Vegyes jelentés a luxus világából

legnagyobb 10 luxusipari cég
--FILE--A pedestrian walks past a fashion boutique of Louis Vuitton (LV) in Chongqing, China, 11 October 2015. Louis Vuitton has pulled the plug on one of its two flagship stores in Guangzhou, Guangdong province, as the French fashion house continues to grapple with slow sales in China. Separately, the Financial Times said that the company has already closed three outlets in China-Guangzhou, Harbin and Urumqi-and was drawing up plans to close several others, citing people familiar with the matter. The store closures will leave LV with about 50 stores across the mainland. The Guangzhou outlet was located in the La Perle shopping mall and unconfirmed reports had said that the retailer's lease was set to expire at the end of this month. LV officials in Shanghai did not immediately respond to queries from China Daily on the development. Industry experts, however, do not see anything untoward in the move as a senior company official had earlier in the year indicated that the company would close some of its stores in China as part of an ope--rational restructuring. Jean-Jacques Guiony, chief financial officer of LVMH Moet Hennessy Louis Vuitton, the world's largest luxury group by turnover and the parent of LV and about 70 other luxury brands, said during an earnings call last month that most of the store closures in China would be in the second-tier cities. Guiony said the group's business in China was battered in the third quarter due to the wild stock market swings. The group's revenue growth in Asia, except Japan, in the first nine months of this year fell by nearly 6 percent from a year earlier, despite an 18 percent increase in revenue to 25.3 billion euros ($27.1 billion) during the period.
Vágólapra másolva!
A pezsgők, a parfümök és az órák segítették növelni a Louis Vuitton mögött is álló LVMH első negyedéves bevételét, amely azonban így is alulmúlta az elemzői várakozásokat.
Vágólapra másolva!

Az LVMH Moët Hennessy Louis Vuitton cégcsoport 3,5 százalékkal tudta növelni árbevételét az első negyedévben, noha a franciaországi értékesítések komoly csapást szenvedtek el a turizmus visszaesésével – írja az Associated Press (AP).

Az olyan márkákat is tömörítő vállalat, mint a Kenzo, a Givenchy vagy a Dior 8,62 milliárd eurós bevételt ért el, szemben az egy évvel korábbi 8,3 milliárddal. Ez azonban

alulmúlta a várakozásokat,

mivel a FactSet által megkérdezett elemzők 8,73 milliárdos bevételt prognosztizáltak.

A hétfőn kiadott jelentésből kiolvasható, hogy míg a kozmetikai cikkek és az alkoholos termékek jól fogytak – különösen a Henessey konyak az Egyesült Államokban –, addig

a divatcikkek eladásai stagnáltak.

Emellett a cég a franciaországi turizmus visszaesése mellett az ázsiai piacok „változatosságára” is figyelmeztetett. Az LVMH papírjának teljesítménye kedden kora délután megközelítette a mínusz 3 százalékot Párizsban.