Németország
21:002024. június 14.
Skócia
Magyarország
15:002024. június 15.
Svájc

A Mercedes elöl maradt, Vettel csak harmadik Jerezben

Események

Forma-1, Nico Rosberg, Mercedes, tesztelés
Vágólapra másolva!
Michael Schumacher szerdai vitézkedése után csütörtökön Nico Rosberg kormányozta a tabella élére a Mercedest Jerezben, csaknem egy teljes másodpercet csapattársára is. A 2012-es autók közül a Lotus volt a leggyorsabb, Romain Grosjean még Sebastian Vettelt is megelőzte vele.
Vágólapra másolva!
Cikkünk folyamatosan frissül99 bejegyzés
09:47
február 09, 2012
Vágólapra másolva!

Csütörtökön a harmadik napjához ért a négynapos jerezi előszezoni teszt, Sebastian Vettel, Lewis Hamilton és Fernando Alonso is ma ült először versenyautóba idén. Nico Rosberg volt a leggyorsabb 1:17,613-as körével, amit szokás szerint délelőtt futott meg. A német még a tavalyi autót használta, akárcsak a tegnapi győztes csapattársa, Michael Schumacher. Azonban a fiatalabb német ma közel egy másodpercet vert hétszeres világbajnok tegnapi idejére. A Mercedes ezzel befejezte a jerezi tesztet, a régi autóval eleve csak háromnapos programot terveztek, ennyi időt szántak az adatgyűjtésre az új gumikról.

Rosberg elégedetten nyilatkozott az Autosportnak az új Pirellikről. "Nagy hatással lesznek a versenyzésre, mert a keverékek között most kisebb a különbség. Nekem nehéz előre látni, hogy ez hogy alakul majd, de különböző lesz."

"A gumik elhasználódása továbbra is nagy probléma, a hátsó gumik kicsit erősnek tűnnek. Mindent egybevetve a Pirelli jó munkát végzett" - tette hozzá a német. "Fontos, hogy rendesen megértsük a gumik működését, mert akad néhány nagy különbség tavalyhoz képest. Ez egy jó dolog, mert pontosan tudjuk, az autó hogyan viselkedik (az új gumikkal). Közvetlen összehasonlítási alapunk lesz, amikor feltesszük az új gumikat az új autóra" - fejezte be Rosberg.

Forrás: AFP
Rosberg nyert a régi autóval
(Kattintson a képre a galériához!)

A Mercedes mögött nyolc tizeddel, a második helyen Romain Grosjean Lotus E20-asa végzett, mint a leggyorsabb 2012-es autó. A 25 éves francia 2009-ben már indult kilenc Forma-1-es versenyen, tehát nem nevezhető zöldfülűnek. Csütörtökön első alkalommal ült be az idei versenyautójába, de nem kellett sok idő, hogy hozzászokjon. Legjobb körét a Pirelli közepes keverékén futotta, összesen 53 kört tett meg műszaki hiba nélkül. Főleg a beállítások próbálgatására és a minél több kilométer megtételére összpontosított.

"Ez az első alkalom, hogy Forma-1-es pilótaként kezdhetek egy szezont, tehát ez egy kicsit különleges volt számomra, amikor ma először elhagytam a bokszutcát" - nyilatkozta a GP2 tavalyi bajnoka. "Először nagyon csúszós volt a pálya reggel, de élveztem az autóban lenni. Kényelmesen érzem magam, az E20-ast jó vezetni"- tette hozzá.

"Tudnod kell, hogy reagál az autó. Például, ha alulkormányzottsággal küzdesz egy pályán, tudnod kell, mit tehetsz ellene. Több változtatást kipróbáltunk, és mindent lejegyeztünk, hogy jobban megértsük az autó működését" - nyilatkozta. "Jó volt a táblázat tetején lenni, remélhetőleg a szezon hátralévő részében is ott maradunk!" - fejezte be Grosjean.

Forrás: Red Bull
Jean-Eric Vergne a Toro Rossóból aggódva figyeli a közeledő Vettelt

A lotusos nyolc tizeddel verte a második leggyorsabb 2012-es autót vezető pilótát, történetesen az aktuális világbajnokot. Sebastian Vettel idén először vezette az új autót, szerinte még túl korai véleményt mondani arról, hogy mennyire versenyképes a Red Bull RB8. "Magunkra kell figyelnünk, a saját autónkra kell koncentrálnunk. Alig van idő arra, hogy azt nézzük, a többiek mit csinálnak" - nyilatkozta a 96 kört teljesítő német. "Most még várunk a Mercedesre, aztán egy kicsit többet fogunk tudni, de az már most látszik, hogy megint nagyon szoros lesz, ha nem szorosabb, mint tavaly."

"Két hónapja nem ültem autóban, beletelt pár körbe, mire felvettem újra a ritmust. Az autó jónak érződik" - nyilatkozta a nap végén. "Nyilvánvalóan többé-kevésbé ezt vártuk. Elég nagyot csökkent a tapadás a szabályváltozások miatt, de hamar hozzászokik az ember. Eddig eléggé boldogok lehetünk. Volt néhány problémánk, amik egy kis időre megállítottak minket, de ez normális."

A Red Bull versenymérnökeinek vezetője, Ian Morgan elégedett volt a nap végén: "Sebastian első napja az autóban majdnem tökéletesre sikerült. Reggel nagyon hideg volt, nehéz volt felmelegíteni a gumikat. Ez azt jelentette, hogy az első pár óra nem volt túl produktív, de aztán később remek körülmények jöttek, kevesebb széllel, mint tegnap, ezért sikerült szinte mindent megcsinálni, amit akartunk, beleértve két hosszú etapot, amelyek jól mentek."

Forrás: AFP
Hamilton szerint jelentősen csökkent a tapadás a gyors kanyarokban

Lewis Hamilton a nem hivatalos ebédszünet előtt még a világbajnok előtt volt a tabellán, de aztán Vettel bő másfél tizeddel elé került. "Boldog vagyok, hogy visszatértem, ez egy hiba nélküli nap volt, több körrel, mint tavaly ilyenkor. Eddig minden pozitív" - nyilatkozta a brit.

"Nem voltam biztos benne, hogy hol tartunk. De aztán amikor megkaptam az új gumikat, elég könnyen ki tudtam hozni belőlük a tapadást, és kimondottan azt éreztem, hogy van valamink, amin dolgozhatunk" - tette hozzá. "Jelen pillanatban még nem jósolható meg, hogy mire képes az autó, mivel vadonatúj. Még nem találtuk meg a helyes beállításokat. Elég sok különböző alkatrészt tesztelünk."

"A tavalyi autó továbbfejlesztésének érződik, de van néhány olyan dolog is, ami nem túl jó. Például a hátsó tapadás nem olyan erős a gyors kanyarokban, mint tavaly, de biztos vagyok benne, hogy visszanyerjük majd."

"Az autó fékezés közben jobban viselkedik néhány ok miatt. Jónak tűnik a kanyarbejáratoknál is" - tette hozzá a 2008-as világbajnok. "Szerintem a Red Bull gyorsnak látszódik. A Lotus is elég impresszívnek tűnik" - nyilatkozta. " De soha nem tudhatod az üzemanyagszinteket. Szerintem mi elég agresszív megközelítést alkalmaztunk az üzemanyagszintünkkel" - fejezte be az Autosportnak adott nyilatkozatát Hamilton.

