Fotó: Nógrádi Attila [origo]

Bár kupésan lejt a tető íve, hátul még 180 centi felett is elég a fejtér
(Még több fotó a galériában. Kattintson a képre!)


A négyajtós sportmodell ötlete nem új keletű a Porsche háza táján, ám hol anyagi, hol technikai nehézségek miatt valamiért mindig lemondtak róla. A piaci folyamatokat és az erőviszonyokat szemlélve 2003-ban döntötték el a gyárban, hogy megcsinálják a régóta tervezett négyajtóst. Az elhatározást egy papírra vetett vázlat követte, azt egy agyagmodell, majd öt év és rengeteg fejlesztésre elköltött pénz után idén április 19-én Kínában bemutatták a kész Panamerát. Élőben az autó még hatalmasabbnak tűnik, mint a fotókon: hosszú, lapos és döbbenetesen széles, első blikkre egy kigyúrt és szterodikon felhízlalt 911-es benyomását kelti. Három centiméter híján öt méter hosszú, tengelytávja 2920 mm, ami - hogy némi viszonyítási alapunk legyen - nyolc centivel hosszabb az A6-os Audiénál, de még az új Mercedes E osztályra is ráver közel öt centit. Körbejárva mindenütt tipikus porschés stílusjegyek és formai megoldások köszönnek vissza, ilyen a hullámzó motorháztető a kidomborított lámpákkal és kerékjárati ívekkel, amelyeket kétoldalt egy-egy törés és hűtőborda emel ki még jobban. Hátulról sem nehéz megmondani, melyik gyárban rakták össze a Panamerát, ilyen széles vállakat kizárólag Porsche viselhet a hátsó kerekek felett, egyedül csak oldalról kell megbarátkozni a kissé hangsúlyos farrésszel. Nekem az első képeken otrombának tűnt, élőben viszont fel sem tűnt, hogy ekkora feneket növesztett a Panamera, valahogy elvész a sok kigyúrt karosszériaelem között.

Fotó: Nógrádi Attila [origo]

Négy felnőtt és a csomagjaik kényelmesen elférnek a Panamerában


Az ajtók viccesen vastagok egy normál autó hasonló eleméhez képest, szerintem három Dacia Sandero nyílászáró sem tesz ki egy Panamera ajtót, amely mégsem puffan trezorszerűen, ugyanis alig van súlya. A németek vért izzadtak, hogy a közel ötméteres óriás súlyát a lehető legalacsonyabbra hozzák ki, és ezért ahol csak lehetett, könnyűfémeket használtak. A motorháztető és az ajtók alja például alumíniumból készült, ám az üvegek kerete, tehát az ajtók felső része már magnézium, ami egyben jelzi is, hogy a németek minden egyes alkatrét nagyítóval vizsgáltak, hogy honnan lehetne grammokat spórolni. A legkönnyebb, "csupán" hátsókerekes Panamera S tömege 1770 kilogramm, de az összkerekes Turbo sem lépi át a két tonnát, ami a szuperlimuzinok között kifejezetten könnyűnek számít. A súlyelosztást ugyancsak sikerült tökéletesre kihozni, 48 és 52 százalék nyomja az első és a hátsó kerekeket, ráadásul ennek az autónak a súlypontja is olyan alacsonyan van, amit több sportautó is megirigyelhetne.

Fotó: Nógrádi Attila [origo]

A Cayenne-ből lehet ismerős a Panamera V8-as motorja


A motorválaszték jelenleg egy, pontosabban két darabból áll: van a Cayenne átdolgozott és tökéletesített V8-asa 400 lóerővel, ez a Panamera S, és létezik ennek a motornak egy dupla turbóval levegőztetett változata 500 lóerővel, összkerékhajtással, őt Panamera Turbónak hívják. A kettő között helyezkedik el a Panamera 4S, amelyből talán már ki is lehetett találni, hogy ez egy összkerekes, de nem turbós, tehát 400 lóerős változatot takar. És, hogy milyen élmény ezeket vezetni? Emlékeznek még jelen írás első soraira?

Forrás: Porsche

Premier a világ tetején - egy sanghaji felhőkarcoló tetején mutatták be

Kínában, az áprilisi Sanghaji Autószalon előestéjén leplezték le a Panamerát 425 méter magasban, a sanghaji Világkereskedelmi Központ 94. emeletén. A közel öt méter hosszú Porschét centiről centire kellett szó szerint bepréselni a liftbe, ahová csak állítva fért be. A premier helyszíne nem véletlen, hiszen az ázsiai piac egyre fontosabb a Porsche számára - jelenleg az eladásaik harmadát jelenti, ami megegyezik az amerikai piac méretével, míg a maradék egyharmad Porsche Európában talál gazdára.