Hóban, koszban - Toyota Hilux menetpróba II.

2005.12.05. 6:57

Külföldön, főleg aszfalton már nyúztuk az új Toyota Hiluxot, a hazai premieren viszont kőkemény terepen kellett bizonyítania. Alapár 4,333 millió forint.

Alig több mint két hónapja írtunk az új Toyota Hiluxról. Akkor csak kicsit mentünk terepre vele, főleg közúton hajtottuk, a pénteki magyar premieren viszont szügyig gázoltunk vele a sárban. Mielőtt az izzasztó félórácskáról, gyorsan a kötelezőt: itthon a pickupok eladása darabszámban stagnál, részesedésük viszont csökkent, idén a piac mindössze egy százalékát adja a szegmens. Ezen az egy százalékon a Toyota, a Nissan, a Mitsubishi, a Mazda és a Ford osztozik ismert modelljeivel, felépítésileg 7,4 százalék volt szimpla, 3,2 százalék extra, míg 89,4 százalék dupla kabinos. Az összkerékhajtás egyeduralkodik, de néhányan keresik a hagyományos, hátsó kerekes modelleket is. Az új Hiluxból ilyen is, olyan is kapható.

A Hilux elsősorban munkaeszköz, szabadidőautó-funkciója csak másodlagos. Persze ettől még nem puritán a külseje-belseje, de érezhető, hogy inkább arra szánták, elhordja a munkásbrigádokat ide-oda. Amerikában imádják (nemcsak a melósok), de sokfelé sikeres, immár a hatodik generációnál, s 12 millió eladott darabnál tart a modell, ezzel a Corolla mögött második a márkarangsorban. És az új azért már nagyon személyautós, a dupla kabinos simán elmegy családi járgánynak.

Forrás: [origo]

Képgaléria


A csobánkai HM-kiképzőközpontban térdig érő havas sárban kipróbálhattuk, mit tud a négykerekes, dupla kabinos Hilux. Hogy izgalmasabb legyen, a gyári nyári (de legjobb esetben is négyévszakos) gumikat nem cserélték terepmintázatúra, így némi gyomorgörccsel vágtam neki az ijesztő(nek tűnő) pályának.

Forrás: [origo]

Képgaléria


Pedig ahol mentünk, az állítólag semmi a kemény terephez képest, hát nem tudom, én kegyetlenül szenvedtem, hogy ne akadjak el minden ötödik percben. Szó se róla, sokszor nem rajtam múlt, hogy sikerült tovahaladni, de az autó szerencsére helyettem is mindent megoldott. Legalábbis az instruktor azt mondta egy kanyar után, hogy a Hiluxnak hála sikerült befordulni, amennyi a tapasztalatom, készséggel el is hiszem neki. Gyorsan meg is kérdeztem, neki mi a véleménye az autóról, szerinte nagyon jól sikerült darab kiváló futóművel, amellyel rutinos rókák bátran bevállalhatják a legkeményebb erdei csapásokat is. Értékelésként maradjunk hát ennyiben.

Forrás: [origo]

Képgaléria


Kettőről négykerékhajtásra (és fordítva) 80 km/h-s sebességig bármikor lehet váltani, hosszú négyből felező négybe (és fordítva) 8 km/h a limit. Az első két fokozat háromszorosan szinkronizált, prémiummegoldás, ez a Lexus IS-bemutatón is büszkén lett kihangsúlyozva. A forgalmazás már elkezdődött, a Terra alapmodell ára kb. 4 333 750 Ft (a Toyota Europe-nak még jóvá kell hagynia az árlistát, ettől már csak minimális eltérések lehetnek), a régiért 4 259 000-et kértek. A Terra T ára 4 529 750 Ft, itt már széria a hátsó diffizár, a központi zár és elektromos csomag is akad.

Az SR felszereltségű "hobbimodell" 5 166 000 Ft-tól indul, a régi 5 258 000 Ft volt. Motorból csak egyféle, két és fél literes, 102 lóerős dízel van, szó mi szó, nem egy friss konstrukció. Hogy miért nincs fickósabb, arra a Toyota szerint egyszerű a magyarázat: itthon nagyon erős a 110 lóerő alatti piac, idén 71,2 százalékos a részesedése. Érthető, ugye.

kd

Előző
  • 1
  • 2
Következő

KAPCSOLÓDÓ CIKKEK