Huszonegy napos lesz a világ leghosszabb vonatútja

CHINA-QINGHAI-TIBET vonat
(160630) -- BEIJING, June 30, 2016 (Xinhua) -- File hoto taken on Sept. 28, 2014 shows a train running on the Nagqu section of the Qinghai-Tibet railway, southwest China's Tibet Autonomous Region. The Qinghai-Tibet Railway turns 10 on July 1, 2016. The 1,956-kilometer-long railway, which began service in July 2006, is the world's highest and longest plateau railroad and also the first railway connecting the Tibet Autonomous Region with other parts of China. Ecological protection measures taken during and after the construction of the railway have ensured it was built as "a green railway". Noting that environmental pollution has been brought under effective control, it said the alpine vegetation ecosystem has been effectively protected, the permafrost environment has been stable for years, the eco-function regions have been doing well and the plateau landscape remains intact. (Xinhua/Wang Song) (wx)
Vágólapra másolva!
Hátizsákos turistaként keresztbe-kasul vonatozni Európában, pláne most, hogy megszavazták az ingyenes Interrail-jegyet, nem is olyan nagy szám. De távoli kontinensekre vasúton eljutni, az már igazi kaland. Arról nem beszélve, hogy nem is olcsó mulatság. Ha minden jól megy, nemsokára beindul a személyszállítás a világ leghosszabb vasúti pályáján.
Vágólapra másolva!

A kalandvágyó turisták egészen különleges élményben részesülhetnek majd a Madrid-Jivu expresszen: tizenháromezer kilométeren és huszonegy napon át zakatolhatnak az Ibériai-félszigetről Franciaországon, Németországon, Lengyelországon, Fehéroroszországon, Oroszországon és Kazahsztánon át Dél-Kínába.

Az új járattal végigzakatolhatunk Európán és Ázsián (a kép illusztráció) Forrás: AFP/Chogo

A Madrid-Jivu pálya már 2014-ben elkészült, csak épp nem személyszállításra használják. Bár az útvonal természetesen kétirányú, a helyzet az, hogy többnyire a Csöcsiang tartományban fekvő

Jivuból (Sanghajtól délre) érkeznek áruval tömött szerelvények Európába.

Jivu ugyanis a világ egyik legnagyobb logisztikai központja.

A Yiwu-Madrid szakaszon elindult az első tehervonat Forrás: AFP/Zhang Yunfei

Jivu-Madrid, az új selyemút

Ahhoz, hogy a projekt megvalósuljon, arra van szükség, hogy nőjön a járatok száma Kína felé. Az elmúlt két évben ugyanis az új selyemúton 76 járat közlekedett Jivuból Madridba, és mindössze 11 az ellenkező irányba.

Jivu, a világ egyik legnagyobb logisztikai központja Forrás: XINHUA/Xinhua News Agency/Tan Jin

Kínából a legkülönfélébb fogyasztási cikkek érkeznek Spanyolországba, Madridból viszont többnyire csak spanyol sonka, víz, bor és olívaolaj utazik a kínai elosztóközpontba. A madridi közlekedési minisztérium szerint

a vasúti transzport tíz nappal gyorsabb, mintha hajókkal szállítanák az árut,

ráadásul olcsóbb és környezetkímélőbb megoldás. És ki tudja, hamarosan talán tényleg néhány személyszállító vagont is rákapcsolnak a tehervonatra.