Verstappen az utolsó méterig csatázva verte Hamiltont az USA Nagydíjon
2021. október 24. 20:39
Nagy érdeklődés és teltház fogadta az F1 mezőnyét a kétéves kihagyás után újra megrendezett USA Nagydíjon, amelyet kisebb meglepetésre Max Verstappen kezdhetett az élről Lewis Hamilton és Sergio Pérez előtt. Az edzések tapasztalatai alapján erős gumikopásra készülhettek a versenyzők, így nem meglepő, hogy Carlos Sainz és Cunoda Juki kivételével mindenki közepes keverékű abroncsokkal rajtolt el a kétkiállásos futamon.
Az előkészületek során a Honda-erőforrás ráijesztett az Alpha Tauri szakemberei, Pierre Gasly autóját egy szenzorhiba miatt csak nagy nehézségek árán tudták beindítani, de a francia pilóta végül elindult a felvezető körre és megkezdte a versenyt a 8. rajtkockából. Az edzésnapokhoz hasonlóan jó időjárás és magas hőmérsékletek közepette tartották meg az USA Nagydíjat.
A rajtot Hamilton kapta el jobban,
a belső íven tartotta az autóját és kiszorította Verstappent a pályáról, a holland pilótát Pérez is támadhatta volna, de végül hagyta, hogy csapattársa besoroljon a Mercedes mögé. Az első kör során óriási csata alakult ki a Ferrarik és a McLarenek között, végül Leclerc megtartotta a 4. helyet Ricciardo, Sainz és Norris előtt.
A 9. helyről kezdő Bottas az első körben nem tudott javítani a helyezésén, támadta a Török Nagydíjon Hamiltont feltartó Cunodát, és rögtön csaknem 10 másodperces hátrányba került. A mezőnyben Stroll és Latifi összeakadt, Ocon első szárnya is megsérült, ezért ők ketten kénytelenek voltak korán kiállni a bokszba, majd egymással csatáztak az utolsó előtti helyért.
A helycsere ellenére Verstappen nem maradt le Hamilton mögött, DRS-távolságon belül üldözte ellenfelét, de nagy igyekezetében már az első körök során megkapta az első figyelmeztetését pályaelhagyás miatt. Az élen álló kettős és Pérez ütemesen kezdett távolodni a többiektől, a 10. helyezett Bottas a 7. körben már 25 másodperces hátárnyban volt.
Verstappen hiába tűnt gyorsabbnak Hamiltonnál, még támadni sem tudta a Mercedest, ezért a Red Bull a 10. körben kihívta őt a bokszba kemény gumikért. Verstappen az 5. helyre jött vissza, de rögtön elkezdte csökkenteni a hátrányát, Ricciardót is gyorsan megelőzte, és száguldott Leclerc után, aki végül kiállt előle a bokszba.
A holland pilóta kerékcseréje lavinát indított el, a két McLaren és Sainz is követte őt a bokszba. Verstappen azt kérte a rádión, hogy a csapat próbáljon nyomást helyezni Pérezzel Hamiltonra, de a Red Bull kihívta a mexikói pilótát is közepes keverékű gumikért, ráadásul a munka csak 3,7 másodperc alatt zajlott le.
Hamilton a 13. kör végéig bírta az élen
a rajt előtt felszerelt közepes keverékű gumikkal, keményeket kapott az autójára, de csak a 2. helyre tudott visszaérni, Verstappen 6,3 másodperces előnnyel átvette a vezetést és a következő körök során stabilizálódott a különbség. Pérez hátránya 11 másodperc volt a 17. körben, Leclerc, Ricciardo, Sainz, Norris, Vettel, Stroll, Cunoda volt a további sorrend.
Bottas nem tudott előrébb kerülni, bár Vettel kiállása és Stroll lassulása után visszatért a pontszerzők közé és továbbra is Cunodával küzdött az előrejutás érdekében. Megelőzte, de utána is csak a 9. helyet tudta tartani. A mezőny sűrűjében Alonso nagyot csatázott Räikkönennel és később Giovinazzival is, heves rádiózás közepette előzte meg őket.
