Gombamód nőnek a cégek az online kereskedelemben

árverés, vásárlás, aukció, verseny, kereskedelem, online, web, net, internet, számítógép
Online vásárlás illusztráció.
Vágólapra másolva!
Nem véletlen, hogy az online kereskedelemben rejlő hatalmas potenciál miatt egyre több és több vállalkozás tevékenykedik a szektorban. A Bisnode a Magyarországon csomagküldő, internetes kiskereskedelem főtevékenységgel bejegyzett cégeket vizsgálta elemzésében. 
Vágólapra másolva!

Az internetes kereskedelemben – sok más szektorral ellentétben – nő a cégek száma, amit az alacsony belépési korlátok is segítenek. Ma már számos olyan szoftver van, amelyekkel különösebb informatikai tudás nélkül webáruházat lehet létrehozni, azonban a jelentős árbevétel eléréséhez invesztálni kell.

Tavaly december 1-jén több mint 4000 cég tevékenykedett a szektorban,

míg 2 éve ez a szám még a 3500-at sem érte el. Miközben az online kereskedelemmel foglalkozó cégek száma nő, a teljes kiskereskedelemben tevékenykedő vállalkozások száma csökken.

Fontos ellenőrizni

Keleti József, a Bisnode csoport Country Managere a rohamosan növekvő cégszám miatt nemcsak az internetes kereskedő cégek hitelezőinek javasolja az alapos cégminősítést, cégvizsgálatot, hanem a vásárlóknak is kellő körültekintést szorgalmaz a vásárlást megelőzően. Előre utalás esetén érdemes megnézni mióta működik a cég, egyáltalán áll-e valós bejegyzett vállalkozás a weboldal mögött.

Netről üzletbe

2012 óta folyamatosan nőtt az újonnan alapított cégek száma a szektorban,

2015-ben azonban mérsékelt megtorpanás volt tapasztalható a cégalapításban.

Viszont még így is jelentős a számuk, mivel a működő cégek a teljes kiskereskedelmi szektor 6 százalékát teszi ki, azonban az újonnan alapított kiskereskedelmi cégek 13 százaléka az online kereskedők közül kerül ki.

Dinamikusan növekszik

Látható, hogy az online kereskedelemben és csomagküldésben van még potenciál.

Ráadásul a vállalkozások egy része egy év alatt meg is duplázza árbevételét,

azaz igen dinamikusan növekszik. A dinamikus növekedéshez azonban invesztálni is kell. Ezt az újonnan alapított jelentős szereplők pénzügyi adati is alátámasztják, mivel nagy és robbánsszerűen növekvő árbevétel mellett 2014-ben még veszteségesek voltak.

Nemzetközi vizeken

A magyar webáruházakéhoz hasonlóan a nagy nemzetközi online kereskedelmi portálok is jelentős bevételnövekedést értek el. Közel 89 milliárd dolláros konszolidált árbevételével még mindig az Amazon.com áll az élen. A legnagyobbak közül az Amazon.com-nak és az eBay-nek nem sikerült növelnie a nyereségességét 2013-hoz képest, sőt, előbbi 2014-ben veszteséggel zárta az évet, ami nagyobb részt az operatív költségek növekedésének, kisebb részt a kamatráfordítások növekedésének tudható be. Az eBay esetében a romló nyereségesség az adófizetési kötelezettségük megugrásának volt köszönhető.