Jean Eric Vergne végzett ötödikként a Toro Rossóval, csak 36 ezreddel a sauberes Sergio Pérez előtt. A mexikói tesztnapját egy váltóolaj-probléma miatt meg kellett szakítani egyszer.

A nap nagy vesztese a mért kör nélkül maradt Jules Bianchi és csapata, a Force India volt, mivel egy kicsúszás miatt szinte az egész napi programjuk elúszott. A tesztpilóta reggel törte össze az új Force India jobb hátulját a Sito Pons kanyarnál. Egy hiányzó fékalkatrész miatt végül egész nap nem tudták megjavítani az autót, így a délutánra tervezett pilóta, Nico Hülkenberg ki sem tudta próbálni a VJM-05-öst. Csütörtök estére várják a hiányzó alkatrészt az angliai gyárból, így a német holnap már valószínűleg vezethet.

Forrás: AFP
Jules Bianchi elszúrta a Force India mai napját

"Elkövettem egy kis hibát a második etapomban. Kicsit hidegek voltak a gumik, kipördültem a sóderágyba, és az autó jobb hátuljával eltaláltam a falat. Nem volt nagy ütközés, de megsérült az autó. Nagyon sajnálom, mert a hibám sok időbe és erőfeszítésébe került a csapatnak"- nyilatkozta Bianchi a nap végén.

Ez volt az első alkalom, amikor előkerültek a piros zászlók csütörtökön Jerezben, a második akkor jött el, amikor Giedo van Der Garde kicsúszott a Caterhammel, a harmadik pedig akkor, amikor az edzés végén megállt Romain Grosjean alatt a Lotus. Utóbbi esetben valószínűleg szándékos benzinkifogyasztásról volt szó, hogy ellenőrizzék akarták a szintjelző pontosságát.

Fernando Alonso csak hetedikként végzett az egész héten gyengén muzsikáló Ferrarival, a spanyol 67 kört teljesített. A Ferrari technikai igazgatója, Pat Fry kissé elkenődve így nyilatkozott az Autosportnak a nap végén: "Nem vagyok elégedett azzal, ahol jelenleg állunk. Szerintem sok területen tudunk még javulni. A megbízhatóságunk jó, a teljesítményünk szerintem nagyjából rendben van, de még játszhatunk a teljesítménnyel, és javíthatunk az autón néhány kanyarban, ezen kanyarok néhány konkrét részében. Nem mondanám, hogy boldog vagyok, amíg nem tudjuk az egész dolgot munkára fogni."

Fry leszögezte, hogy a gondoknak nincs köze a nyomórudasból idénre vonórudassá változtatott első felfüggesztéshez. "Az első felfüggesztés nem nagy dolog, hogy őszinte legyek. Egy kis aerodinamikai előnyt jelent, egy kis tömegközéppont előnyt jelent. Tudom, hogy különbözik attól, amit az emberek a múltban készítettek, de őszintén mondom, nem jelent nagy kockázatot"- folytatta."A kis előny egy kis tömegnövekedésbe került, de a súly alul van, végül ezt kellett tennünk." Fry azt is elárulta, hogy éjszaka új hidraulika-alkatrészek érkeznek, hogy ne fordulhasson elő holnap az, ami ma, hogy Alonso ilyen problémák miatt időt veszít a teszten.

Bruno Senna közel kétszer annyit ment a Williams-szel, de csak nyolcadik lett, megelőzve a kicsúszása után a pályára visszatérő Van der Gardét.

http://www.origo.hu/s/partners/f1/html/session_2012_21_3.html
09:50
február 09, 2012
Vágólapra másolva!

Ismét szép idő van Jerezben

Jó reggelt! Köszöntjük kedves olvasóinkat a jerezi teszt harmadik napjáról élőben készülő tudósításunkban! Ahogy eddig is, egész nap igyekezni fogunk friss információkkal szolgálni. A spanyolországi pálya környékén továbbra is szép idő van, felhők nincsenek a láthatáron, de akárcsak tegnap, ma is hideg lesz: legfeljebb 14 fok. Kezdetnek íme egy kép Timo Glock hotelszobájának ablakából. Bruno Senna már készül beülni a Williamsbe, pályafutása során először.

10:00
február 09, 2012
Vágólapra másolva!

Tegnap Schumacher volt a leggyorsabb

Räikkönen keddi elsősége után szerdán is szenzációs eredménnyel zárult a tesztnap, Michael Schumacher ugyanis 1,2 másodperccel jobb időt futott, mint tavaly Jerezben bárki. Az eredményét azonban a tavalyi Mercedesszel érte el, az új autók közül a Red Bull bizonyult a leggyorsabbnak. A napról írt részletes összefoglalónkat a teljes tabellával itt olvashatják.

10:02
február 09, 2012
Vágólapra másolva!

Ma újabb nagyágyúk lépnek pályára

A legtöbb csapatnál turnusváltás lesz: a Red Bullnál Sebastian Vettel, a Ferrarinál Fernando Alonso, a McLarennél pedig Lewis Hamilton áll munkába. A Williamsnél pedig bemutatkozik a már említett Bruno Senna, ami történelmi pillanat lesz: valószínűleg senkit nem kell külön emlékeztetni rá, hogy mikor láthattunk utoljára Sennát egy Williamsben...

10:04
február 09, 2012
Vágólapra másolva!

Hamilton máris a pályán

Ő az első, aki egy második ellenőrző körre is kint marad az MP4-27-tel. Elsőként azonban a Force India tesztpilótája, Jules Bianchi hajtott ki a bokszból - ő ismét csak délelőtt fog vezetni, délután átadja a helyét Nico Hülkenbergnek. Heikki Kovalainen, aki tegnap mindenkinél több, 139 kört, két teljes versenytávot tett meg a Caterhammel (és a főnökei szerint egy csepp izzadság nélkül szállt ki az autójából), a bokszutca faláról figyel. Olyan hideg az idő (csak 0,3 fokos a levegő!), hogy kesztyű van rajta.

10:05
február 09, 2012
Vágólapra másolva!

Räikkönen a bokszban cseveg

Ma átadta a Lotust csapattársának, Romain Grosjeannak, most épp az istálló technikai gurujával, Alan Permane-nel és a csapatfőnökkel, Eric Boullier-vel cseveg. Tegnap annak ellenére elégedetten szállt ki az E20-ből, hogy csak 5. lett. "Az autó kezdettől fogva jónak tűnt, és ma szerintem javítani is tudtunk rajta, bár a körülmények nehezebbek voltak, mint az előző napon" - mondta az Autosportnak, az új Pirellikről hozzátéve, hogy a hidegben nem volt könnyű boldogulni velük. "Némelyik keverék jobban működött, mint a többi. Új állapotban mindig rendesen működtek, de ha elhasználódtak..."

10:14
február 09, 2012
Vágólapra másolva!

