A beszállókártyát is neten foglalhatjuk a Malévnél

Vágólapra másolva!
A Malév két új internetes szolgáltatást kínál utasainak szeptember 18-tól, az online check-in és online jegymódosítás lehetőségét. Az új szolgáltatások két hét tesztidőszak után a mai naptól éles üzemben érhetők el a Malév honlapján - derül ki a légitársaság közleményéből.
Vágólapra másolva!

Az új fejlesztés jelentősen meggyorsítja és megkönnyíti a Malév-utasok számára a járatokra történő bejelentkezés és a jegymódosítás folyamatát. A légitársaság a tervek szerint a jövőben bővíti online szolgáltatásainak körét.

A Malév Budapestről induló, elektronikus jeggyel rendelkező utasai szeptember 18-tól az eddigieknél jóval korábban, már repülőgépük indulása előtt akár 23 órával bejelentkezhetnek járatukra a cég honlapján. Az online check-in az indulás előtt 50 perccel zár. Az új szolgáltatás lehetővé teszi, hogy az utasok elkerüljék a felesleges és időigényes sorban állást, hiszen az interneten a check-in mindössze 5 percet vesz igénybe, szemben a hagyományos megoldás átlagos 20 percével. Az utasok a webes felületen az e-jegy száma, járatszám és név segítségével azonosíthatják magukat, majd a repülőgép ülés-térképének segítségével kiválaszthatják, hogy hová szeretnének ülni. Amennyiben több utas egy helyfoglalási azonosítóval rendelkezik, az együtt utazók közösen is bejelentkezhetnek a járatra, és a felajánlható szabad helyek függvényében egymás melletti ülőhelyeket választhatnak.

Forrás: MTI

A folyamat végén egy A/4-es papírra kell kinyomtatni a beszállókártyát, melyen kétdimenziós vonalkódok tartalmazzák az utasra és a járatra vonatkozó elengedhetetlen információkat. A már bejelentkezett utasok poggyászukat a repülőtéri "Drop off" pultoknál tudják feladni, amelyek az online és reptéri kioszk check-in-t választó utasoknak nyújtanak olyan további szolgáltatásokat, mint például: felvétel a csatlakozó járatra, útlevél- és vízumadatok rögzítése amerikai vagy kanadai célállomások esetén. Az online check-in egyelőre csak a Budapestről induló Malév-járatokra vehető igénybe. A Malév a közeljövőben fokozatosan kiterjeszti a szolgáltatást, és a beszállókártyák csatlakozó járatokra történő kiadását is elérhetővé teszi honlapján keresztül.

További újdonság a Malév online szolgáltatási palettáján, hogy a légitársaság a saját járatokra szóló e-jegyek módosítását is lehetővé teszi honlapján. A rendszer a jegymódosítást, majd az online fizetést követően kiállítja az új elektronikus jegyet, és elküldi a visszaigazolást valamint az elektronikus számlát az utas által megadott e-mail címre.

A Malév havonta átlagosan 6 ezer jegycserét hajt végre, aminek több mint 90 százalékát az utasok kezdeményezik. A jegycsere esetén - ahogy korábban is - általában kisebb-nagyobb összeget kell fizetni az utasnak a módosításért, ami függ az alkalmazott tarifa szabályaitól. Vannak azonban olyan drágább díjtételű repülőjegyek is, amelyek ingyen is módosíthatóak. Az online jegymódosítás különösen előnyös azoknak, akik váratlan események miatt kényszerülnek megváltoztatni utazásuk időpontját. Az új szolgáltatással most mindez gyorsabb és kényelmesebb lesz.

Az online check-in szolgáltatást elsőként az Alaska Airlines vezetett be 1999-ben, azóta egyre több és több légitársaság indította el saját rendszerét. A légitársaságokat tömörítő nemzetközi szervezet, a IATA szerint ma megközelítőleg 100 légitársaság biztosít online utasfelvételt járataira.