Szeptember elsejétől már
csak a valós üzemi terhelést a korábbi eljárásnál pontosabban modellező
WLTP (Worldwide Harmonized Light Vehicles Test Procedure) károsanyag-kibocsátási teszten átesett új gépjárműmodelleket lehet forgalomba helyezni az EU-ban.
A WLTP számos pontban eltér elődjétől, a kilencvenes évek elején bevezetett NEDC (New European Driving Cycle) mérési eljárástól.
Egyrészt maga a procedúra is tíz perccel tovább tart, és a korábbinak több mint a dupláját, 23,25 kilométeres táv megtételét modellezi.
A mérés során elért legnagyobb sebesség pedig 131 km/h 120 helyett.
Mivel az engedélyezés az új rendszerben már nem a jármű gyártójánál történik, hanem a feladat elvégzésére jogosult intézeteknél,
az új járművek forgalomba helyezésénél késedelmek alakultak ki Európában,
ugyanis a mérőállomások már hosszú időre előre le vannak foglalva.
Ráadásul a kereskedők az egyes újabb modellvariációk pontos áráról sem tudják előre tájékoztatni a vásárlókat, ugyanis
minden egyes modell különböző felszerelésű, újabb és újabb variánsait ismételten méréseknek kell alávetni.
A jármű fogyasztása alapján kalkulált adót az első forgalomba helyezéskor kell fizetni, annak pontos összegét pedig a fogyasztással szorosan korreláló szén-dioxid-kibocsátás alapján kalkulálják.