Csendes a pálya

Jelenleg senki nincs kint, a hideg miatt a bokszutcában is alig lézeng néhány fotós. A nézők azonban máris kezdenek beözönleni a kapukon - amikor Fernando Alonso vezet, Spanyolországban mindig sok szurkolója látogat ki a tesztekre. Amíg nincs akció, itt egy kép a bokszba visszatérő Hamiltonról, ezen pedig az látható, ahogy Grosjean beszélget Boullier-vel az imént megtett ellenőrző köre után.

10:19
február 09, 2012
Vágólapra másolva!

A Saubert máris frissítették

Sergio Pérez megtörte a csendet, a Sauberen van néhány új aero-elem. Kamui Kobajasi az első tesztnap után pozitívan nyilatkozott róla, mondván: "Nem a jó köridőkre törekedtünk, azzal még ráérünk, de a kezdet biztató volt. Az autóról szerzett első benyomásaim kedvezőek." És egy másik hír a Sauber háza tájáról: kiderült, hogy nemrég távozott technikai igazgatójuk, James Key egyelőre nem a Forma-1-ben folytatja, hanem a Lotus Carshoz szerződött, ahol a 2013-ra készülő GT3-as Evora fejlesztési programját fogja irányítani. Ezen kívül a Le Mans-i 24 óráson egy LMP2-es Lotusszal induló Kodewa istállót is segíti majd.

10:27
február 09, 2012
Vágólapra másolva!

Rutinellenőrzéseket végez a Lotus

Miután Grosjean megtette vele a bemelegítő kört, elvégzik az autón az ilyenkor szokásos munkálatokat, például leeresztik és újratöltik a fékolajat. A Force Indiánál azt mondják, délelőtt aerodinamikai teszteket fognak végezni (a VJM-05-ön ismét rajta van a függőleges, periszkópszerű mérőműszer), aztán a beállításokra és az adatgyűjtésre kezdenek koncentrálni. Már ha kicsit melegebb lesz, mert az aszfalt egyelőre alig 4 fokos! A gumik szempontjából távolról sem optimális.

10:31
február 09, 2012
Vágólapra másolva!

A Ferrari számára döcögősen alakult a kezdet

A Ferrari eddigi teljesítményét és bátortalanságát látva máris sokan arra következtetnek, hogy az új, merész koncepciójú F2012 elmarad a várakozásoktól. Az istálló az első két napon látványosan nem volt hajlandó még megpróbálkozni sem egy gyors körrel, és váltig hangsúlyozta, hogy csak "adatgyűjtést" végeznek. Ha elfogadjuk a régi tézist, hogy egy igazán gyors autó kezdettől fogva gyors (amire persze a tavalyi McLaren jó ellenpélda lehet), ez nem biztató előjel. Felipe Massa tegnap este óvatosan fogalmazva ugyan, de elismerte, hogy a Ferrari előtt hosszú út áll. "Sok munka vár ránk. Ez az autó teljesen új, nem is hasonlít a tavalyira. Még sokat kell rajta dolgozni, sokmindent ki kell próbálnunk" - mondta. A kérdésre pedig, hogy akadtak-e vele kezdeti nehézségek, azt felelte: "Egy új autóval mindig vannak ilyenek. Az eredmények néha elmaradnak a várttól. Ráadásul most teljesen új irányt követünk. Szerintem még csak az elején tartunk, ha következetesen viselkedő, ütőképes autót szeretnénk." Lehetséges, hogy a Ferrari új tervezési filozófiája egyelőre magának a csapatnak is szokatlan.

10:37
február 09, 2012
Vágólapra másolva!

Végre: Vettelé az első mért kör

A német 1:23.011-gyel kezd, majd 1:22.451-re javít. Közben a nézők nagy örömére Alonso is megtesz egy teljes kört, igaz, csak 1:32.546 alatt. Rosberg és Pérez is csatlakozott hozzájuk.

10:41
február 09, 2012
Vágólapra másolva!

Pérez átveszi a vezetést

Az ideje nem is rossz ahhoz képest, hogy milyen hideg van: 1:19.875. Ez valójában máris jobb, mint amire a Sauber a teszt első két napján képes volt. Persze Schumacher tegnap 1:18.561-gyel végzett az élen.

10:43
február 09, 2012
Vágólapra másolva!

Van der Garde is feliratkozik a tabellára

A Caterham tesztpilótája is 1:32-es körrel nyitja a napot. Sokan már Jarno Trulli közelgő bukását látják abban a tényben, hogy ő csak egy napot kapott a héten az új autóval (annyit, mint Giedo van der Garde), míg Kovalainen kettőt. Trulli helye elvileg érvényes szerződése ellenére sem bombabiztos.

10:46
február 09, 2012
Vágólapra másolva!

Senna egy Williamsszel a tabellán

1:28.803 az első idő, amit elér. Közben Grosjean is megtett egy mért kört, 1:24.366 alatt.

10:50
február 09, 2012
Vágólapra másolva!

Hamilton egyelőre ötödik

Eddig 1:25.420 a legjobbja. Már nyolcan teljesítettek mért kört, Pérez a fel- és levezetőkkel összesen tíznél tart. Kicsit felpörögtek az események. A Schumachert váltó Rosberg is feljött a 6. helyre.

10:53
február 09, 2012
Vágólapra másolva!

Egy kép a Ferrariról

Még tegnapi, Massával a volánnál. Jól megfigyelhetőek rajta az F2012-es jellegzetességei: a dupla légbeömlő a bukókeretben, a betört orr és az egzotikumnak számító vonórudas első felfüggesztés.

Forrás: Ferrari

10:55
február 09, 2012
Vágólapra másolva!

Piros zászló! A teszt első balesete

Úgy tűnik, Jules Bianchi kicsúszott a Force Indiával a Sito Pons kanyarban. Az autó a gumifalban áll. Bianchi egyébként a napokban bejelentette, hogy idén a WSR-ben fog versenyezni, ami három év GP2-zés után akkor is visszalépés, ha a GP2-ben idén nem tudott volna versenyezni, mert sok F1-es nagydíj péntek délelőtti edzésnapján kell majd vezetnie.

10:59
február 09, 2012
Vágólapra másolva!

Alonsónak meg kellett szakítania az etapját

A Ferrari tájékoztatása szerint éppen aerodinamikai adatgyűjtést végzett, amikor lengetni kezdték a piros zászlókat.

11:02
február 09, 2012
Vágólapra másolva!

Az eredmények az első óra után

Már csak Vergne-nek és Bianchinak nincs mért köre. Bianchinak egy darabig, úgy tűnik, nem is lesz...

1. Pérez (Sauber C31)  1:19.780 - 10 kör
2. Vettel (Red Bull RB8)  1:22.451 - 8 kör
3. Grosjean (Lotus-Renault E20)  1:24.215 - 7 kör
4. Hamilton (McLaren MP4-27)  1:24.412 - 9 kör
5. Senna (Williams FW34)  1:25.208 - 10 kör
6. Rosberg (Mercedes W02)  1:25.514 - 9 kör
7. Van der Garde (Caterham CT01)1:29.832 - 7 kör
8. Alonso (Ferrari F2012)  1:32.546 - 8 kör

11:06
február 09, 2012
Vágólapra másolva!

