Jáger: "A BKV kényszerít minket a sztrájkra"

Vágólapra másolva!
Ha lesz kedden sztrájk, azért a BKV vezetőségének kell vállalnia a felelősséget - jelentette ki a Vendégszobában Jáger István, a Fővárosi Közlekedési Dolgozók Demokratikus Szakszervezete (a BKV-nál működő 29 szakszervezet egyike) elnöke. Elmondta, sztrájk esetén mi milyen sűrűn jár majd, de olvasóink azt is megkérdezték tőle, ő maga aznap mivel fog küzlekedni.
Vágólapra másolva!

Miért sztrájkolnak a BKV-sok? [Deutschland 17]
- Mert a 2007. évi bértárgyalások, melyek július 1-jével kezdődtek, eddig nem hoztak megfelelő eredményt a munkavállalóknak.

Mi lenne megfelelő eredmény önöknek? [)teszt(]
- Az általunk benyújtott bérfejlesztési igény elfogadása, mely a 2007. évre szól.

Mekkora fizetés kellene a dolgozóknak? [szerbusz]
- A munkavállalóink bérét az elvégzett teljesítmény arányában szeretnénk, ha a munkáltató és a tulajdonos elismerné.

Szám szerint milyen bérfejlesztést kér a szakszervezet? És mit ajánlott eddig a BKV? [)teszt(]
- Konkrét javaslatot sem százalékban, sem összegszerűen a menedzsment még nem adott át a szakszervezeteknek. A mai napon egy bérfejlesztési csomagot ismertetett a vezérigazgató úr, mely az éves üzleti tervben meghatározott keretszámokon belül valósítaná meg a bérfejlesztési lehetőséget.

A munkakörülmények javítása is benne van a követelésükben, vagy csak a fizetésemelés? [rtrew3]
- A bértárgyalás a bérfejlesztés mértékéről és nagyságáról szól, melyben teret kap a szociális juttatások javítása is.

Mennyi most a buszsofőrök az átlagos nettó bére? [zaklato666]
- Az átlagos bruttó törzsbér 160 ezer forint.

Nem sok, de szerintem nem is annyira kevés... Például, ha megnézem egy tűzoltó fizetését... [zaklato666]
- A két munkavállalói csoportot, annak bérezési, juttatási formáit nem szabad összehasonlítani.

A jelenlegi gazdasági helyzetben talán érthető, hogy nem lehet minden követelésnek azonnal eleget tenni. Ön nem így gondolja? [Hyundai]
- A gazdasági helyzet az most egy adott, pillanatnyi állapot, ennek az állapotnak a kialakulása nem a mi felelősségünk. A követelésünk megalapozott, és véleményünk szerint jogos.

És nem lehet, hogy a legjobb megoldás az lenne, ha megvárnák ennek a "pillanatnyi állapotnak" a végét és aztán állnának elő a követeléseikkel? [Hyundai]
- A követeléseink a mai gazdasági környezetben megalapozottak. Nem gondoljuk, hogy ezeket nem lehetne teljesíteni.

Igaz, hogy a főváros 600 millió forintot spórol (üzemanyagon, munkabéren) ezzel a félnapos sztrájkkal? [leonidák]
- A pontos adatokat nem tudom, de nem a főváros spórol, ha spórol, hanem a BKV költségei csökkennek.

Ön szerint az utasok kitől kérhetnek majd kártérítést, ha nem jutnak el a munkahelyükre? [mArci239]
- Peres eljárásban a BKV Zrt.-t lehet megkeresni a kimutatható kár megfizetése végett.

Nem gondolja, hogy nagy felelőtlenség egy ilyen sztrájkkal fenyegetőzni egy fővárosban, ahol az emberek nagy százaléka a BKV-tól függ? [Hyundai]
- A felelősség a sztrájkkal kapcsolatosan a munkáltatót terheli, mivel a bértárgyalások megkezdése óta semmilyen konkrét ajánlatot nem tett a szakszervezetek követelésére. Időhúzásos taktikát alkalmaz, mintegy rákényszerítve a szakszervezeteket az érdekérvényesítés legerősebb fegyverének alkalmazására a munkavállalók érdekének elérése érdekében.

Miért nem hangsúlyozzák jobban, hogy a felelősség a munkáltatót terheli a sztrájknál, nem pedig a sztrájkolót? [rtrew3]
- A sztrájk lebonyolításában a munkáltatót és a sztrájkolókat közös felelősség terheli, azonban a sztrájk kialakulása a munkáltató nem megfelelő hozzáállásának eredménye.