Verstappen magabiztosan tartotta a vezetést, de az előnye 3 másodpercre csökkent, a Red Bull a 29. kör végén kihívta őt a második kerékcseréjére, Hamiltonnal közölték, hogy hat körrel meghosszabbítják az etapját. Pérez a 30. kör végén szintén kiállt, a Mercedes-pilóta ekkor a leggyorsabb kört futotta, Toto Wolff ekkor rászólt, hogy a győzelemért küzdenek, Christian Horner viszont a Sky Sports műsorában nem aggódott és szoros utolsó 5 körre számított.
A 36. körben a Mercedes azt közölte a Hamiltonnal, hogy Verstappen elméleti előnye 6 másodperc volt. A számolgatás a 38. kör elejéig tartott, Hamilton ekkor kereket cserélt és 8,7 másodperces hátránnyal jött vissza a 2. helyre.
A Mercedes pilótája néhány tapogatózó kilométer után a leggyorsabb kört futotta, Verstappen közben időt vesztett lekörözésekkel (Räikkönen fekete-fehér zászlós figyelmeztetést is kapott), így 15 körrel a leintés előtt csak 6,1 másodperc volt az előnye, és a különbség tovább csökkent. Ricciardo és Sainz közben test-test elleni csatába bonyolódott, Bottas pedig elkezdett felzárkózni mögöttük a 7. helyen.
Az utolsó 10 körre Verstappen 3 másodperces előnnyel fordult Hamilton előtt, Pérez, Leclerc, Ricciardo, Sainz, Bottas, Norris, Cunoda és Räikkönen volt a pontszerzők további sorrendje. Sainz egy első szárny-sérüléssel járó koccanás után lemaradt Ricciardo mögött, inkább Bottas kezdett rá veszélyes lenni, és Leclerc is célba vette Pérezt az utolsó dobogós helyért.
Ahogy a Red Bullnál jósolták, az utolsó 5 körre Hamilton utolérte Verstappent, 1,6 másodperc volt a különbség, de a turbulens levegőben már nem tudott olyan nagy léptekkel közelíteni. Közben Ocon után Alonso is kiesett, a pálya mindkét Alpine-t szétrázta, Bottas utolérte Sainzot, így a nyitott frontok nyitva is maradtak a hajrára
Räikkönen egy kicsúszás miatt elvesztette a 10. helyet Vettel javára, ezért átmenetileg sárga zászló volt érvényben az 1-es szektorban, Verstappen közben 1,9 másodpercre növelte az előnyét, de Hamilton gyorsan fordított, az 54. körben már ismét 1,3 másodperc alá mérséklődött a különbség és rossz hír volt Verstappen számára, hogy úgy tűnt, másodszor is utoléri a lekörözött Schumachert.
Hamilton az utolsó előtti körben DRS-távolságon belülre került, majd a különbség ismét 1,3 másodpercre nőtt. A lekörözés Verstappennek időveszteséget okozott, de nyithatta a DRS-t, így konzerválta az 1 másodperc körüli előnyét és a végig feszült, izgalmas csatát hozó versenyen megnyerte az USA Nagydíjat, ezzel tovább növelte az előnyét a pontversenyben.
A leggyorsabb körért járó bónuszpont Hamiltoné lett, így Verstappen 12 ponttal vezet. A további pontszerző helyeken Leclerc, Ricciardo, Bottas, Sainz, Norris, Cunoda és Vettel zárt.
Percről percre tudósításunkat az eredménytáblázat alatt olvashatja!