A Force India nem sérült meg súlyosan

A szemtanúk szerint felszántotta a kavicságyat, miután kitört a fara, ami ilyen hideg aszfalton, egy tapasztalatlan versenyzővel a volánnál nem csoda. A Force India szerint az autó nekikoccant a gumifalnak is, de ránézésre nincs rajta komoly sérülés. A csapat szerelői már odaértek a helyszínre, és letakarták ponyvával a VJM-05-öt, mielőtt feltették egy trélerre. Bianchi sajtóirodája ironikus módon épp a baleset pillanatát választotta arra, hogy kitwittelje: a francia idén a WSR-ben fog versenyezni. Tökéletes időzítés!

11:07
február 09, 2012
Vágólapra másolva!

A McLaren a hidegre panaszkodik

Azt írják, még a versenyzők sem érzik a kezüket, annyira hideg van (2 fok). Néhányan rögtön előállnak ötletes javaslatokkal: Craig Scarborough, az ismert technikai szakíró például felajánlja, hogy kölcsönadja nekik a fűtött motorkerékpár-markolatát, valaki más meg azt indítványozza, hogy a McLaren tervezzen fűtött kesztyűt. Remek!

11:14
február 09, 2012
Vágólapra másolva!

Az eredmények két óra után

1. Grosjean (Lotus-Renault E20)  1:18.806 - 29 kör
2. Pérez (Sauber C31)  1:19.780 - 18 kör
3. Vettel (Red Bull RB8)  1:20.154 - 15 kör
4. Hamilton (McLaren MP4-27)  1:20.303 - 20 kör
5. Vergne (Toro Rosso STR7)  1:20.933 - 19 kör
6. Alonso (Ferrari F2012)  1:22.712 - 14 kör
7. Van der Garde (Caterham CT01)  1:23.797 - 26 kör
8. Rosberg (Mercedes W02)  1:24.251 - 23 kör
9. Senna (Williams FW34)  1:24.321 - 20 kör

11:18
február 09, 2012
Vágólapra másolva!

Zöld zászló!

Újraindították a tesztet, Grosjean azonnal 1:22.334-re javított. Ezzel a 2. helyen áll. Alonso, Vettel, van der Garde és Pérez is a pályán van.

11:20
február 09, 2012
Vágólapra másolva!

Egy kép Bianchi Force Indiájáról

Ezen persze még ép.

Forrás: AFP

11:22
február 09, 2012
Vágólapra másolva!

Vettel feljön másodiknak

0,374 másodpercre megközelíti az élen álló Pérezt. Vergne is megtette első mért körét a Toro Rossóval, egyelőre a 8. helyre iratkozott fel. Vettel következő köre 2 tizeddel lassabb volt az előzőnél.

11:27
február 09, 2012
Vágólapra másolva!

A Force India jobb hátulja sérülhetett meg

A csapat most vizsgálja át az autót. Közben néhány ezer kilométerrel arrébb: Karun Chandhok épp Chennai egyetemén készül előadást tartani az autósportról mérnökpalántáknak.

11:29
február 09, 2012
Vágólapra másolva!

A Hispania összepakolt

Mivel úgyis a régi autójukat használták, eleve csak az első két napon akartak tesztelni, hogy gyakorlási lehetőséget adjanak Pedro de la Rosának. Összesen 478 km-t tett meg.

11:34
február 09, 2012
Vágólapra másolva!

A McLaren elégedett az autójával

Noha Button az első két napi összesítésben csak 9. lett, a McLarennél azt állítják, elégedettek az új MP4-27-ről szerzett első benyomásaikkal. A csapat számára tavaly az egész előszezon rosszul alakult, mert kiderült, hogy a polip-kipufogó zsákutca. Ám a technikai igazgató, Paddy Lowe szerint Button pozitívan nyilatkozott az idei modellről. "Azt hiszem, azzal foglalta össze legjobban a dolgot, hogy 'ez olyan autó, amelyen végre lehet dolgozni.' A vb-győzelemhez pontosan ilyenre van szükség. Nagyobb elismerés nem is létezik" - vélte Lowe. És Buttonhoz hasonlóan ő is hangsúlyozta, hogy az MP4-27 alacsony orra - hiába teszi kakukktojássá a mezőnyben - nem tévút. A McLaren mérlegelte mindkét megoldás előnyeit és hátrányait, utána döntött a hagyományos, lépcső nélküli kialakítás mellett. "Szó sincs róla, hogy valami elkerülte volna a figyelmünket. Nincs semmiféle kiskapu, amit nem vettünk észre" - mondta. "Tudtuk, hogy azon a részen magasabb lehetne a váz, direkt nem akartuk megemelni." Lowe megjegyezte azt is, hogy mivel a McLaren eleve alacsony orrú autókat épített az elmúlt években, az orrkúp megengedett magasságának csökkentése miatt nekik nem volt szükségük olyan koncepcióváltásra, mint a többieknek - ami akár előnyükre is válhat.

Forrás: AFP

11:41
február 09, 2012
Vágólapra másolva!

Grosjean átvette a vezetést

Az ideje 1:18.901, ez bő 3 tizeddel marad el Schumacher tegnapi legjobbjától. 2012-es autótól eddig ez volt a leggyorsabb kör. Biztató a Lotusnak! Közben Hamilton is az új McLaren eddigi legjobb körét teljesítette, 1:20.303 alatt. A teszt első két napján is a délelőttnek ebben a szakaszában születtek a legjobb köridők.

11:46
február 09, 2012
Vágólapra másolva!

Grosjean második köre is gyors

Konkrétan 1:19.660, amivel szintén átvette volna a vezetést. Utána viszont visszatért a garázsba, vagyis - nem meglepő módon - ez is egy rövid etap volt.

11:47
február 09, 2012
Vágólapra másolva!

Hidraulikai hiba a Ferrarinál

A csapat épp most írta a Twitteren, hogy elromlott az F2012 hidraulikája, amit most próbálnak kijavítani. "Fernando még sokáig nem tud majd kimenni a pályára" - ismerték el.

11:56
február 09, 2012
Vágólapra másolva!

Vergne feljött ötödiknek

1:21.539-cel. Így a senki földjén van, 1,2 másodperccel Hamilton mögött, és ugyanennyivel Alonso előtt.

11:59
február 09, 2012
Vágólapra másolva!

Grosjean tovább gyorsul

Már 1:18.806-nál tart, és a következő két köre is gyors: 1:19.275, 1:19.408. Utána 1:20.165-re lassul vissza. A 3-as kanyarban kitör az autó fara, de Grosjean bátran a gázon tartja a lábát. Íme egy kép, csak hogy lehessen szokni a látványát, az eddigi leggyorsabb 2012-es autóról (Kimi Räikkönennel a volánnál):

Forrás: Lotus

12:06
február 09, 2012
Vágólapra másolva!

A Caterham elégedett van der Garde-dal

"Egyre keményebben nyomja a gyors kanyarokban, a kigyorsításai jók, a visszajelzései tiszták és pontosak. Szép munka az új fiútól!" - írják. A holland legjobbja eddig (24 kör után) 1:24.926, ami 3,4 másodperccel marad el Kovalainen tegnapi eredményétől.

