Az indianapolisi futam után a Toyota vezetésének egyik szeme sírt, a másik nevetett. Jarno Trulli fantasztikus versenyzéssel a hatodik helyre verekedte magát, amivel értékes pontokkal gazdagította az istállót, ám Ralf Schumacher már az első körben a kiesők közé került.
A hétvége után a japán alakulat a mezőny nagyobb részével együtt Silverstone-ban tesztelt, és némi meglepetésre uralta a pályát. Mind Ralf, mind Jarno verhetetlen volt az első két napon, egyedül az utolsó nekifutásnál sikerült a ferraris Massának megtörnie a japánok egyeduralmát.
A Toyota hagyományosan jól teljesít Franciaországban, ezért mindkét versenyző, és a csapat is nagyon bízik egy kiemelkedő hétvégi eredményben.
"Magny-Cours-ban kifejezetten jó a statisztikám, és fantasztikus emlékek fűznek a pályához"- kezdte hétvégi felvezetőjét Ralf Schumacher. "2001-ben itt ünnepelhettem első pole pozíciómat, és rá két évre meg is nyertem a futamot, de ha ettől el is tekintek, ez az aszfaltcsík olyan, mintha rám öntötték volna."
"Természetesen Indianapolis után nagyon csalódott voltam, mert sosem jó érzés az első körben kiesni úgy, hogy szombaton a kvalifikáció során szép eredményt ér el az ember. Ennek ellenére magabiztos, és elszánt vagyok. Jarno eredménye is azt mutatja, hogy a csapat képes ismét pontokért harcolni."
"A silverstone-i teszt nagyon hasznos volt, és ha ehhez még hozzávesszük, hogy kedden én futottam a nap leggyorsabb körét, és hogy az autóval nem volt semmi gond, optimistán tekintek a jövőbe. Szombaton leszek 32 éves, remélem ezt egy tisztes kvalifikációval, majd a versenyen néhány ponttal ünnepelhetem meg"- fogalmazta meg gondolatait az esélyekről Schumacher.
A gárda másik pilótáját, Jarno Trullit más szálak is a hétvégi verseny helyszínéhez kötik: "Örülök, hogy a mezőny Franciaországba látogat. Ezen a pályán szép eredményeket értem el. Régebben francia csapattal is dolgoztam már, ezért franciául is megtanultam, és a francia szurkolókkal is jó kapcsolatot ápolok, ezért úgy érzem magam Magny-Coursban, mint ha hazatérnék."
"Ha magát a pályát nézem, akkor azt mondhatom, hogy a kanyarkombinációk, és a gyors sikánok miatt nagyon technikás versenyre készülhetünk. A legfontosabb, hogy szombatig egy olyan autót hozzunk össze, mely stabil, jól kormányozható, és otthonosan mozog a kanyarokban. Ezért már az első szabadedzéstől kezdve nagyon keményen fogunk dolgozni."
"Az indianapolisi siker után nem kérdéses, hogy a csapat ismét képes pontokért harcolni. Úgy gondolom, hogy a legjobbakkal is felvesszük majd a versenyt Magny-Cours-ban"- fejezte be Trulli.
Pascal Vasselon, a Toyota karosszériáért felelős technikai igazgatója szintén meg van győződve az autó ütőképességéről, valamint azt is elárulta, hogy a csapat Magny-Cours-ban nem a már továbbfejlesztett aerodinamikai-csomagot használja majd, hanem a még Barcelonában alkalmazott verzióhoz hasonlót épít az autóba.