Vágólapra másolva!
Reakciók az Abu-Dzabi Nagydíj második napjáról. A megjelenések sorrendjében folyamatosan bővítjük a cikket az összes nyilatkozattal.

McLaren

Lewis Hamilton (1.): "Azt a plusz 3 tizedet a családomtól kaptam! Az autónk hihetetlenül jól működik itt, a pálya kedvez az aerodinamikai csomagunknak. A beállításaink is tökéletesek voltak, az időmérőn minden összejött. Úgy éreztem, remek kört futottam, nagyon élveztem. Imádom ezt a pályát! Ennek ellenére reálisan tekintek a helyzetre: a versenyt holnap futjuk, és nem lesz könnyű. A csapatnak biztosítania kell a kuplung tökéletes működését, hiszen a rajt pillanata hihetetlenül fontos lesz. A versenytempónk nagyon jó, de a Red Bullé is - nehéz lesz előttük maradnunk, főleg a dupla DRS-zóna miatt. Szeretnék jó eredménnyel búcsúzni a Vodafone McLaren Mercedestől, ezért mindent beleadok holnap."

Jenson Button (6./5.): "Nem kellene ilyen hátulról rajtolnom. Egész hétvégén viszonylag elégedett voltam az autóval, de az időmérőn valamiért nem sikerült jó tempót futnom - nem tudjuk, miért. Nyilvánvaló, hogy az autónk nagyon gyors ezen a pályán - Lewis elég nagy előnnyel szerezte meg a pole-t -, tehát még többet ki lehet hozni belőle. A hatodik rajthelyről nehezebb lesz a verseny, de itt két DRS-zóna van, ami remélhetőleg elősegíti az előzést. A versenytempónk is jónak tűnt egész hétvégén, tehát továbbra is optimista vagyok."

Red Bull

Mark Webber (2.): "Örülök az eredménynek, jól sikerült az időmérő, és a kocsival is elégedett voltam. A pálya hőmérséklete sokat változott délutánról estére, így óvatosnak kell lennünk az autó teljesítményét illetően, de mind a három etapban kényelmesen éreztem magam, és megvolt a lendületem. A McLarenek erősnek bizonyultak, de kedvező pozícióban vagyunk, és holnap jó versenyünk lehet."

Sebastian Vettel (3./24.): "A Q3-ban elért harmadik helyezés jó eredmény, de egy kicsit jobban is teljesíthetem volna az utolsó körömben. Elkövettem egy apró hibát az utolsó gyorsköröm utolsó szektorában, de ez még így is elég volt a harmadik helyhez. Nem igazán tudom, hogy mi volt a probléma a végén, nekem csak annyit mondtak, hogy állítsam le az autót."

Az utolsó helyre való visszasorolásról: "Minden idők egyik legjobb síugrója azt mondta: 'Minden esély egy lehetőség.' Ami minket illeti, holnap még rengeteg esélyünk lesz."

Williams

Pastor Maldonado (4./3.): "Nehéz volt ez az edzés, főleg a Q2-ben, hiszen a határon, a 10. helyen jutottam tovább, bár már akkor is láttam, hogy van lehetőség az autónkban. A Q3-ban nagyszerű volt az autóm balansza - örülök, hogy végre ismét erősnek tűnünk. Azt hiszem, egész hétvégén bebizonyítottuk, hogy versenyképesek vagyunk, az időmérőn pedig a legtöbbet hoztam ki magamból. Nagyon örülök a csapat és magam miatt is, a holnapi versenyt pedig már várom. Nagyon fontos, hogy pontokat szerezzünk, ezért keményen fogok hajtani."

Bruno Senna (15./14.): "Mindig az a célom, hogy a legjobb tíz közé kerüljek az időmérőn, de ezen a hétvégén volt néhány problémánk, így ez nem sikerült. Remélhetőleg a holnapi versenyen gyorsak leszünk, hiszen az autónk versenyképes. Holnap keményen fogunk dolgozni, és megpróbálunk pontot szerezni. A DRS segítségével lesz lehetőségünk az előzésre, remélhetőleg ezt ki is tudjuk használni."

Lotus

Kimi Räikkönen (5./4.): "Ez az időmérő jó volt. Az autónk egész hétvégén nem tűnt fantasztikusnak, de úgy határoztunk, nem alakítjuk vissza a beállításokat olyanra, mint az előző versenyen voltak. Ez helyes döntés volt, mert a pálya állapota végül a mi autónkhoz illően változott, így az jobb lett, mint előtte itt bármikor. Holnap meg fogjuk tenni, ami tőlünk telik; meglátjuk, hogy egy jó rajttal azonnal felzárkózhatunk-e a Red Bullok mögé, és ha igen, mire megyünk onnan."

