Depresszióhoz vezet a céges mosoly

Vágólapra másolva!
Azok az emberek, akik munkájuk során kénytelenek szinte szünet nélkül mosolyogni az ügyfelekre, hajlamosabbak a depresszióra - állapították meg a Frankfurt am Main-i Egyetem kutatói.
Vágólapra másolva!

A pszichológuscsoport 4 ezer, különféle szakmákban dolgozó önkéntest vizsgált, és az eredményekből kiderült: az ügyfelekkel közvetlenül kapcsolatot tartók között a legnagyobb a depresszió veszélye. A leginkább veszélyeztetettek között az értékesítők és az ügyfélszolgálatok munkatársai vannak, de ide tartoznak a légiutas-kísérők is.

Ismert tény, hogy ha erőnek erejével elfojtjuk, eltitkoljuk valódi érzéseinek, az egészségünk rovására mehet. Különösen így van ez, ha hosszú távon kényszerülünk önmérsékletre. Talán ideje váltani: nem kell, hogy mindig a kedves ügyfélnek legyen igaza - vélekedik a kutatás vezetője.