A márka hívőit egészen biztosan érzékenyen érinti, hogy az Aprilia visszavonult a GP-től. A gyári csapat feloszlatásának minden bizonnyal köze van a téli szezonban kicsúcsosodott financiális problémákhoz. Szerencsére maradt azért noalei gép, hiszen 250-ben és 125-ben is indul, utóbbiban éppen Tóth Imre ül Aprilia nyergében.
Műszaki változás még, hogy a KR Proton csapat KTM blokkal versenyez ebben a szezonban, valamint a Ducati, a tavalyi nyitó versenyen megszerzett első helyezés, és nyolc Superbike bajnoki cím megszerzése után Michelin gumiabroncsról Bridgestone-ra vált.
Az idén három új helyszínnel is bővült a versenysorozat, Sanghaj, Isztambul és a tengerentúlon, Laguna Secában is lesz egy-egy futam.
Az átrendeződés nemcsak a királykategória csapatai között zajlott, hanem akad pár versenyző, aki feljebb, és akad olyan is, aki egy kategóriát visszafelé lépett. Manuel Poggiali döntött úgy, hogy 2001-ben 125-ös, és 2003-ban 250-ben szerzett világbajnoki címét megismétlendő, a megerősödött negyedliteres géposztály helyett újra 125-ben indul.
Feljebb, vagyis a 250-esekhez igazolt át Hector Barbera, Roberto Locatelli, Jorge Lorenzo és Casey Stoner is.
Ami a GP csapatokat illeti, itt is jócskán volt átigazolás. Toni Elias például 250-ből a nagyokhoz szerződött, és a Yamaha Fortuna csapatnál vág bele a 2005-ös szezonba. Ugyanígy tett Roberto Rolfo is, aki 2004-ben a Fortuna Hondánál versenyzett, a
250-es géposztályban, idén pedig a Ducati D'Antin csapatnál tör babérokra.
Rossi csapattársa a Yamaha gyári teamben Colin Edwards lesz, aki 2004-ben a Telefonica Movistar Hondánál rótta a köröket.
Marco Melandri viszont távozott a Yamahától, és Sete Gibernauval fog vállvetve küzdeni a Rossi-uralom ellen. Rubén Xaus a Ducati helyett szintén a Yamahát erősíti majd, ám a Fortuna csapat színeiben indul majd.
A pálya nyomvonala és adataiPálya neve: Jerez
Elhelyezkedése: Jerez de la Frontera
Átadás: 1986
Legutóbbi átépítés: 2002
Haladási irány: bal
Hossz: 4423 m
A leghosszabb egyenes: 600 m
Balkanyarok száma: 5
Jobbkanyarok száma: 8
Szélesség: 11 m
A jerezi pályán átadását követően egy évvel, 1987-ben rendeztek először MotoGP futamot, és mostanra a GP-rajongók egyik kedvenc helyszínévé vált.
A létesítmény 250 000 látogatót képes befogadni, a pálya hossza pedig vagy 4423 vagy 4428 méter lehet. A 2002-es felújításkor újraaszfaltozták a pályát, és renoválták a kiszolgálóépületeket.
2005-ös versenynaptár
Április 10. | Spanyol Nagydíj, Jerez |
Április 17. | Portugál Nagydíj, Estoril |
Május 1. | Kínai Nagydíj, Sanghaj |
Május 15. | Francia Nagydíj, Le Mans |
Június 5. | Olasz Nagydíj, Mugello |
Június 12. | Katalán Nagydíj, Barcelona |
Június 25. | Assen TT, Assen |
Július 10. | USA Nagydíj, Laguna Seca |
Július 24. | Brit Nagydíj, Donnington |
Július 31. | Német Nagydíj, Sachsenring |
Augusztus 28. | Cseh Nagydíj, Brno |
Szeptember 18. | Japán Nagydíj, Motegi |
Szeptember 25. | Maláj Nagydíj, Sepang |
Október 1. | Katari Nagydíj, Losail |
Október 16. | Ausztrál Nagydíj, Phillip Island |
Október 23. | Török Nagydíj, Isztambul |
November 6. | Valenciai Nagydíj, Valencia |