Szilícium-völgy lecsapott a magyar ötletre

Vágólapra másolva!
Globális problémát jelent az eltűnt emberek, elveszett kisállatok és tárgyak megtalálása. Huszonnégy országban végeztek piackutatást, az eredmény azt mutatta, hogy a jelenlegi módszerekkel 10 százalék alatti az esély, hogy a keresés eredményes lesz.
Vágólapra másolva!

Az út

Vojnits Bálint motorját tavaly nyáron ellopták, és hiába vetett be minden ismert módszert: plakátok, közösségi oldalak, ismerősök, és a piacon elérhető eszközöket, nem lett meg a jármű. Ekkor jött az applikáció ötlete, hogy a 20 kilométeres körzetben lévő közösség bevonásával, azonnali hajtóvadászat induljon az elveszett dolgokért.

Vojnits Bálint, a Findlost24 alkalmazás ötletgazdája

Egy brit befektetői társaság, a Waterman & Partners 100 ezer euróval finanszírozta meg az ötletet, ebből az összegből fejlesztették a Findlost24 alkalmazást, és egy amerikai tanulmányútra is futotta. A Stanford Technology Venture Launch Program felvételt hirdetett, ahova 20 főt választottak ki Európából. Ide nyert felvételt az alapító. A képzés végén egy sikeres pitch-nek köszönhetően ajánlatot kapott szilícium-völgyi befektetőtől, így a Vojnits család ősszel az Egyesült Államokba költözik.

Az alkalmazás – Findlost24

Vojnits Bálint szerint három fontos tényező kell a megtaláláshoz: gyorsaság, közösség, motiváció. Az első 24 óra a legfontosabb, ekkor a legnagyobb az esély arra, hogy sikeresen zárul a keresés. „Egy weboldal ehhez nem elég gyors, ezért kell mobilapp, hogy a 20 kilométeres körzetben lévők azonnal értesíthessenek.

A Findlost24 alkalmazáson keresztül a számunkra fontos dolgokról fényképet és alapadatokat töltünk fel a saját, felhőalapú értéktárunkba. Ehhez nem férhet hozzá senki más.

Így amikor valami elveszik, egyetlen gombnyomással azonnal értesíthetjük a 20 kilométeres körzetben tartózkodókat, a legközelebbi rendőrséget és segélyszervezeteket. Az applikáció ingyenes ugyan, de másokat úgy is motiválhatunk (nem kötelező) a segítésben, hogy jutalmat ajánlunk fel” – foglalta össze Vojnits Bálint.

Kampány indul

Még csak pár ezer, főleg európai és török felhasználót számlál a Findlost24. Ugyan az amerikai piac az elsődleges fókusz, szeptembertől karácsonyig itthon is indítanak egy kampányt az Alphazoo kisállat áruházlánccal közösen. Arra buzdítják a kisállattartókat, hogy töltsék le az alkalmazást, hogy baj esetén azonnal legyen segítség. Ezzel párhuzamosan még egy szülőket megszólító kampányhoz keresnek partnereket.

A hét startupja

Biztos, ami biztos alapon, egy európai startup versenyre, a European ICT Challenge-re is benevezte az alkalmazást Vojnits, és a hét startupja címet kapta. A Findlost24 alapító ötletgazdája egyébként 2001 óta vállalkozó. Többek között szervezetfejlesztéssel, fejvadászattal és az elmúlt években startupok mentorálásával foglalkozott, vagy, ahogy ő fogalmazott: minden érdekli, ami értéket teremt.