
min: 5 , 10 °C
max: 12 , 17 °C

Változékony, hűvös idő
tovább


hirdetés


A jövő zenéje - Contessa


Ókori kincsek

Fosztogatók az Egyiptomi Múzeum felbecsülhetetlen értékű kincseit lopták és pusztították el.

Szabad-e visszaadni Egyiptomnak az emberi történelem felbecsülhetetlen emlékeit?

Igen, már rég kellett volna
Nem
Csak ha rendeződik a helyzet Egyiptomban

A szavazás állása



Fórum

Na akkor írjon már valaki egy bizonyítékot az evolucióra!
Avar topik
Meddig tart a finnugorizmus uralma?
Érdekességek, elgondolkodtató furcsaságok a múlt nyomaiban
Magyar őstörténet


TIPP


génterápia


agyvérzés


allergia


LINKCENTRUM


szex


férfiaknak


nőknek


HETI TOPLISTA


Shakira


Angelina Jolie


Görög Zita


Most keresik a többiek!