A technológiára a Los Angeles-i repülési vásáron derült fény, amikor az Airbus egyik elnökhelyettese, a kabinmarketingért felelős Ingo Wuggetzer arról beszélt, hogy
ez nem koncepció, hanem a valóság.
A társaság kamerákat és szenzorokat helyez el az egész fedélzeten, beleértve a felső tárolórekeszeket, az üléseket és a mosdók ajtajának kilincseit, hogy így figyelje az utasok magatartását.
Az adatokból megtudják többek között, hogy az utasok milyen gyakran döntik hátra az ülésüket, milyen gyakran mennek vécére, és milyen hosszan használják azt, mennyien várnak a mosdóra, milyen ételből mennyit vásárolnak.
Az utasok arcát kitakarják, és az információt megosztják a kabinszemélyzettel,
akik így tudni fogják például, hogy mennyi kézmosót és vécépapírt kell a mosdóba vinni, milyen ételek és italok a legnépszerűbbek, melyekből kell újrarendelni. A légitársaságok ezzel költséget csökkenthetnek – ígéri a cég a Sun beszámolója szerint.
Az Airbus maga is információkhoz jut az eszközök révén.
Megtudhatja például, hogy mely székeket kell megjavítani, mert nem lehet ledönteni a háttámlájukat, vagy több mosdót kell-e beépíteni, ha túl hosszúak előttük a sorok. A kamerákat és érzékelőket egyelőre egy új A350-900 típusú gépen tesztelik.