Összefog a McLaren és a Renault

Vágólapra másolva!
A McLaren készen áll együttműködni a Renault-val, hogy közös erővel véget vessen a Ferrari dominanciájának.
Vágólapra másolva!

A wokingiak úgy gondolják, hogy ha összefognak, és közös erővel dolgoznak a Michelin abroncsokon, akkor sokkal eredményesebbek lehetnek. A Ferrari zsinórban harmadik futamgyőzelmét aratta a Német Nagydíjon, mellyel karnyújtásnyira került a Renault-hoz a világbajnoki pontversenyben. Az olaszok szárnyalása a komoly fejlesztések mellett a Bridgestone megugrásának köszönhető, miközben a Michelin szemmel láthatóan szenved.

Éppen ezért a McLaren ügyvezető igazgatója, Martin Whitmarsh szerint fontos, hogy most, ebben a nehéz helyzetben összefogjanak a Michelines csapatok, és közös erővel segítsék a francia cég munkáját - bár a szakember szerint nincs sok esély arra, hogy a hétvégi Magyar Nagydíjon fordítsanak a helyzeten.

"Roppant izgalmas a bajnokság. A Renault erős csapat, és Alonso egy fantasztikusan tehetséges bajnok, azonban jelenleg a Ferrarinál van az előny. A Michelin, a Renault, és a McLaren keményen fog dolgozni, hiszen közös érdekünk, hogy javuljunk. Mindannyian arra hajtunk, hogy az év hátralévő részében megverjük a Ferrarit."

"Bár keményen küzdünk, nincs sok lehetőségünk arra, hogy már a hétvégén megrendezésre kerülő Magyar Nagydíjon fordítsunk a helyzeten, így kíváncsian várom, mit hoz a hétvége."

Whitmarsh azt is elárulta, hogy véleménye szerint a Renault mélyrepülésének egyik oka a Michelin gumik túlzott hólyagosodásában keresendő, mely vélhetően az általuk kifejlesztett ellensúlyos lengéscsillapító kiiktatásának tudható be.

"Az elmúlt versenyeken egy új első felfüggesztés konstrukcióra tértünk át, ahogy azt a Renault is tette a hétvégén" - magyarázta a szakember. "A felfüggesztésnek alapvetően két feladata van: egyrészt kompenzálja az aszfalt egyenetlenségét, és a lehető legnagyobb erővel nyomja az abroncsokat a burkolathoz, másrészt pedig befolyásolja az autó aerodinamikai viselkedését."

"A Forma-1-ben senki nem alkalmaz lineáris felfüggesztési rendszereket, vannak olyan csapatok, melyek sokkal jobban támaszkodnak az ellensúlyos lengéscsillapítóra, mint mások. Ha az ember mérnökökkel beszél, akkor meghallhatja, hogy mindenkinek más erről a véleménye. A szakemberek körönként átlagosan 2 tizedmásodperc előnyről beszélnek, ám a 3 tized a maximum, amit véleményük szerint nyerni lehet az új konstrukció használatával."