Alig jelentette be XVI. Benedek a lemondását, a Szent Péter tér környéki ajándéktárgy-árusok leállították a német pápát ábrázoló naptárak, képeslapok, érmék rendelését. "Húsvétra már az új pápa arcképével díszített szuveníreket fogják árulni" - nyilatkozták a kereskedők a sajtónak.
"Remélem, karizmatikus pápa következik, olyan mint Wojtyla volt. Az ő idején az ajándéktárgyak többszörösét vásárolták. A teológus XVI. Benedek túl komoly volt, nem reklámozta jól a képeslapokat, kulcstartókat" - mesélte a Szent Péter térrel szomszédos Galleria Aurora ajándéküzlet tulajdonosa az AGI olasz hírügynökségnek.
A pápaválasztás és a beiktatás évszázadok alatt kialakult ceremóniája nemcsak a hívőket, hanem várhatóan a turisták nagy tömegét is az olasz fővárosba vonzza a közeljövőben. Joseph Ratzinger nyolc évvel ezelőtti beiktatására több mint félmillió turista érkezett a Vatikánba. A szállodák és a vendéglátó egységek most is hasonló számokkal kalkulálnak, és már készülnek a rohamra.
A Vatikán egyébként evangelizációs programjának részeként rendkívül nyitott a turizmusra. A lelkipásztorok aktívan kiveszik részüket a turistaútvonalak kialakításában, a Vatikánba látogató utazók széles körű tájékoztatásában.