Dubajban éjszakáztak a Wizz Air utasai

Al Maktoum International airport, Dubai, Dubaj, repülő hostess
A air hostess of the low cost Hungarian Wizz Air waits for her passport to be stamped at the newly opened Al-Maktoum International airport, the emirate's second airport in Dubai, on October 27, 2013. The new passenger terminal opened its doors for business following an official inauguration and welcome of the first commercial flight. AFP PHOTO/MARWAN NAAMANI
Vágólapra másolva!
A gépet technikai problémák miatt nem indították el. Az utasokat szállodába vitték, ott éjszakáztak.
Vágólapra másolva!

Technikai problémák miatt nem szállt fel péntek este a menetrend szerint 21.35-kor induló Wizz Air W62498-es járata Dubajból – értesült az Origo. A Flightradar adatai szerint a repülő magyar idő szerint szombaton 10.22-kor szállt fel Dubajból, és 16.27-kor ért földet Budapesten, a menetrend szerinti 0.40 helyett.

Az egyik utastól származó információink szerint a gépen alig százan utaztak, őket egy szállodában helyezték el péntek éjszakára. Kerestük a Wizz Airt, hogy mi pontosan mi okozta a késést, és milyen kártalanítást kaphatnak az utasok, amint válaszolnak, frissítjük a cikkünket.

A Wizz Air 2013. október 28-tól repül Dubajba, az újonnan nyílt Dubai World Central repülőtérre, amely Al Maktoum néven is ismert. Jelenleg heti három járatot üzemeltet, és keskeny törzsű Airbus A320-asokkal szállítja az utasokat.

Mikor jár kártalanítás?

Az Európai Unió előírásai szerint az útvonal hosszától függően 250, 400 vagy 600 eurós kártérítés jár azoknak, akiknek járata legalább három órás késik. Mivel Dubaj körülbelül 4000 kilométerre van Budapesttől, ezért elvileg a legnagyobb összeg járna kártalanításként (a pontos szabályok itt olvashatók).

Képünk illusztráció Forrás: AFP/Marwan Naamani

Ahogy arról korábbi cikkünkben beszámoltunk, a légitársaságok szinte minden esetben megpróbálják a vis maiorra való hivatkozást a kártalanítás elkerülésére, és a műszaki meghibásodást is előszeretettel sorolják ebbe a kategóriába. Ezekben az esetekben az a szabály, hogy ha normál karbantartással elkerülhető lett volna a meghibásodás, akkor az nem számít váratlan eseménynek. Ez azonban gyakran csak bírósági perben bizonyítható.

Egyéb kötelezettségek

Ezen felül a légitársaságnak egyéb kötelességei is vannak (3500 kilométeres távolság felett ezek négyórás késénél lépnek életbe). Például étkezést, frissítőt kell biztosítása a várakozási időhöz igazodva, valamint telefonálási lehetőséget díjmentesen. Szállás (és díjmentes fuvarozás a reptér és a szállás között) kizárólag akkor jár a késéssel érintett utasoknak, ha ésszerűen az látható előre, hogy a célállomás felé aznap már nem fog elindulni a járat. Utóbbi a konkrét esetben – eddigi információink szerint - meg is történt. A pontos szabályok itt olvashatók.

Ha további információja van az esettel kapcsolatban, írja meg kommentben.