Az X-43A tesztgép repülése (ábra) |
A X-43A repülőgépről, a torlósugár-hajtóművekről és a tervezett tesztről korábbi cikkünkben olvashatnak.
A repülésirányítók azonnal működésbe hozták a rakétán és a tesztrepülőgépen elhelyezett robbanótölteteket, s 7200 méterrel a Csendes-óceán felett végeztek a két, embert nem szállító szerkezettel. Indoklásuk szerint erre azért volt szükség, mert a rakéta pályája kiszámíthatatlanná vált.
A NASA órákon belül megkezdte egy szakértői gárda felállítását, hogy kiderítse a meghibásodás okát. A Pegazus rakéták előző 30 indítása során három meghibásodás történt, amelyek egyike robbanásban végződött.
A 185 millió dolláros program keretében a következő 18 hónap során három tesztrepülést terveznek, amelyek időpontja egyelőre nem ismeretes.
S. T.
Ajánló:
További angol nyelvű információk a sikertelen kísérletről a Spaceflight Now honlapján.
Korábban:
2001. április 23. Hamarosan megkezdik a NASA kísérleti repülőgépének tesztelését, amely a hangsebesség tízszeresét is elérheti. A távlati cél 20-25 Mach, amely már a világűr eléréséhez is elég.