Egyedi sportautót mutat be a Carlsson

Vágólapra másolva!
Márciusban, a Genfi Autószalonon mutatkozik be a nagyközönségnek a Carlsson tuningcég 753 lóerős saját modellje, a C25 Super-GT.
Vágólapra másolva!

Elsősorban mercedeses tuningprogramjáról ismerhetjük a Carlssont, ám a németek most sajátnak nevezett modellel állnak elő a márciusi Genfi Autószalonon. C25 Super-GT névre keresztelték az újdonságot, alapjául minden bizonnyal a gyári tuningos, 670 lóerős SL65 AMG Black Seriest használták. Teljesen átalakították a karosszériát

Alaposan átépítették az alapmodellt, ezért nem csoda, hogy sajátként tálalják: 753 lóerőt és 1320 Nm-es nyomatékot préseltek ki a hatliteres, duplaturbós V12-es motorból, ezt azonban nehezen bírja a hajtáslánc. Emiatt az elektronika 1150 Nm-nél korlátozza a nyomatékot, sok értelme tehát nincs, hogy több is van belőle.

Az igencsak sportos, egyelőre csak grafikákon látható Carlsson C25 3,7 másodperc alatt éri el a százas tempót, végsebessége pedig 352 km/óra. (az SL65 Black Series 3,8 másodperc alatt gyorsul fel százra, végsebességét 320 km/óránál elektronikusan korlátozzák) Váltóból viszonylag egyszerűt építettek bele, a hatalmas nyomatékkal csak az AMG-féle ötfokozatú automata képes elboldogulni. Rendkívül könnyűek a 20 colos kerekek, egyenként csupán 11,2 kilogrammot nyomnak, ami 40 százalékos tömegcsökkentést jelent a hagyományos 20 colos felnikhez képest. Egyedi adaptív felfüggesztést épített be a Carlsson, a C-Tronic rendszer alkalmazkodik az útfelülethez és a vezetési stílushoz. A fékek sem maradtak meg, elöl 405, hátul 380 mm átmérőjű versenytárcsák lassítják a C25-öst.

Igazán exkluzív sportkocsit akart építeni a Carlsson, különlegességét garantálandó, csak 25 darab készül belőle, de további korlátozás, hogy minden országba csak egyetlen darab kerülhet. Ára is ennek megfelelő, 510 510 euró, vagyis 140 millió forint.