12:10
február 09, 2012
Vágólapra másolva!

Hamiltonnak új menedzsere van

Na nem arról van szó, hogy szakított volna Simon Fuller F1-es körökben vitatott cégével, a XIX Entertainmenttel; hanem a cég felvette mellé a híres Didier Cotont, aki annak idején Mika Häkkinen menedzsere is volt. Kovalainen pedig az IMG-vel szerződött le, amely korábban olyanok pályafutását egyengette, mint Jackie Stewart.

12:21
február 09, 2012
Vágólapra másolva!

Pérez nemrég kicsúszott

A Saubernél azt írják, ki kellett tisztatani az autóját a "kavicságyban tett rövid kirándulás" után, de már ismét kimehetett a pályára. Van der Garde közben javított, és feljött hetediknek, ami ahhoz képest, hogy egyelőre nem használhatja sem a DRS-t, sem a KERS-t, szép eredmény.

12:24
február 09, 2012
Vágólapra másolva!

Grosjean közepes gumikon érte el az eredményét

Ilyen hidegben ez figyelemreméltó. A lelátón egyébként ennyien ülnek, de egyelőre csalódniuk kell: a Ferrari továbbra is javítja a hidraulikai hibát, így Alonso egyelőre nem mehet ki a pályára. Egy korábbi kép itt látható róla.

12:27
február 09, 2012
Vágólapra másolva!

4 tized volt a Red Bull előnye

A BBC számításai szerint a tegnapi hosszabb etapokon a Red Bull átlagosan 0,442 másodperccel volt gyorsabb a Ferrarinál, amelynél a McLaren csupán 2 századdal tudott jobb tempót. Räikkönen pedig nagyon kiegyensúlyozottan vezetett, háromszor is előfordult, hogy három egymás utáni köre 6 századon belül volt.

12:33
február 09, 2012
Vágólapra másolva!

Grosjean lenyomta Schumachert is

A legújabb köre 1:18.419, ez már mindenestül a hét legjobb eredménye eddig. Egy tizedet vert vele a tegnapi leggyorsabb Schumacherre is. Közben Senna feljött a 7. helyre egy 1:21.978-as körrel, Rosberg pedig 1:20.270 alatt teljesítette a legutóbbit, így már a 4. helyen áll.

12:43
február 09, 2012
Vágólapra másolva!

Grosjean még mindig a közepes gumikat használta...

Ez igencsak biztató a Lotus számára. Különben érdekes, hogy Alonsóhoz hasonlóan Vettel sem volt kint a pályán egy ideje, és még csak 15 kört tett meg (eggyel többet a spanyolnál), miközben Grosjean már 36-nál tart. Nem tudjuk, mi lehet a Red Bull-lal.

12:46
február 09, 2012
Vágólapra másolva!

Rosberg hosszú etapot teljesít

Már a nyolcadik körben jár, a legutóbbit 1:21.483 alatt tette meg. A Mercedesnek, mivel a régi autóját használja, nincs más dolga, mint minél több információt gyűjteni az új gumikról.

12:49
február 09, 2012
Vágólapra másolva!

Hamilton feltornázza a McLarent a 2. helyre

Az ideje 1:19.727, az eddigi legjobb a McLarentől - igaz, a Lotustól 1,3 másodperccel elmarad. Hamiltonnal szinte egyidőben Vergne is javított, ő 1:19.734 alatt teljesítette a körét, megkaparintva a 3. helyet.

12:51
február 09, 2012
Vágólapra másolva!

Összefoglaló videó a szerdai tesztnapról

Részletes, ügyesen összevágott filmecske tegnapról. Érdemes megnézni, jól érzékelteti egy F1-es teszt hangulatát.

http://videa.hu/flvplayer.swf?v=JT2zQRTdqPF6agd1
12:53
február 09, 2012
Vágólapra másolva!

Bevált a Sauber új aero-csomagja

Az Autosport szerint a csapat ma kipróbált újításai - köztük a C31 hátsó része - jól működnek. A Sauber jelenleg a hasmagassággal kísérletezik. Közben végre Vettel is visszatért a pályára. Vajon mit tartogat a Red Bull?

12:57
február 09, 2012
Vágólapra másolva!

Vettel nem az időre hajt

Egyelőre 1:21-es tempóban rója a köröket. Rosberg befejezte 16 körös etapját, az átlaga 1:21.657 volt. Reggel óta melegebb lett: a levegő már csaknem 10, az aszfalt 18 fokos.

13:01
február 09, 2012
Vágólapra másolva!

Az eredmények három óra után

1. Grosjean (Lotus-Renault E20)  1:18.419 - 38 kör
2. Hamilton (McLaren MP4-27)  1:19.727 - 30 kör
3. Vergne (Toro Rosso STR7)  1:19.734 - 32 kör
4. Pérez (Sauber C31)  1:19.770 - 30 kör
5. Vettel (Red Bull RB8)  1:20.154 - 18 kör
6. Rosberg (Mercedes W02)  1:20.270 - 41 kör
7. Senna (Williams FW34)  1:21.978 - 31 kör
8. Alonso (Ferrari F2012)  1:22.712 - 14 kör
9. Van der Garde (Caterham CT01)  1:23.505 - 35 kör

13:06
február 09, 2012
Vágólapra másolva!

Kovalainennek tetszik a Caterham

"Sokkal stabilabb a fara, mint a tavalyi autónké, pedig erre nem számítottam, hiszen elvesztettük a befújt diffúzort. A gyors kanyarokban mégis jobban tapad" - mondta a CT01-ről. "Számomra a legfőbb probléma egyelőre az, hogy az autó kicsit lustán fordul be a kanyarokba, de ennek az az oka, hogy még a tavalyi első szárny van rajta." Kovalainen hozzátette, hogy az új Caterhamet könnyűnek tűnik beállítani, de az erősorrendben elfoglalt helyéről még nem mert nyilatkozni, mert egyelőre csak magas üzemanyagszinttel használták.

13:14
február 09, 2012
Vágólapra másolva!

Alonsónak továbbra sincs nyoma

A Ferrarit a jelek szerint még mindig szerelik, Vettel viszont mostanra megtett 24 kört. Jelenleg Hamilton, Rosberg és Senna van a pályán.

13:16
február 09, 2012
Vágólapra másolva!

Hamilton és Rosberg javít

Az előbbi 1:19.464-re, az utóbbi 1:19.981-re. Grosjean előnye még így is több mint egy teljes másodperc.

13:19
február 09, 2012
Vágólapra másolva!

Schumacher jövőre is marad?

A német tegnap olyan tartalmú és hangvételű nyilatkozatot tett Jerezben, miután megszerezte a vezetést a tesztnapon, amiből sokan arra következtettek, hogy jövőre, szerződésének lejárta után is folytatni szeretné a pályafutását. "Még mindig azért vagyok itt, hogy harcoljak a vb-címért. Ehhez kétség sem férhet. Hogy ez sikerülhet-e, az idén kiderül" - mondta, óvatosan hozzátéve: "Azt azonban nem hiszem, hogy azok után, ahol tavaly befejeztük, idén mindjárt világbajnok autót készíthetünk. Onnan kell építkeznünk, ahol tartottunk, s bár bízom benne, hogy a jövőben eljutunk (a vb-győztes autóig) is, lépésről lépésre kell haladnunk."