2024.05.03. - 10:00Miami Grand Prix - 2nd Practice |
2024.05.03. - 18:30Miami Grand Prix - 1st Practice |
2024.05.03. - 22:30Miami Grand Prix - Sprint Shootout |
2024.05.04. - 10:00Miami Grand Prix - Last Practice |
2024.05.04. - 18:00Miami Grand Prix - Sprint |
2024.05.04. - 22:00Miami Grand Prix - Qualification |
2024.05.05. - 22:00Miami Grand Prix - Race |
2024.05.17. - 05.19.Emilia Romagna Grand Prix |
2024.05.24. - 05.26.Monaco Grand Prix |
2024.06.07. - 06.09.Canadian Grand Prix |
2024.06.21. - 06.23.Spanish Grand Prix |
2024.06.28. - 06.30.Austrian Grand Prix |
2024.07.05. - 07.07.British Grand Prix |
2024.07.19. - 07.21.Hungarian Grand Prix |
2024.07.26. - 07.28.Belgian Grand Prix |
2024.08.23. - 08.25.Dutch Grand Prix |
2024.08.30. - 09.01.Italian Grand Prix |
2024.09.13. - 09.15.Azerbaijan Grand Prix |
2024.09.20. - 09.22.Singapore Grand Prix |
2024.10.18. - 10.20.United States Grand Prix |
2024.10.25. - 10.27.Mexican Grand Prix |
2024.11.01. - 11.03.Brazilian Grand Prix |
2024.11.21. - 11.24.Las Vegas Grand Prix |
2024.11.29. - 12.01.Qatar Grand Prix |
2024.12.06. - 12.08.Abu Dhabi Grand Prix |
Köszöntjük Kedves Olvasóinkat az USA Nagydíj élő közvetítésében! Reméljük, hogy nem okoz majd csalódást az idei szezon 17. futama, amelyen minden adott az izgalmakhoz. A legjobban várt csata természetesen Max Verstappen és Lewis Hamilton összecsapása lehet. A pontverseny éllovasa az első, a második helyezettje pedig a második helyről kezdi meg az 56 körös versenyt, és nem kizárt, hogy már az első kanyarban kivont karddal ugranak egymásnak.
Verstappen és Hamilton az idén hetedik alkalommal fog egymás mellől rajtolni az első sorból, silverstone-i és monzai, egyaránt mindkettejük kiesésével végződő ütközéseik mellett pedig már többször előfordult, hogy keményen csatáztak a rajt után.
Ezen alkalmakkor legtöbbször Hamilton engedett, aki most elmondta, a rajt egy lehetőség számára, de hosszú lesz a verseny, így nem minden a rajt után dől el. Verstappen eközben pedig kikérte magának, hogy az újságírók arról kérdezik, ismét össze fognak-e ütközni. A holland pilóta szerint profi módon fognak versenyezni.
Amennyiben nem minden az első kanyarban dől el – és hát miért is dőlne, hiszen ha Hamilton és Verstappen össze is ütközik, mindenki aligha fog kiesni, így bőven lesznek, akik lefussák az 56 kört – akkor is egy nagyon izgalmas futamra van kilátás, a meleg ugyanis gyilkolni fogja az abroncsokat.
A Pirelli (és a csapatok is) egyértelműen két kiállásos versenyt jósol, amelyen a közepes-kemény-kemény stratégia lehet a leggyorsabb, de a közepes-kemény-közepes taktikát is hasonlóan jónak tartják. Az első tízből Carlos Sainz és Cunoda Juki fog csak lágy gumin rajtolni, ők a lágy-kemény-kemény feelosztást követhetik.
Tegnapról mára eltávolították az egyes kanyar kijárati kerékvetője mögött levő rázóköveket, miután a W Series versenyei során túlságosan veszélyesnek bizonyultak. Mindez azt jelenti, hogy a 6-os, 9-es és 19-es kanyar mellett már az 1-es kanyart is figyelni fogják a sportfelügyelő, és aki sorozatosan szélesen fordul, azt megbüntetik.
Az F1-ben biztosan nem dől még el a mai nap folyamán a bajnoki cím, de így is volt egy bajnokavatás Austinban, miután Jamie Chadwick nyerte meg a W Series idei bajnoi címét a szezonzárón. Emellett a kétkerekűek királykategóriájában, a MotoGP-ben is eldőlt az első hely sorsa, Fabio Quartararo első franciaként lett világbajnok Misanóban.
Az ausztrál pilóta tegnap gyerekkori hőse, Dale Earnhardt NASCAR-ját vezette, ma pedig az alábbi, hamisítatlan texasi öltözetben jelent meg a versenyzői parádén. Mondani sem kell, hogy hatalmas sikere volt a nézők körében.
Nagy volt a sürgés-forgás a francia pilóta autója körül, Karun Chandhok, a Sky Sports riportere pedig azt jelentette, komoly gond lehet a Honda motorral, ami akár Gasly indulását is veszélyeztetheti. Azóta viszont sikerült beindítani az erőforrást, így a jelek szerint a 8. helyről rajtoló pilóta is ott lesz a lámpák kialvásakor a mezőnyben.
