Noha a rendszer alapvetően a fuvarozókat célozza, az autósok sem lehetnek teljesen nyugodtak. A Vezess cikke szerint többen vásároltak különböző lakókocsit használtan, és használták is rendszeresen, a rendszer indulása kapcsán pedig megfogalmazódott bennük a kérdés: valóban annyi a vontatmány súlya, mint amennyi a forgalmiban szerepel?
A lap egyik olvasójának
az okmányirodában találomra írtak be súlyadatot a forgalmijába,
mert nem volt semmilyen hiteles leírásuk a lakókocsiról. Hivatalos önsúlyként 750 kiló szerepel a papírjában, megengedett össztömegként 820 kiló, miközben a mérleg szerint a valódi súlya 910 kiló.
„Úgy, hogy benne sincs az elősátor, a ponyva és a sátorvasak. Eszerint ha tök üresen húzom, máris megbírságolnak, mondván, hogy túlterhelt?” – kérdezi a férfi.
Lakókocsis berkekben állítólag sokan aggódnak,
mert az ő problémája egyáltalán nem egyedi.
Állítása szerint a nagy méretű, 5-5,5 méteres luxuslakókocsik tulajdonosai közül
egyesek eleve a valósnál kisebb számot írattak be a forgalmiba
az 1500-2000 kilós járművük súlyadójának mérséklése érdekében. Plusz azért, mert ezeket erős, szintén nagy méretű, rendre 2000 kiló körüli terepjárókkal húzzák, ami így együtt – valós súlyt számolva – már 3,5 tonna fölött van.
De kérdéses a tréleresek sorsa is, sőt ennél egyszerűbb esetek kifutása sem világos. Egy példa:
mi lesz, ha egy átlagos kisautóban öt túlsúlyos felnőtt utazik, és a súlyukkal a jármű össztömege már meghaladja a megengedettet?
A felkészülési időszak után jön a bírság? Lesz valamennyi tolerancia a rendszerben, mint mondjuk a traffipaxoknál? Egyáltalán: mennyit kell majd fizetni? Rengeteg a kérdés nem sokkal az indulás előtt.