13:25
február 09, 2012
Vágólapra másolva!

Alonso végre visszatért a pályára

A Ferrari hidraulikai hibáját orvosolták, a spanyol mindjárt a lágy gumikon gurult ki a bokszból, de egy ellenőrző kört követően vissza is tért oda. A Force Indiánál viszont azt írták, a Bianchi által délelőtt megrongált VJM-05-öt továbbra is szerelik. "Délutánra remélhetőleg elkészülünk vele, hogy Nico (Hülkenberg) is kipróbálhassa." Vagyis Bianchi számára vége a napnak...

13:41
február 09, 2012
Vágólapra másolva!

Megint elromlott a Ferrari

Most állítólag a hajtáslánncal akadt valami gond, Alonso ezért nem tudta folytatni a munkát. Az előbb a hidraulikával volt baj. Most Grosjean, Hamilton és Senna van a pályán.

13:44
február 09, 2012
Vágólapra másolva!

Kovalainen golfozni megy

Ma szabadnapja van, a Twitterén azt írja, elmegy kikapcsolódni kicsit, hogy legyőzze golfban John Dalyt - aki kamionsofőr a Caterhamnél! Jerezben így fest az időmérő-monitor.

13:46
február 09, 2012
Vágólapra másolva!

Alonso mégis kint van, és javít

A legutóbbi körét 1:20.412 alatt tette meg. Ezzel a 7. helyen áll, pedig a Ferrari eddigi legjobb köre a héten - Massa tegnap 1:20.454-gyel zárt.

13:51
február 09, 2012
Vágólapra másolva!

Rosberg durva kört fut

Az ideje 1:17.613, ez 9 tizeddel jobb csapattársa, Schumacher tegnapi eredményénél is. Persze még mindig a régi Mercedesszel.

14:02
február 09, 2012
Vágólapra másolva!

Egyre hidegebb van Jerezben

A Toro Rosso szerint legalábbis. A csapat megragadta az alkalmat, hogy a helyszínen gyorsan megebédeljen.

14:11
február 09, 2012
Vágólapra másolva!

Nyugi van a pályán

Valószínűleg sokan ebédelnek, jelenleg csak Rosberg és Senna körözget.

14:16
február 09, 2012
Vágólapra másolva!

Az eredmények négy óra tesztelés után

1. Rosberg (Mercedes W02)  1:17.613 - 70 kör
2. Grosjean (Lotus-Renault E20)  1:18.419 - 53 kör
3. Hamilton (McLaren MP4-27)  1:19.464- 38 kör
4. Vergne (Toro Rosso STR7)  1:19.734 - 41 kör
5. Pérez (Sauber C31)  1:19.770 - 31 kör
6. Vettel (Red Bull RB8)  1:20.154 - 28 kör
7. Alonso (Ferrari F2012)  1:20.412 - 26 kör
8. Senna (Williams FW34)  1:21.293 - 61 kör
9. Van der Garde (Caterham CT01)  1:23.505 - 40 kör

14:23
február 09, 2012
Vágólapra másolva!

A Pirellinek még mindig nincs tesztautója

A cég sportprogramját irányító Paul Hembery azt mondja, továbbra sem sikerült újabb autót találniuk a gumik teszteléséhez a múzeumba küldött 2009-es Toyota helyett. A csapatok egyike sem akar adni neki egy tavalyi modellt, attól félve, hogy ezzel a technikai trükkjei átszivárognak a riválisokhoz, de a Pirellinek szüksége lenne egy olyan autóra, aminek modernebb az aerodinamikája, és van benne DRS. "Történt valamilyen előrelépés, részleteket azonban egyelőre nem árulhatok el" - mondta Hembery.

14:27
február 09, 2012
Vágólapra másolva!

A Ferrarinak más hangja van

Bár a kipufogókat az új szabályok szerint szigorúan behatárolt helyen kell kivezetni, így a hangjuk sem lehet annyira sokféle, mint tavaly, az Autosport helyszínen tartózkodó újságírói szerint a Ferrarié mégis másképp szól.

14:34
február 09, 2012
Vágólapra másolva!

Vettel javít

1:19.785-re faragta le az idejét, amivel a 6. helyen áll, de még 6 tizeddel elmarad Webber tegnapi etalonjától.

Forrás: Red Bull

14:45
február 09, 2012
Vágólapra másolva!

Továbbra is aerodinamikai méréseket végez a Ferrari

"Ez rendkívül fontos munka, így érthetjük meg az autó viselkedését" - írják. Az lehet, de Alonso valószínűleg unatkozik egy kicsit: a legutóbbi körét 1:37 alatt teljesítette.

14:46
február 09, 2012
Vágólapra másolva!

Robbantott kép a Mercedesről

Ez valójában egy igazi installáció a W02 darabjaiból, de már idei festéssel:

Forrás: Mercedes

14:51
február 09, 2012
Vágólapra másolva!

Vettel és Hamilton versenyeznek

Jelenleg ők ketten vannak a pályán, a német nyert: 1:20.847-es kört ment, míg a brit csak 1:22.391-est. 1:0!

14:53
február 09, 2012
Vágólapra másolva!

Madridba költözik a Hispania

A valenciai bázisú csapat csütörtökön megerősítette, hogy a madridi Caja Magica sportközpontba költözik át, ahol 11 ezer négyzetméteres részt fog bérelni. A HRT már tegnap abbahagyta a tesztelést Jerezben, s bár új versenyzője, a McLarentől érkezett Pedro de la Rosa elismerte, hogy az autójuk sokkal gyengébben tapad, mint az élcsapatokéi, úgy vélte, nem fog sokáig tartani, hogy újra felvegyék a ritmust, miután tavaly szinte a teljes menedzsmentet lecserélték. "A rutinos és a tapasztalatlanabb emberek érdekes elegyéből áll a csapat, ezért fontos volt, hogy eljöjjünk ide" - mondta Jerezben. "Noha a régi autónkkal teszteltünk, ami nem sokat ér, hasznos volt kipróbálnunk a Pirelli új gumijait. Valamit mindig lehet tanulni; már alig várjuk az új modellt." Ami egyébként tegnap és ma esett át az FIA kötelező töréstesztjén - hogy sikerrel-e, azt még nem tudjuk.

15:00
február 09, 2012
Vágólapra másolva!

Senna épp ebédel

Ez pedig egy friss kép róla. 1:21.293-as idejével továbbra is a 8. helyen áll, pedig 74 kört tett meg - ebben a tekintetben csak Rosberg van előtte.

15:09
február 09, 2012
Vágólapra másolva!