A Schumacher-család körében mindig is népszerű volt az Egyesült Államok és különösen Texas, így aligha meglepő, hogy Gina Schumacher, Mick Schumacher testvére is feltűnt a paddockban, és ha már itt van, behuppant az öccse autójába egy kicsit.
Ahogy már említettük, az ötödik helyről induló Sainz és a tizedik pozícióból rajtoló Cunoda van csak az első tízből lágy gumin, de most kiderült, hogy a teljes mezőnyben is, rajtuk kívül ugyanis minden pilóta közepes keveréken kezd. 28 fok van, a pálya hőmérséklete 37 fokos és tűz a nap, úgyhogy nagy gumikímélés várható.
Már úton vannak a rajtrácsra a pilóták, mindenki gond nélkül eljött, nemsokára pedig következik a rajt. Verstappen jobb oldalt az élről, Hamilton a belső íven mellette, mögöttük Pérez és Leclerc a második sorban.
Jobban rugaszkodott el a brit és már elsőként ért az első kanyarba, majd nem hagyott helyet és a bukótérbe terelte a hollandot, aki majdnem Pérezzel szemben is pozíciót vesztett, de a mexikói végül elengedte.
Hamilton megtartotta az első helyet a kör későbbi részében is, mögötte Verstappen és Pérez jön, Sainz pedig élet-halál harcot vív a két McLarennel. Leclerc a negyedik, utána Ricciardo, Sainz, Norris, Cunoda, Bottas, Gasly az első tíz sorrendje.
Nagyon agresszíven szorította a fal felé a rajtnál Hamiltont, de nem tudott mit tenni, annyival jobban indult a Mercedes. Azóta viszont nem engedte el a riválisát, egy másodpercen belül van hozzá képest, a rádióban pedig azt mondta, Hamilton nagyon csúszkál előtte.
A rajt ismétléséből kiderült, hogy hátrébb történt egy ütközés is, Latifi ment neki Strollnak, aki ettől megforgott. Latifinek sérült az első szárnya, de így is a 18. helyen halad, miközben Stroll a 16. pozícióban van. Ocon közben kiállt és feltette a kemény gumikat, ezzel pedig visszaesett az utolsó helyre.
Hamiltoné a leggyorsabb kör, de Verstappen így is DRS-távolságon van hozzá képest, de támadni nem tudta egyelőre a britet.
Közben kiderült, hogy Oconnak sérült a szárnya a rajt után, mert összeakadt az egyik Alfa Romeóval, ezért kellett már most kiállnia.
Több mint 3 másodperc a mexikói hátránya a harmadik helyen Hamiltonhoz képest, Leclerc pedig már több mint 10 másodpercre van tőle a negyedik pozícióban.
Verstappen közben szélesen vette a 19-es kanyart, így megkapta az első figyelmeztetését.
4 tizedre volt csak tőle a holland a kör végén, ami arra utal, hogy könnyedén tartka a Mercedes tempóját. Előzni viszont továbbra sem próbált meg.
Hátrébb közben Latifi is túl van egy szárnycserén, a bokszból kihajtva pedig majdnem összeakadt Oconnal.
Sőt, még pozíciót is veszített az első kör óta a 9. helyről rajtoló finn, aki most Gaslytól 1,5 másodpercre lemaradva a 10. helyen autózik. Ahhoz, hogy bármilyen segítségére legyen Hamiltonnak, rohamosan kellene javítania a pozíciókat, de nem teszi ezt.
Közben Alonso is kapott egy kemény szettet, de ez a kiállás tervezettnek tűnt.
Azt mondta a mérnökének, hogy Hamilton még mindig nagyon csúszkál, neki pedig bőven van még tartaléka. Ez jó hír a Red Bullnak, kevésbé a Mercedesnek.
A 12-es kanyarban szélesen fordult még az első körben, amikor nagy csatában volt a két McLarennel, a versenyigazgató pedig most a mögötte haladó Norris elengedésére utasította.
Sainz viszont ezzel nem ért egyet és azt mondta, Ricciardót elengedte az első körben, úgyhogy már visszaadta a jogosulatlanul szerzett előnyét.
Reagált a Red Bull Hamilton tempójára és kivette mögüle Verstappent, aki megkapta a kemény gumikat és Ricciardo mögé, az 5. helyre jött velük vissza. Mögötte Norris és Gasly is érkezett.