Romain Grosjean(10./9.): "Ez a mai nem volt tőlem valami nagyszerű kör az időmérőn, nem a 10. helyre áhítoztunk. A Q3-ban megtett utolsó mért körömben nem volt számomra elég a tapadás, úgyhogy nem tudtam javítani az eredményemen. Az autóm előtte jobbnak tűnt, az időmérő másik két etapjában minden rendben ment. De mindez csak azt jelenti, hogy a versenyen több dolgunk lesz. Szerintem bennem és az autómban is van még tartalék."

Ferrari

Fernando Alonso (7./6.): "Mindhárom szabadedzésen körülbelül ebben a pozícióban voltunk, így túl optimista lett volna, ha ennél többet remélünk a Q3-ban: az ötödik és a nyolcadik hely közé vártuk magunkat az időmérő előtt, és ott is végeztünk. Három alkalommal majdnem ugyanazt az időt futottam a Q2-ben és a Q3-ban, ami azt jelenti, hogy ennyire vagyunk képesek. Elégedett vagyok a ma végzett munkával, mivel az utolsó csepp teljesítményt is kipréseltük az autóból. Az ide hozott fejlesztések javítottak a teljesítményünkön, de a többiek sem a kanapén ücsörögtek a televízió előtt, az ujjaikkal malmozva... Ahogy megszokhattuk, szombaton szenvedünk leginkább, és vasárnap mindig jobban mennek a dolgok: reméljük, hogy ma is ez lesz a helyzet. Az is igaz, hogy ilyen alacsony gumikopás mellett a stratégiai döntések sokkal korlátozottabbak, és ezzel együtt a lehetőségek is az előrébb jutásra. Tudjuk, hogy a hátralévő három versenyen 14 ponttal többet kell szereznünk, mint (Sebastian) Vettel, és ez az egyetlen célunk."

Felipe Massa (9./8.): "Egyértelmű, hogy ez inkább a nehéz és bonyolult hétvégéink egyike, legalábbis a ma estig látottak alapján. Azt reméltük, hogy egy kicsit előrébbről indulhatunk, legalább az első három sor valamelyikéből. A Q3-ban úgy döntöttem, hogy a csapattársamtól eltérő programot teljesítek, részben azért, mert csak egy szett lágy gumim maradt. Visszanézve azt lehet mondani, hogy nem ez volt a legjobb döntés, de utólag mindig könnyű okosnak lenni. Az én autómon nem volt ott az összes fejlesztés, amit ide hoztunk: ez persze nem a legjobb, de Fernando eredményét elnézve nem volt jelentősége. Az utolsó körben egy kis túlkormányzottsággal küzdöttem az egyik kanyarban, amivel vesztettem néhány századot: talán lehettem volna nyolcadik, de ez sem változtatna sokat a helyzeten. Őszintén szólva, nehéz lett volna ennél többet kihozni a mai napból. Reméljük, hogy holnap a hagyományosan erősségünknek számító versenytempónknak köszönhetően javíthatunk néhány helyet. Úgy tűnik, ez a pálya egyes kocsiknak különösen fekszik: a McLaren nem volt ilyen gyors az előző három versenyen, de (Lewis) Hamilton itt igazán könnyedén szerezte meg a pole-t."

Mercedes

Nico Rosberg (8./7.): "Jól sikerült a mai időmérő: a 8. hely volt a célunk, és sikerült is ebben a pozícióban végeznünk. Megelőztem egy Ferrarit és egy Lotust, ez mindenképpen előrelépés. A beállításokon is sikerült javítanunk ezen a hétvégén. Köszönettel tartozom a mérnökeimnek, hiszen nagyszerű munkát végeztek, amikor közvetlenül az időmérő edzés előtt kijavítottak egy fékproblémát. Holnap nem lesz könnyű előrelépnünk, de már várom a versenyt - meglátjuk, mire leszünk képesek."

Michael Schumacher (14./13.): "Az időmérőn nem éppen a terveink szerint alakult. A Q2-ben futott utolsó köröm előtt egy kicsit változtattunk a beállításokon, de az első szektorban ezt nem tudtam rendesen kihasználni, főleg az első kanyarban. Nem sikerült abban a pozícióban végeznünk, ahol szerettünk volna, de holnap mindenképpen megpróbálom a legtöbbet kihozni a rajthelyemből."

