Vágólapra másolva!
A Toyota hétfőn, minden eddiginél korábban bemutatta 2006-os autóját. A TF106-oson, állítólag 2004 vége óta dolgozik a japán gyár. Az első próbát kedden tartják, Barcelonában.

A Toyota ismét egy lépéssel a konkurencia előtt jár: idén is a japánok voltak, akik először bemutatták új autójukat, a 2006-os gépről pedig már most, november végén lerántották a leplet. Minthogy messze még az idénynyitó, több mint negyedévet kell rá várni, a TF106-ost helyesebb, amolyan átmeneti, semmint végleges variációnak tekinteni. Ezt, amúgy a Toyota sem titkolja, a Bahreini Nagydíjig új aerodinamikai csomagot kap az autó.

"2004 vége óta dolgoztunk a TF106-oson, remélem, ezzel a korai prezentációval előnybe kerülünk a többiekkel szemben" - fogalmazott Mike Gascoyne, a Toyota technikai igazgatója. "A novemberi bemutató bizonyíték arra, milyen nagyszerűen dolgozik a csapat, de jelképe annak is, hogy képesek vagyunk a Forma-1-hez illő tempóban fejleszteni."

A Toyota a 2005-ös idény második felében bevetette a TF105-ös B-változatát, amelyen új elsőtengely-kialakítást alkalmazott. A Toyota honlapján közölt fotókat szemlélve feltűnő, hogy ez a megoldás a TF106-osról is visszaköszön, mintegy alátámasztva Gascoyne szavait a fejlesztés korai megkezdéséről.

Mivel a következő esztendőtől kezdve a V10-esek helyett V8-as motorokat kell használni, teljesen átalakították az autó hátulját, szárnyastul, légterelőstül, mindenestül, nőttek az oldaldobozokra vágott levegőnyílások, elöl pedig új a felfüggesztés, keskenyebb az orr, s változott a légterelő is.

"Az a TF106-os, amit kedden, Barcelonában próbálunk ki először, csupán programunk első 'állomása', az első futamig folyamatosan tökéletesíteni fogjuk. Hasonló menetrendet fogunk követni, mint az idei szezon előtt, ez lehetővé teszi számunkra, hogy mechanikailag teljesen kiismerjük az autót, mielőtt márciusban bevetjük az új aerodinamikai csomagot."

Hír még a Toyota felől, hogy az istálló meghosszabbította mindkét tesztpilótája, Olivier Panis és Ricardo Zonta szerződését is. "Családtagnak érzem magam a Toyotánál. Ezért döntöttem úgy, hogy maradok harmadik számú pilóta és nem megyek el egy másik sorozatba versenyzőnek" - nyilatkozta a megállapodás aláírását követően Zonta.