Nem találná ki, honnan tájékozódik a világról az amerikai fiatalok egyre nagyobb része

Young,Beautiful,Blonde,And,Dreamy,Woman,Wearing,Casual,Terracotta,Coat smartphone,woman,city,student,young,happy,cell,smart,smile,beaut Young beautiful blonde and dreamy woman wearing casual terracotta coat writes sms online with smartphone chatting at st
Young beautiful blonde and dreamy woman wearing casual terracotta coat writes sms online with smartphone chatting at street in autumn
Vágólapra másolva!
A TikTok az a közösségimédia-platform, amely elsősorban a táncos és más szórakoztató rövid videóiról ismert. Elsőre talán meglepő, de az amerikai fiatalok egyre nagyobb hányada már ezt használja a világról való tájékozódáshoz is.
Vágólapra másolva!

Az amerikai felnőttek körében 2020 óta megháromszorozódott, 3-ról 10 százalékra emelkedett a TikTokon hírfogyasztók aránya. A Pew Research Center friss kutatása szerint

a 30 év alatti felnőtteknek már több mint negyede használja rendszeresen a TikTokot arra, hogy a világ eseményeiről tájékozódjon

– írja a Quartz.com.

Ez pedig élesen szembemegy az általános országos trenddel. A Pew adatai szerint ugyanis 2020 óta folyamatosan csökken azoknak az amerikaiaknak a száma, akik következetesen a közösségi médiából tájékozódnak.

A TikTok jelentőségét pedig a Pew kutatása valószínűleg jócskán alul becsüli, mivel a kutatók nem vizsgálták a 18 év alattiakat, akik körében igazán népszerű a platform.

A 12 és 17 év közti amerikai tinédzsereknek ugyanis közel kétharmada használja a TikTokot.

Ez még az Instagram 57 százalékos arányánál is magasabb.

Egyre többen használják a TikTokot hírfogyasztásra is Forrás: Shutterstock

Andrew Grant, a Pew szóvivője hangsúlyozta, hogy TikTok szerepe a hírek terjesztésében még fejlődő szakaszban van. A Twittert használók körében például 53 százalék támaszkodik rendszeresen a platformra hírekért, míg a TikToknál ez az arány csupán 33 százalékos. Ez a Reddithez (37 százalék) és a YouTube-hoz (30 százalék) hasonlítható arány. A TikTok esetében azonban erőteljes növekedés figyelhető meg a felhasználói hírfogyasztásban, ugyanis platformon rendszeres hírfogyasztók aránya 2020-ban még csak 22 százalék volt.

A legnagyobb esést a Facebook szenvedte el. 2020-ban a Facebook felhasználóinak még 54 százaléka rendszeresen itt fogyasztott híreket, ám ez az arány 2022-re 44 százalékra csökkent.

Nem meglepő tehát, hogy a hagyományos médiavállalatok is egyre nagyobb számban aktívak a TikTokon, elsősorban annak érdekében, hogy népszerűsítsék a felületeiket. Az első hagyományos amerikai médiaóriás, amely megjelent a TikTokon, a The Washington Post volt, még 2019-ben.