Force India

Nico Hülkenberg (11./10.): "Ettől a naptól kicsit többet vártunk, de úgy tűnt, az autónk a hűvösebb időben nem volt igazán ütőképes, mert az utolsó szabadedzésen, amikor sütött a nap, elégedettebb voltam vele. Talán az alacsonyabb hőmérséklet fogott ki rajtunk. Így a 11. helyről fogok rajtolni, csak egy helyre a pontszerzéstől, viszont szabadon megválaszthatom a gumit, amit remélhetőleg ki tudunk majd használni."

Paul di Resta (13./12.): "Küszködtem az autó balanszával, egész hétvégén nehéz volt vezetni, ezért várható volt, hogy az időmérő kemény lesz számomra. A hosszú etapokon nem tűnt vészesnek a tempónk, de egyszerűen nem tudom kihozni a maximumot az autóból. Ám még így is tűrhető helyzetben vagyunk ahhoz, hogy megpróbáljunk pontokat szerezni, és az új kasztniban kényelmesen érzem magam. Holnap hosszú első etapra fogunk játszani, mert szerintem ez is egyike lesz azoknak a versenyeknek, ahol a gumik a vártnál tovább tartanak."

Sauber

Sergio Pérez (12./11.): "Az utolsó köröm jól sikerült, azt hiszem, ma ez volt a maximum, amit kihozhattunk az időmérőből. A Q3-ba kerülésre nem volt esélyünk, bár tegnap még reménykedtem benne. Bízom a versenytempónkban, szerintem holnap képesek leszünk pontokat szerezni."

Kamui Kobajasi (16./15.): "Amióta ideértünk, küszködöm az autóm balanszával. Sokat változtattunk rajta, és bizonyos mértékben javult a helyzet, de még így is voltak problémáim, az első kerekek blokkoltak. A Q2-ben futott utolsó mért körömben is ezért hibáztam. Fékeztem, az első kerekek blokkoltak, és ennyi volt. Úgy gondolom, versenykörülmények között jobbak lehetünk, de ez nem lesz könnyű. Ezen a pályán lehet előzni, de ehhez gyorsnak is kell lennünk."

Toro Rosso

Daniel Ricciardo (17./16.): "Eddig nehezebben alakult számunkra a hétvége, mint amire számítottunk. Ma egyértelműen előreléptünk péntekhez viszonyítva, ami pozitívum, de összességében ez nem volt elég ahhoz, hogy előrébb jussuk a rajtrácson. Ami a garázs ezen oldalát illeti, minden simán ment, kivéve, hogy elvesztettünk egy kört a keményebb gumikon, amikor a fejtámlám elkezdett mozogni, és be kellett jönnöm, hogy megjavítsák. Azt hiszem, ez motivált, hogy két igazán jó kört fussak, és a lágyakon rendben is volt a tempónk, ami szintén azt mutatja, hogy előreléptünk, nem csak tegnaphoz képest, de reggel óta is. Mindenesetre nem vagyunk ott, ahol szeretnénk. A stratégia kulcsfontosságú lesz holnap egy jó versenyhez, és ahogy Indiában láttuk, az egy kiállás itt is megvalósítható lehet egyeseknél."

Jean-Eric Vergne (18./17.): "Elég bosszantó, hogy ma nem sikerült bejutnom a Q2-be. Egész hétvégén szenvedtünk az alulkormányzottsággal, ennek ellenére mindig megpróbáljuk a maximumot nyújtani, én pedig nagyon keményen nyomtam a gázt. Tényleg csak egy körünk volt, hogy rájöjjünk, milyen a balansz ma délután, az autó pedig az eddig látottakkal ellentétben elkezdett túlkormányzott lenni, és én elkövettem egy hibát. Ez nem azt jelenti, hogy holnap végig küzdenem kell majd a kocsival, mivel még tehetünk ellene, például játszhatunk az első szárny terelőlapjával és a guminyomással, hogy javítsunk a helyzeten a versenyre, de holnap este kemény dolgunk lesz."

Caterham

Heikki Kovalainen (19./18.): "Meglehetősen elégedett vagyok az utolsó körömmel, de tudom, hogy ennél több tempó volt az autóban. Az első etapom a közepes gumikon rendben ment, a lágyakon futott második etapomon azonban problémám akadt a DRS-sel, ami miatt nem igazán tudtam agresszívan érkezni a gyors kanyarokba, és ezzel vesztettem némi időt. Ennek ellenére szerintem jó formában várjuk a holnapot. A balanasz sokkal jobbnak tűnik a kvalifikáción tapasztalt alacsony aszfalthőmérsékletnél, és valószínűleg ez lesz a helyzet a holnapi futamon is, így remélhetőleg megint jól rajtolok majd, aztán meglátjuk, mennyire tudjuk támadni az előttünk lévő autókat."