Az eredmények öt óra után

1. Rosberg (Mercedes W02)  1:17.613 - 84 kör
2. Grosjean (Lotus-Renault E20)  1:18.419 - 56 kör
3. Hamilton (McLaren MP4-27)  1:19.464- 45 kör
4. Vergne (Toro Rosso STR7)  1:19.734 - 46 kör
5. Pérez (Sauber C31)  1:19.770 - 31 kör
6. Vettel (Red Bull RB8)  1:19.785 - 40 kör
7. Alonso (Ferrari F2012)  1:20.412 - 38 kör
8. Senna (Williams FW34)  1:21.293 - 74 kör
9. Van der Garde (Caterham CT01)  1:23.324 - 54 kör

15:11
február 09, 2012
Vágólapra másolva!

A Mercedes taktikája előnyös lehet

Mivel jól ismerik az autójukat, rengeteg kört tudnak megtenni vele, így az eddigi három napon ők tették meg a legnagyobb távolságot - azaz ők szerezték a legtöbb adatot az új gumikról, ráadásul úgy, hogy a tavalyi modell jóvoltából van közvetlen összehasonlítási alapjuk is. A többi csapat nehezebben mérheti fel, hogy a különbség mennyiben köszönhető az új autójuknak, és mennyiben az új gumiknak. Ez akár a Mercedes javára is válhat.

15:14
február 09, 2012
Vágólapra másolva!

Műszaki hibával küszködik a Sauber

A C31 a hajtáslánccal kapcsolatos probléma miatt vesztegel a garázsban. Kobajasi közben fitneszleckéket néz a laptopján. Hajrá! Nico Hülkenberg viszont a BBC riportere szerint frusztráltnak tűnik, amiért még mindig nem próbálhatta ki az új Force Indiát, mert Bianchi délelőtti kicsúszása óta nem tudták helyrehozni. Ráadásul, ezt még nem említettük, Bianchi egy felvezető körben csúszott bele a gumifalba.

15:17
február 09, 2012
Vágólapra másolva!

Vettel megelőzi Hamiltont

1:19.297-es körével felkapaszkodik a 3. helyre. Egy tizeddel még mindig elmarad Webber tegnapi idejétől. Mindenki visszatért a bokszba, csak Rosberg rója magányosan a köröket. A Lotusra aerodinamikai nyomjelző festéket kentek.

15:26
február 09, 2012
Vágólapra másolva!

Háromkor térhet vissza a pályára Pérez

A Saubernél elárulták, hogy a C31-ben ki kellett cserélni az olajszűrőt, ami sokáig tart.

15:33
február 09, 2012
Vágólapra másolva!

Hamilton elégedett a McLarennel

Az Autosport megtudta, hogy a csapat ma az autó hosszanti dőlésszögével kapcsolatos tesztet végzett, és a rövid etapokon a beállításokkal kísérletezett. Most pedig, hogy a pálya állapota már túl van az ideálison, hosszabb etapokra állnak át. Épp kint van a pályán a legutóbbi köre 1:22-es volt.

15:42
február 09, 2012
Vágólapra másolva!

Alonsóé a pálya

Szokatlanul nyugodt a környék. Illetve csak volt, mert az imént Vettel, Grosjean és Vergne is csatlakozott a spanyolhoz a pályán.

15:46
február 09, 2012
Vágólapra másolva!

Alonso nagyot csúszik

A 3-as kanyarban próbálta közelről követni Grosjean Lotusát, de a szélárnyékban elfogyott a leszorítóerő a Ferrariról, és kis híján keresztbe állt. Nagyobb baj nem történt, de Alonso visszatért a garázsba.

15:55
február 09, 2012
Vágólapra másolva!

Rosberg betölti a százat

Mármint a száz kört - ma ő az első, aki eléri a bűvös határt. Alonso viszont a Ferrari tájékoztatása szerint csak most ment el ebédelni.

15:56
február 09, 2012
Vágólapra másolva!

A Force India napjának lőttek

Egy teljes napot elvesztegettek Bianchi reggeli kicsúszása miatt, az autót ugyanis ma már nem tudják kijavítani. "Egy új alkatrészre várunk, amely nélkül nem tudjuk befejezni a szerelést. Holnap újra pályán leszünk" - írják. Hülkenberg, akinek ma kellett volna kipróbálnia a VJM-05-öt, már közölte is, hogy bánatában elmegy teniszezni. Bianchi nem lesz túl népszerű...

16:08
február 09, 2012
Vágólapra másolva!

Alonso nem is ment gyors kört

A Ferrari azt mondja, "a spanyol 46 kört tett meg, a legtöbbet egyenletes sebességgel, és az autója tele volt szenzorral." A rosszmájúak megjegyezhetnék, hogy elvileg erre való a szélcsatorna. Közben Senna végzett az ebédjével, és Pérez is felkészült a munka folytatására, mert a Sauber befejezte a C31 hajtásláncának javítását. Rosberg 1:21-es köröket ró a pályán.

16:12
február 09, 2012
Vágólapra másolva!

Az eredmények hat óra után

1. Rosberg (Mercedes W02)  1:17.613 - 108 kör
2. Grosjean (Lotus-Renault E20)  1:18.419 - 79 kör
3. Vettel (Red Bull RB8)  1:19.297 - 65 kör
4. Hamilton (McLaren MP4-27)  1:19.464- 57 kör
5. Vergne (Toro Rosso STR7)  1:19.734 - 63 kör
6. Pérez (Sauber C31)  1:19.770 - 31 kör
7. Alonso (Ferrari F2012)  1:20.412 - 46 kör
8. Senna (Williams FW34)  1:21.293 - 78 kör
9. Van der Garde (Caterham CT01)  1:23.324 - 68 kör

16:16
február 09, 2012
Vágólapra másolva!

Panorámakép a jerezi első kanyarról

Teljes 360 fokban. Itt látható.

16:21
február 09, 2012
Vágólapra másolva!

Vettel nemrég 20 körös etapot teljesített

A végén már 1:26-os köröket futott, ahogy elkoptak a gumik. Ez meglehetősen csendes délután: pillanatnyilag csak Grosjean köröz.

16:30
február 09, 2012
Vágólapra másolva!

Pérez újra a pályán

Végre újra beülhetett a megjavított Sauberbe, de a sikánt kapásból elvétette. Nem történt baj, folytathatta a körözést. Alonso, Vergne, Hamilton és Senna is beszállt a buliba. Vergne bement ugyan a bokszba, de csak végighajtott rajta, aztán a végén gyakorolta a rajtolást. Kobajasi, aki ma nem vezet, de csak tegnap kezdte használni a Twittert, rendkívül büszke erre a képére. Olyannyira, hogy kétszer is kiposztolta.

16:41
február 09, 2012
Vágólapra másolva!

Piros zászló!

Még csak a második ma, de ismét egy kicsúszás miatt. Ezúttal a Caterham újonca, Giedo van der Garde tett látogatást a kavicságyban, mégpedig a 10-es kanyarnál. Úgy tűnik, megpördült, mert a menetiránnyal szemben áll. Sokkal jobban időzített, mint Bianchi, mert már ment 69 kört, így a napja semmiképpen nem veszett kárba.

16:45
február 09, 2012
Vágólapra másolva!