Verstappen a hátsó egyenesben megelőzte Ricciardót, és annyit hozott Hamiltonon, hogy ha a Mercedes kiállt volna, biztosan a Red Bull mögé tér vissza. Hamilton ezért inkább kint maradt, Ricciardo és Sainz viszont érkezett a kemény abroncsokért.
Verstappen azt javasolta, Pérezzel menjenek biztosra, hogy Hamilton ne tudjon sokáig kint maradni. A Red Bull is így gondolta, ezért ki is hívta Pérezt, aki közepes gumit kapott kemény helyett, viszont 3,7 másodperc volt a cseréje, ami igen hosszú. Utána Leclerc is kiállt, így Verstappen visszavette a második helyet.
A Mercedes kénytelen volt levédeni, hogy legalább a második helyet ne veszítse el Pérezzel szemben. Hamilton 2,8 másodperc alatt megkapta a kemény keveréket, és több mint 6 másodperccel az első helyet átvevő Verstappen mögé tért vissza. Pérez 5 másodperccel van mögötte a közepes gumikon.
Bottas az ötödik, illetve Vettel és Stroll a kilencedik és a tizedik helyen nem járt még a bokszban, de előbb-utóbb nekik is ke kell cserélniük a közepes gumikat. Az élen Verstappen előnye változatlan, Pérez 4,7 másodpercre követi Hamiltont.
Az imént 4 tizedet adott Verstappennek a címvédő és 6,1 másodpercre csökkentette a hátrányát, miközben Pérez 5 tizeddel lassabb volt nála.
Gasly alatt közben eddig bírta az autó, a hátsó felfüggesztéssel akadt gond, a francia pedig szépen visszagurult a garázsba és a jelek szerint feladta a küzdelmet.
A finn támadta a spanyolt az egyes kanyarban kívülről, Alonso nem hagyott neki helyet, a két autó pedig összeért. Vizsgálják az esetet, miközben Alonso arra panaszkodott, hogy Räikkönen a pályán kívül előzte meg és csente el tőle a 13. helyet.
Jelenleg 6,2 másodperc a holland előnye, míg Pérez már 5,5 másodpercre van a címvédőtől.
Hátrébb közben Bottas is kiállt kemény gumikért, most a 10. helyen támadja nagy erőkkel Cunodát.
Nem érti, hogy min tanakodnak a felügyelők és miért nem utasítják már Räikkönent a pozíció visszaadására. Rossz hír a kétszeres világbajnoknak, hogy az a döntés született, hogy nincs szükség vizsgálatra, így minden marad így, Räikkönen megtarthatja a pozícióját.
Stroll is lehagyták az imént, de a kanadainak így is ki kellett állnia, amit azóta meg is tett, a 19. körben Bottas viszont a japánt is megelőzte a 12-es kanyar után, ezzel pedig feljött a nyolcadik helyre.
Az élen Verstappen előnye 5,7 másodpercre csökkent Hamiltonnal szemben, aki 6 másodperccel előzi meg Pérezt.
A 12-es kanyarban nagyon messziről vetődött be Giovinazzi mellé, nem is tudott befordulni, csak a bukótérben, de az olasz előtt maradt a 11. helyen. Giovinazzi már szólt is, hogy ez így aligha szabályos, vélhetően a felügyelők is hamarosan szemügyre veszik.
Alan Permane azzal érvelt Michael Masinál, hogy Räikkönen is a pályán kívül előzte meg Alonsót, ezért a spanyol manővere is szabályosnak kell minősüljön. Masi szerint viszont nem volt rendben Alonso manővere. Hozzá kell tenni, hogy a döntést az esetleges büntetésről nem Masi, hanem a felügyelők hozzák meg.
Már csak 4,7 másodpercre van Verstappentől, miután az iménti körben 6 tizedet hozott rajta. Pérez lemaradása már 9,1 másodperc a hétszeres világbajnok mögött.
Alonso közben engedelmsen visszadta a 11. helyet Giovinazzinak, lezárva ezzel a vitát. És különben is, ha nem teszi, 5 másodperces büntetést kap.
Fel van paprikázva a spanyol, ez nem kérdés. A 12-es kanyarban próbálkozott megint, Giovinazzi ki is menekült a bukótérbe, majd agresszívan tért vissza, és még kanyarokon keresztül kellett védekeznie, de sikerült visszavernie Alonsót. Legalábbis egyelőre.