Vitalij Petrov (21./20.): "Őszintén szólva egy kicsit csalódott vagyok, a mai időmérőn elért helyezésünkkel, mivel azt hittem, az autó egy kicsit gyorsabb lesz ennél. Kicsit trükkösen alakult a harmadik szabadedzés, és kipróbáltunk néhány beállítást, hogy megtaláljuk a megfelelő balanszot, amikor azonban kimentem az első etapomra a Q1-ben, nem azt éreztem, hogy keményen nyomhatnám a gázt. A lágy gumikat jobbnak éreztem, és a leggyorsabb köröm is jónak tűnt egészen a 17-es kanyarig, azonban egy kicsit forgalomba kerültem, ami pont elég volt ahhoz, hogy időt veszítsek. Pozitívum, hogy az autó egyértelműen jobbnak tűnik, ahogy csökken a hőmérséklet, így szerintem jó formában várjuk a holnapot."

Marussia

Charles Pic (20./19.): "Igazán, nagyon örülök a mai időmérőn elért eredménynek. Az autóm nagyon jó volt, a balansz pedig majdnem tökéletes. Vesztettem egy kis időt a második szektorban a gyorskörömön, ezért sikerült (Heikki) Kovalainennek elém kerülnie. Így is elégedettnek kell lennem a körömmel, mivel ez a legjobb időmérős helyezésem a szezonban, így remek eredmény számomra és a csapat számára egyaránt. Szeretnék köszönetet mondani az autóm körül dolgozó szerelőgárdának, mivel tegnap este nagyon későig dolgoztak, de remélem a mai nap jutalomként szolgált az erőfeszítéseikért. Most már a holnapi futamot várom: a rajt elég érdekes ezekkel az autókkal körülöttem. Remélem, hogy sikerül az Indiában látotthoz hasonló fejlődést elérnünk, és folyamatosan javulni tudunk a verseny folyamán. A célunk továbbra is az, hogy elérhető közelségben maradjunk a Caterhamekhez képest."

Timo Glock (22./21.): "Összességében nem sikerült rosszul a mai nap, de pont a vége okozott csalódást, amikor igazán számított. Reggel, a harmadik szabadedzés kezdetén egy kicsit szenvedtünk, a vége felé azonban sikerült találnunk egy jó beállítást. Ezzel kezdtük meg a kvalifikációt, és úgy tűnt, jó lendületben vagyunk egészen az utolsó, legfontosabb körig, amikor az autó tapadása eltűnt. Addig a pontig keményen küzdöttünk a Caterhamekkel, így egy kicsit csalódott vagyok. Este végig kell mennünk a szokásos elemzéseken, és meglátjuk, mit találhatunk holnapra."

HRT

Pedro de la Rosa (23./22.): "Jól sikerült a szabadedzés és az időmérő is. Jó érzés volt vezetni az autót, s bár biztosan gyorsabb lehettem volna néhány tizeddel, ez a többiekről is elmondható. Az autóm jól működött, és a hőség ellenére semmilyen problémánk nem volt a fékek és a motor hőmérsékletével, tehát elégedett vagyok. Úgy gondolom, a holnapi futamon is jó lehet a tempónk - az elsődleges célunk az, hogy jól rajtoljunk, és a Marussiák közelében maradjunk. Valószínűleg egy kiállással fogunk próbálkozni, reméljük, a hátsó gumik is bírni fogják. Talán sikerül nyomás alá helyeznünk a riválisainkat."

Narain Karthikeyan (24./23.): "Nehéz volt számomra ez az időmérő. Most vezetek először Abu-Dzabiban, és nagyon technikás a pálya, ezért a vártnál nehezebb dolgom volt. Nem sikerült összehoznom egy jó kört - az első szett gumin gyors voltam, a másodikon viszont forgalomba kerültem, így a hátsó abroncsok elkoptak, mielőtt javítani tudtam volna az időmön. Bár még nem sikerült tökéletesen felvennem a ritmust ezen a pályán, most is mindent beleadok majd: megpróbálok jó teljesítményt nyújtani, és célba érni a versenyen."

Ha még gyorsabban szeretne értesülni a Forma-1 legfrissebb fejleményeiről, vagy kíváncsi a kulisszák mögötti érdekességekre, kövessen minket a Twitteren, és figyelje az egész nap rendszeresen frissülő szürke dobozt a jobb oldali hasábban!