Nem bizonyíték a mikuláscsomag az ombudsman szerint

Vágólapra másolva!
A parkolási büntetéseknél használt, úgynevezett mikuláscsomag megbízhatatlan értesítési mód a szabálytalanul parkolóknak, ezért módosítani kell a parkolási rendeletet - javasolta Szabó Máté ombudsman. Szerinte egyáltalán nem biztos, hogy a csomag eljut a megbírságolt autósokhoz: a szélvédőről lefújhatja a szél, de bárki le is veheti onnan.
Vágólapra másolva!

Az állampolgári jogok biztosa a fővárosi parkolási rendelet módosítását javasolja, mert vizsgálata szerint a mikuláscsomag bizonytalanul működik mint értesítési mód. A parkolási bírság befizetésére felhívó csomagokat elfújhatja a szél, eláztathatja az eső, vagy bárki eltávolíthatja, ezért bizonytalan, hogy mikor és hogyan jut el az autósokhoz - állapította meg Szabó Máté ombudsman.

A biztos azt javasolja, a fizetésre megszabott határidőt akkortól számítsák, amikor a megbírságolt autós bizonyíthatóan megtudja, hogy megbüntették. Az ombudsman szerint a mikuláscsomaggal "nem bizonyítható, hogy az autós tudomást szerzett a pótdíjfizetési kötelezettségéről", és amire postán megkapja a fizetési felszólítást, a pénzbüntetése megháromszorozódik. Az eljárás ezért szerinte visszás.

Az ombudsman az után javasolta ezt, hogy több panasz érkezett hozzá. Az egyik panasz szerint egy nagykövet megváltotta a parkolójegyét, majd azt eldobta, amikor távozott. Mikuláscsomag nem volt az autóján, később mégis fizetési felszólítást kapott a bírságok beszedéséért több kerületben felelős Centrum Parkoló Rendszer Kft.-től. A pótdíjat végül átutalta a nagykövet.

Egy másik panaszost a parkolási társaság félretájékoztatta: azt mondták neki, hogy havonta csak egyszer lehet utólag bemutatni az olyan parkolójegyet, amelyet nem jól látható helyre tett, de a büntetés időpontjában érvényes volt. Kiderült viszont, hogy nincsenek ilyen megkötések, a parkolási rendelet szerint van lehetőség az utólagos bemutatásra.

Mindkét panaszos jelezte, hogy a fizetési felszólítás előtt nem találtak mikuláscsomagot az autójuk szélvédőjén. A Centrum Parkoló Rendszer Kft. az ombudsman levelére reagálva közölte, visszaküldi a pótdíj összegét a panaszos nagykövetnek.