Egy másodpercet hozott az iménti körben Verstappenen, és már csak alig több mint 3 másodpercre van tőle.
Giovinazzinak közben el kellett engednie Alonsót az iménti bukótérben védekezés miatt, így a spanyol csak megszerezte a 11. helyet.
Egyelőre nem tudni, hogy milrt, de valószíynűleg törmelék volt a pályán.
A VSC-fázis előtt Verstappen alighanem lekörözöttek miatt veszített sok időt, ami nm azt jelenti, hogy Hamilton most nem gyorsabb, csak nem egy teljes másodperces. Most valamivel több mint 3 másodperc van közöttük. Péreznek a harmadik helyen közben nem működik az itatóberendezése.
A Red Bull közölte vele, hogy nyomja neki, majd a kör végén kihívták a második tervezett kerékcseréjére. 2,8 másodperc alatt megkapta az új kemény szerttet és Pérez mögé 1,6 másodperccel a harmadik helyre tért vissza. Hamilton etapját megnyújtja a Mercedes, a tervezett körnél hat körrel többet kérnek tőle.
1:40.081-gyel leggyorsabb kört repesztett az élen a brit, aki most 17 másodperccel vezet a második helyet gyorsan visszakapó Verstappen előtt. Pérez is jött közben kemény gumiért, így egyik Red Bullnak sincs már kerékcseréje.
Hátrébb is zajlanak a kiállások, Sainzét el is rontotta a Ferrari, de Norris is 4,2 másodpercet állt.
2 tizeddel volt most csak gyorsabb a holland, akivel a Red Bull a pályán elfoglalt pozíció megőrzését tartja szem előtt. Ha Hamilton még tud menni köröket, a végén frissebb gumival eredhet Verstappen után. Kérdés, hogy előzni képes lesz-e.
Nem volt hajlandó érdemben válaszolni arra a kérdésre, hogy nem hívták-e túl korán Verstappent, viszont elmondta, hogy a verseny legvégéig csata lesz Verstappen és Hamilton között. Közben Wolff azt mondta Hamilton fülére, hogy „Lewis, a győzelemért versenyzel.”
A Mercedes szerint hat, de akár hét körrel is tovább tudnak kint maradni a tervezettnél.
Mondjuk nem nagyon van hova, mert hiába futott leggyorsabb kört, a hátránya 36,7 másodperc Hamilton mögött, ami közel két kiállásnyi, így nem igazán tudja korábbi cserébe hajszolni a britet.
Közben Bottas a másik Mercedesszel másodszor is kiállt és a hetedik helyre jött vissza egy új kemény szettel.
13,7 másodpercre van már csak tőle Verstappen, a Mercedesen a jelek szerint elkezdtek fogyni az abroncsok. Mérnöke azt mondta Hamiltonnak, hogy Verstappen 6 másodperccel lenne előtte, ha most állnának ki.
Nem várt tovább a Mercedes és kihívta Hamiltont, aki 2,4 másodperc alatt kapott új gumikat, és közel 9 másodperccel Verstappen mögé állt vissza a második helyre. Pérezzel szemben kevesebb mint 5 másodperc az előnye.
Hamilton az új gumikkal már a kivezető körének második szektorában gyorsabb volt Verstappennél, így már csak 8,5 másodpercre van tőle. 17 kör van még hátra, így bőven lesz ideje utolérni a hollandot.
Giovinazzit nehezen körözte csak le a holland, de nem veszített vele olyan sokat. Közben Hamiltonra is várnak lekörözések.
Mindkettem 1:40 alatti kört mentek, amivel mindketten egyéni legjobbjukat autózták, Hamilton pedig 3 tizedet hozott Verstappenen, akinek az előnye 8 másodperc alá csökkent.
Leggyorsabb kört repesztett a brit és 1:38.485-tel közel 2 másodpercet adott a lekörözöttekkel bajlódó Verstappennek, 6 másodpercre faragva a hátrányát.
Räikkönen fekete-fehér zászlót kapott, amiért túl sokáig nem engedte el az éllovast, aki ezután Cunodát érte utol. Verstappen 1,4 másodpercet bukott és már kevesebb mint 5 másodperc az előnye.