A Caterham nem sérült meg

Legalábbis nem ment neki semminek, Bianchival ellentétben. Amíg a pályán csak sportbírók vannak, itt egy szép akciókép máról, ahogy a nagy testvér üldözi a kistestvért. Jól látható rajta, hogy Vergne aggódva pillant a tükörbe, amit bizonyára Vettel autója tölt ki.

Forrás: Red Bull

16:49
február 09, 2012
Vágólapra másolva!

Zöld zászló!

Egyelőre senki nem sietett ki a pályára.

16:54
február 09, 2012
Vágólapra másolva!

Veszélyben a nürburgringi Német Nagydíj

Ezt a hét közepén röviden már említettük az élő tudósításban, de itt van róla a részletes sztori is. A Mercedes ironikus módon épp ma posztolta ki az újabb érdekes adatok között, hogy a Nürburgring az elmúlt években 50 millió eurót költött a biztonsági létesítmények fejlesztésére. Jó befektetés volt...

16:58
február 09, 2012
Vágólapra másolva!

Négyen vannak a pályán

Rosberg, Grosjean, Vettel és Senna. A Mercedes a leggyorsabb, 1:21-es köröket megy.

17:09
február 09, 2012
Vágólapra másolva!

Di Resta szerint gyorsabb lesz idén az F1

Hiába tiltották be az extra leszorítóerőt generáló befújt diffúzorokat, Paul di Resta úgy véli, az autók idén így is gyorsabbak lesznek a tavalyinál. "A Forma-1 óriási iramban fejlődik. Biztosra veszem, hogy mindenki keményen fogja pörgetni a fejlesztéseket. A teszten születő köridőket a tavalyival összehasonlítva mindenképpen úgy tűnik, hogy így lesz" - mondta az Autosportnak. Ez igaz: Grosjean ideje 1,4 másodperccel jobb, mint amivel Rubens Barrichello megszerezte a vezetést Jerezben.

17:14
február 09, 2012
Vágólapra másolva!

Az eredmények hétórányi tesztelés után

1. Rosberg (Mercedes W02)  1:17.613 - 114 kör
2. Grosjean (Lotus-Renault E20)  1:18.419 - 104 kör
3. Vettel (Red Bull RB8)  1:19.297 - 79 kör
4. Hamilton (McLaren MP4-27)  1:19.464- 67 kör
5. Vergne (Toro Rosso STR7)  1:19.734 - 77 kör
6. Pérez (Sauber C31)  1:19.770 - 37 kör
7. Alonso (Ferrari F2012)  1:20.412 - 54 kör
8. Senna (Williams FW34)  1:21.293 - 105 kör
9. Van der Garde (Caterham CT01)  1:23.324 - 70 kör

17:16
február 09, 2012
Vágólapra másolva!

Pillanatnyilag Alonso a leggyorsabb

Mármint azok közül, akik éppen a pályán vannak: futott egy 1:20.672-es kört, és az első szektorban javított a saját részidején, miközben Hamilton és Rosberg 1:21-es tempót diktálnak most.

17:19
február 09, 2012
Vágólapra másolva!

Tényleg nem sérült meg a Caterham

A csapat megerősítette, hogy amikor van der Garde nemrég kicsúszott vele, a CT01-nek nem lett baja. Mázli.

Forrás: Caterham F1

17:24
február 09, 2012
Vágólapra másolva!

Sutil fellebbez az ítélete ellen

Tizennyolc hónap felfüggesztett börtönbüntetésre és 200 ezer eurós pénzbírságra ítélte a müncheni bíróság, amiért a tavalyi Kínai Nagydíj után, egy buliban megvágta Eric Lux nyakát egy pezsgőspohárral, de túl súlyosnak tartja a döntést, ezért az ügyvédje - ahogy várható volt - fellebbez ellene. Ugyanakkor az ügyész is fellebbez, mert szerinte meg túl enyhe volt az ítélet: ő tizenkilenc hónapos börtönbüntetést és 300 ezer eurós pénzbírságot kért Sutilra. Aki egyébként komolya megharagudott az eddig barátjának tartott Hamiltonra, mivel az nem ment el tanúskodni mellette, holott közelről látta az esetet.

17:28
február 09, 2012
Vágólapra másolva!

Senna a rajtolást gyakorolja

A bokszkijáratnál. Ez persze egy teszten rutinnak számít, a versenyzők ilyenkor érezhetnek rá a kézi kuplung fogáspontjára.

17:38
február 09, 2012
Vágólapra másolva!

Pérez javít az utolsó szektorban

De összességében nem farag le a köridejéből. Ahogy az előző két napon, ma is délelőtt születtek a legjobb időeredmények, utána már romlott a pálya állapota.

17:39
február 09, 2012
Vágólapra másolva!

Tiltakozás a Bahreini Nagydíj ellen

Brit felsőházi képviselők egy csoportja nyílt levélben tiltakozott ellene, hogy a Forma-1 idén elutazzon Bahreinbe. Erről bővebben itt írtunk. A csapatok a hét elején azt mondták, ebben az ügyben rábízzák magukat Bernie Ecclestone-ra. Mindenesetre kevés rá az esély, hogy idén tényleg megrendezik a rekordszámú, mind a húsz versenyt.

17:51
február 09, 2012
Vágólapra másolva!

Egy jó kép Bianchi balesetéről

Így csúszott ki délelőtt mindössze 3 kör után, gallyra vágva a Force India egész napját.

Forrás: AFP

Délután Hülkenbergnek kellett volna vezetnie, de az autót egy alkatrész hiányában nem tudták megjavítani. Mindenkivel előrdulhat az ilyesmi, de Bianchinak ezt megköszönni biztosan nem fogják.

Forrás: Force India

17:53
február 09, 2012
Vágólapra másolva!

Piros zászló! A Lotus megállt

Grosjean autója a 3-as és 4-es kanyar között vesztegel. Az időzítés alapján valószínű, hogy szándékosan kifogyatták belőle a benzint, mint Kobajasi Sauberjéből kedden. Mivel már csak 5 perc van hátra a tesztnapból, nem biztos, hogy bárki ki fog még menni a pályára.

17:57
február 09, 2012
Vágólapra másolva!

A bírók élvezik, hogy történik valami

Szemtanúk szerint minden környező posztról a Lotus köré sereglettek a sportbírók, kihasználva, hogy végre csinálhatnak valamit. A kerítésen keresztül valaki gyorsan elkattintott néhány kémfotót. A fotósok ilyenkor jó pénzért el tudják adni a részletgazdag az autókról készült képeket a rivális csapatoknak.

18:00
február 09, 2012
Vágólapra másolva!

Pérez még kiment a pályára

Újra megnyitották a pályát, még nem került elő a kockás zászló. Illetve de. Pérezen kívül más nem is próbálkozott.

18:03
február 09, 2012
Vágólapra másolva!

A tesztnapnak vége

Köszönjük a figyelmet! A jerezi teszt holnap ér véget, de már csak kilenc csapat részvételével, mert a régi autóját használó Mercedes nem folytatja a munkát. Hamarosan jelentkezünk az istállók reakcióit is tartalmazó összefoglalóval és a részletes tabellával.

Google News
A legfrissebb hírekért kövess minket az Origo Google News oldalán is!

Mindent egy helyen az Eb-ről