Idén is tarolt a Black Friday: közel 2,1 millióan vásároltak az akciók időtartama alatt, közülük 800 ezren csak az ilyen akciót hirdető webáruház honlapján, 510 ezren csak Black Friday akciót kínáló (offline) üzletben, 770 ezren pedig online és offline egyaránt kihasználták a kedvezményes időszakot –ez derül ki az „eNET – Black Fridayról készült kutatásából.
A Black Friday napra tízből hárman előre készülnek. Az idei évben (is) vásárlók 9 százaléka rendszerint már az akció kezdetén készenlétben állt, hogy meg tudja venni, amit szeretne; 21 százalék pedig előre átgondolta, hogy mit szeretne és tudatosan keresi ezeket a termékeket. A válaszadók több mint fele (51%) ugyan nem készült előre, de megszokta nézni az akcióban résztvevő webáruházak, üzletek kínálatát.
A Black Friday top öt (web)áruháza idén alfabetikus sorrendben,
Termékkategóriák tekintetében fej-fej mellett végzett a játék, ajándék (21%) és a ruházat, sportruházat (21%), illetve a számítástechnikai eszközök (20%) és háztartási gépek, konyhafelszerelés (20%). Ezeket alig lemaradva követte a szórakoztató elektronika (16%) és a drogéria, szépségápolási cikkek (15%).
A Black Friday akciók során
Az online vásárolt termékek kiszállításában a
Bár az online (is) vásárlók fele készpénzben fizetett a futárnál, a bankkártyás fizetési módok is igen népszerűek voltak:
36 százalék online banki rendszeren keresztül,
12 százalék a futárnál átvételkor, 8 százalék pedig közvetítőn keresztül fizetett kártyájával. Ezek mellett banki átutalással 6 százalék, míg mobilos fizetési alkalmazással 1 százalék fizetett.