Sainz közben Ricciardót támadta az ötödik helyért, össze is értek, de Sainz maradt hátrébb.
Neki is leköröznie kellett, így most csak 5 tizedet faragott a hátrányán. Lemaradása már csak 4 másodperc.
1:39.661-gyel eddigi legjobb körét autózta a holland, de így is több mint 4 tizeddel volt lassabb Hamiltonnál, aki már csak 3,8 másodperccel van mögötte.
Megint egyéni legjobbat ment a holland, de Hamilton így is gyorsab volt nála, és lassan 3 másodpercen belülre kerül. Még 10 kör van hátra.
Tudják, hogy Hamilton mindenképpen utoléri őt, így arra kérték, menjen biztosra, hogy marad gumija a védekezésre. Már csak 2,7 másodperc az előnye.
2,5 másodpercen belül van már a Red Bullhoz képest, ebben a távolságban pedig már meg kell küzdenie a Verstappen autója által keltett légörvénnyel is, így az ő dolga is egyre nehezebb lesz.
Most 4 tizedet kapott Verstappen, Hamilton pedig lassan DRS-távolságon belülre kerül. Három körön belül nyithatja az állítható hátsó szárnyat, onnan pedig nagyon nehéz dolga lesz a hollandnak.
Az újabb egyéni legjobb kört autózó Verstappen most kevesebb mint 2 tizedet kapott, Hamiltonnak tehát már igencsak bezavar a turbulens levegő, de kicsivel még így is gyorsabb.
39,2-t ment Verstappen, 38,8-at Hamilton. Nagyon kevés kell már csak a DRS-hez, de ezt lesz a legnehezebb ledolgozni.
Közben Alons is feladta műszaki hiba miatt a versenyt, miután korábban Ocont is betolták a garázsba. A spanyolnak a hátsó szárnya tört el.
Méghozzá közel 2 tizeddel, így 1,6 másodpercre nőtt az előnye. Vagy megspórolt egy kis gumit és most kezdi kiautózni a tartalékait, vagy Hamiltont tényleg nagyon megakasztotta a turbulens levegő.
Paul di Resta, a Sky Sports szakértője vette észre, hogy az előző körben jobban töltötte az akkumulátorokat a brit, hogy a végén annál nagyobb erővel támadhasson. Csakhogy az 52. körben megint kapott közel 2 tizedet, amitől 1,9 másodpercre nőtt a lemaradása.
Az első szektorban szállt el a finn, aki ezzel kiírta magát a pontszerzők közül. Viszont tovább tudott menni, így nem szólt bele az élen zajló csatába egy esetleges biztonsági autós fázis előidézésével. Hamilton most gyorsabb volt, 1,5 másodpercre csökkentette a különbséget.
Alighanem mindent rácsavart a Mercedesre, mert már csak 1,1 másodperc a hátránya. Még két kör van hátra.
Viszont csak az első szektorban, a mérési pontra Verstappen 1,3 másodperces előnyt autózott ki, így Hamilton nem tudta nyitni a hátsó szárnyat. A kör végére utolérték Schumachert, aki nagyon feltartotta a hollandot. Hamilton utolsó esélye lehet ez.
Hamilton megint egy másodpercen belülre került a kör elején, de Verstappen lila első szektort repesztett, a Mercedes így most sem tudta támadni őt, a harmadik szektorban pedig már nem volt esélye. A Red Bull nyerte tehát az austini csatát.
Hat ponttal vezetett az USA Nagydíj előtt, és mivel Hamiltoné lett a leggyorsabb kör, 6 pontot vert rá most, így 5 versennyel a vége előtt 12 pontos előnyben áll az élen.
A harmadik helyen Pérez jött be, mögötte Leclerc, Ricciardo, Bottas, Sainz, Norris, Cunoda és Vettel lett az első tíz sorrendje.
„Még ha nem is tetszik nekünk a végeredmény, briliáns vezetés volt ez, Lewis” – mondta neki a rádióban, miközben Verstappen méltányolta, hogy a csapata agresszív volt a stratégiával.
Köszönjük, hogy velünk tartottak ezen a nem mindennapi versenyen, egy újabb fontos nagydíjat láthattunk az idei világbajnoki csatában, remélhetőleg még 5 hasonló vár ránk az idén. A viszontlátásra!