A Saab vezetői bejelentették, hogy az eredetileg tervezettnél kisebb padlólemezeket használnak fel az új modellekhez, így csökkennek az autók méretei.

Úgy tűnik, a Saabnál fordított trend uralkodik, már ami az autók méretét illeti. A környezettudatos svéd gyár ugyanis ahelyett, hogy egyre nagyobb, nehezebb és így környezetszennyezőbb modelleket gyártana, inkább kisebb, könnyebb és gazdaságosabb autókat tervez.

Elsőként 2012-ben mutatják majd be a 9-1-es modellt, amelynek alsó-középkategóriás padlólemeze leváltja majd a General Motors jelenleg alkalmazott Gamma-kisautó platformját. Ezt az információt, valamint azt, hogy a Saab nem törekszik a méretnövelésre, a GM főnöke, Carl-Peter Foster osztotta meg az Automotive News munkatársával, a Saab vezérigazgatója, Jan-Ake Jonsson pedig megerősítette a GM-vezér szavait.

A következő generációs, 2010-ben bemutatkozó 9-3-as esetében egyébként ugyanez a helyzet, amelyhez eredetileg az Opel Insignia Ypsilon-2 padlólemezét használták volna, ám ezt elvetve inkább az alsó-középkategóriás Delta-platformot veszik alapul, azt amelyre a Chevrolet Cruze és a következő Opel Astra is épül majd.

A mellékelt fotón egyébként a Saab 9X BioHybrid-tanulmány látható, amely a 9-1-es kompakt autó formai és műszaki megoldásait vetíti előre.

Forrás: [origo]Forrás: [origo]