A Ferrari nem a látványra, a minőségre utazott

Vágólapra másolva!
A McLaren és a Honda látványos új első szárnnyal kísérletezett a csütörtökig tartó barcelonai teszten, míg a Ferrari kevésbé tetszetős, ám annál hatékonyabb fejlesztéseket vetett be.
Vágólapra másolva!

A Forma-1-es csapatok hétfőtől csütörtökig Circuit de Catalunyán teszteltek, és szinte kivétel nélkül minden gárda előállt valami újdonsággal.

A McLaren új, kétszárnyas első légterelővel küldte pályára pilótáit Barcelonában. Az újítás lényege, hogy a felső szárny átívelt az orrkúp felett. A Honda még talán ennél is látványosabb húzással rukkolt elő, a mérnökök az orrész két oldalán két elefántfülre emlékeztető légterelőt helyeztek el.

Eközben a Ferrari szép csendesen fejlesztgette amúgy sem gyenge autóját, a vörös járgányokba például új motorhűtés került. A Toro Rosso csapatfőnöke, Franz Tost egyenes úgy fogalmazott, hogy a Ferrari "lényegében újjáépítette autóját."

Lehet valami a kiscsapat fejének megnyilvánulásában, hiszen hozzáértők szerint az F2007-es módosított motorháztetővel és keskenyebb oldalszekrényekkel körözött a héten Barcelonában.

A Ferrarinak annak ellenére, hogy az első három futamból kettőt megnyert, a hűtéssel voltak problémái. Emlékezhetünk, hogy Kimi Raikkönent az idény második versenye előtt motorcsere fenyegette, mert Ausztráliában kicsit túlhevült az erőforrása.

Éppen ezért a Malajziában és Bahreinben a kasztnin lévő légbeömlő nyílásokat növelnie kellett a szerelőknek, ám ezzel romlott az aerodinamikai egyensúly is, ez pedig rontott a köridőkön is. Az olaszok most ezt orvosolták Spanyolországban.

A fejlesztések jól sikerültek, hiszen az első három napon a katalán ringen mindig egy Ferrari futotta a leggyorsabb kört. Felipe Massa csütörtökön ugyan már csak harmadik lett, de nagyon elégedett volt az autóval: "Legalább fél másodperccel gyorsabbak lettünk, mint korábban voltunk"- értékelt röviden a brazil. Ez pedig nem sok jót ígér a konkurenciának.