Szakíthat a Mol a Petrommal

Vágólapra másolva!
Külföldi sajtóértesülések szerint a Mol vízi úton készül üzemanyagot szállítani romániai benzinkútjaihoz. Ehhez egy Duna menti logisztikai központ építését tervezi - olvasható a Napi Gazdaságban.
Vágólapra másolva!

A román sajtóban felröppent hír szerint a Mol egy üzemanyagok tárolására alkalmas logisztikai központ építését tervezi, amely lehetővé tenné számára, hogy Magyarországról vízi úton szállítson üzemanyagot a szomszédos országba. Jelenleg a Mol romániai kútjait szinte kizárólag a Petromtól vásárolt üzemanyaggal látja el, kivételt képeznek ez alól a prémium termékek, amelyek többségét Magyarországról szállítja.

Varró László, a Mol romániai stratégiai igazgatója kijelentette: a Petrom, kihasználva előnyös helyzetét, igen magas áron értékesíti az üzemanyagait, ezért a magyar olajtársaság vizsgálja annak lehetőségét, hogy a Duna vonalán, ideális esetben Bukarest közelében új disztribúciós központot hozzon létre. Hozzátette, számításaik szerint a bázis megépítése több mint 50 százalékkal csökkentené a szállítási költségeket, így a százhalombattai finomító korszerűsítésének befejezését követően Magyarországról is képesek lennének ellátni a 122 benzinkútból álló romániai hálózatot.

A logisztikai központ megépítése Varró szerint egy évig tartana és közel 100 millió euróba kerülne. Noha a Molnak Brassó közelében van már egy üzemanyag-tározója, ez igen távol van a magyarországi finomítóktól, így a szállítást csak vasúton lehetne megoldani, ami jóval költségesebb lenne a vízi útnál. Ugyanakkor a román sajtóban megjelent hírekre reagálva Varró azt is kiemelte: a Mol továbbra is a Petrom partnere kíván maradni és egyáltalán nem szándékozik megszakítani üzleti kapcsolatát román partnerével.

A Mol Romania 122 kútból álló hálózatával a román piac mintegy 13 százalékát tudhatja magáénak, a Petrom, Rompetrol és Lukoil mögött a negyedik helyen áll. Tavaly forgalma - 1,7 százalékos növekedés mellett - elérte a 533 millió eurót, nettó profitja pedig több mint 12 millió euró volt - olvasható a Napi Gazdaságban.