Kovács úr megvenné élete harmadik autóját – Volkswagen ID.3 menetpróba

Volkswagen ID.3 menetpróba
Vágólapra másolva!
A Volkswagen menedzserei azt mondják, a Bogár és a Golf után megérkezett a cég történetének harmadik mérföldköve, ami szakít a benzinmotorral. Való igaz, formájában és felépítésében is olyat nyújt az ID.3, amihez foghatót nem láttunk a márkánál, de aligha fogja rögtön meghatározni az utcaképet. Másrészt viszont, egy fontos modellcsalád alapjait adja – ideje volt hát kipróbálni a jövő villany-népautóját.
Vágólapra másolva!
Volkswagen ID.3 menetpróba
Volkswagen ID.3 menetpróba
Volkswagen ID.3 menetpróba
Volkswagen ID.3 menetpróba
Volkswagen ID.3 menetpróba
Volkswagen ID.3 menetpróba
Volkswagen ID.3 menetpróba
Volkswagen ID.3 menetpróba
Volkswagen ID.3 menetpróba
Volkswagen ID.3 menetpróba
Volkswagen ID.3 menetpróba
Volkswagen ID.3 menetpróba
Volkswagen ID.3 menetpróba
Volkswagen ID.3 menetpróba
Volkswagen ID.3 menetpróba
Volkswagen ID.3 menetpróba
Volkswagen ID.3 menetpróba
Volkswagen ID.3 menetpróba
Volkswagen ID.3 menetpróba
Volkswagen ID.3 menetpróba
Volkswagen ID.3 menetpróba
Volkswagen ID.3 menetpróba
Volkswagen ID.3 menetpróba
Volkswagen ID.3 menetpróba
Volkswagen ID.3 menetpróba
Volkswagen ID.3 menetpróba
Volkswagen ID.3 menetpróba
Volkswagen ID.3 menetpróba
Volkswagen ID.3 menetpróba
Volkswagen ID.3 menetpróba
Volkswagen ID.3 menetpróba
Volkswagen ID.3 menetpróba
Volkswagen ID.3 menetpróba
Volkswagen ID.3 menetpróba
Volkswagen ID.3 menetpróba
Volkswagen ID.3 menetpróba
Volkswagen ID.3 menetpróba
Volkswagen ID.3 menetpróba
Volkswagen ID.3 menetpróba
Volkswagen ID.3 menetpróba
Volkswagen ID.3 menetpróba
Volkswagen ID.3 menetpróba
Volkswagen ID.3 menetpróba
Volkswagen ID.3 menetpróba
Volkswagen ID.3 menetpróba
Volkswagen ID.3 menetpróba
Volkswagen ID.3 menetpróba
Volkswagen ID.3 menetpróba
Volkswagen ID.3 menetpróba
Volkswagen ID.3 menetpróba
Volkswagen ID.3 menetpróba
Volkswagen ID.3 menetpróba
Volkswagen ID.3 menetpróba
Volkswagen ID.3 menetpróba
Volkswagen ID.3 menetpróba
Volkswagen ID.3 menetpróba
Volkswagen ID.3 menetpróba
Volkswagen ID.3 menetpróba
Volkswagen ID.3 menetpróba
Volkswagen ID.3 menetpróba
Volkswagen ID.3 menetpróba
Volkswagen ID.3 menetpróba
Volkswagen ID.3 menetpróba
Volkswagen ID.3 menetpróba
Volkswagen ID.3 menetpróba
Volkswagen ID.3 menetpróba
Volkswagen ID.3 menetpróba
Volkswagen ID.3 menetpróba
Volkswagen ID.3 menetpróba
Volkswagen ID.3 menetpróba
Volkswagen ID.3 menetpróba
Volkswagen ID.3 menetpróba
Volkswagen ID.3 menetpróba
Volkswagen ID.3 menetpróba
Volkswagen ID.3 menetpróba
Volkswagen ID.3 menetpróba
Volkswagen ID.3 menetpróba
Volkswagen ID.3 menetpróba
Volkswagen ID.3 menetpróba
Volkswagen ID.3 menetpróba
Volkswagen ID.3 menetpróba
Volkswagen ID.3 menetpróba
Volkswagen ID.3 menetpróba
Volkswagen ID.3 menetpróba

A kilencvenes évek üdítően kreatív reklámját készítették el a Volkswagen megrendelésére. Eszerint Kovács János 1993-ban megvette élete második autóját, egy piros Golf III-ast, miután hűségesen kiszolgálta első kocsija, az 1967-ben beszerzett Bogár. Szavak nélkül is egyértelmű üzenet volt ez a márkahűségre, amit nem ingathatott meg a Merkúr-kínálat, a használtautó-dömping, majd a magyar Swift-Astra duó sem. Ha az eddigi beszerzési ütemet vesszük alapul, és jól szolgál még az egészsége, nagyjából most kéne megvennie Kovács úrnak élete harmadik új autóját, persze megint VW-t.

Villanyautóval a gyártó CO2-bírsága is csökken

Nyilván a márka és a sztori szempontjából az ID.3 lenne a tökéletes választás, de azért lássuk be, nem túl életszínű, hogy egy kisnyugdíjas fogja applikációról elindítani a villámtöltést, illetve mindenekelőtt kifizetni a 15 millió forintos árat. Ez ugyanis még nem igazi nép-villanyautó, hanem annak előfutára, amire azért sokan fogékonyak: egy éve, amikor elindult az előértékesítés,

másfél nap alatt lefoglalták a Magyarországnak szánt 80 darabos széria minden darabját.

Közben a kínos szoftverproblémákat is sikerült leküzdeni, így felfutott a gyártás, de csak jövőre éri el a tervezett 330 ezres kapacitást.

Volkswagen ID.3 menetpróba
Volkswagen ID.3 menetpróba
Volkswagen ID.3 menetpróba
Volkswagen ID.3 menetpróba
Volkswagen ID.3 menetpróba
Volkswagen ID.3 menetpróba
Volkswagen ID.3 menetpróba
Volkswagen ID.3 menetpróba
Volkswagen ID.3 menetpróba
Volkswagen ID.3 menetpróba
Volkswagen ID.3 menetpróba
Volkswagen ID.3 menetpróba
Volkswagen ID.3 menetpróba
Volkswagen ID.3 menetpróba
Volkswagen ID.3 menetpróba
Volkswagen ID.3 menetpróba
Volkswagen ID.3 menetpróba
Volkswagen ID.3 menetpróba
Volkswagen ID.3 menetpróba
Volkswagen ID.3 menetpróba
Volkswagen ID.3 menetpróba
Volkswagen ID.3 menetpróba
Volkswagen ID.3 menetpróba
Volkswagen ID.3 menetpróba
Volkswagen ID.3 menetpróba
Volkswagen ID.3 menetpróba
Volkswagen ID.3 menetpróba
Volkswagen ID.3 menetpróba
Volkswagen ID.3 menetpróba
Volkswagen ID.3 menetpróba
Volkswagen ID.3 menetpróba
Volkswagen ID.3 menetpróba
Volkswagen ID.3 menetpróba
Volkswagen ID.3 menetpróba
Volkswagen ID.3 menetpróba
Volkswagen ID.3 menetpróba
Volkswagen ID.3 menetpróba
Volkswagen ID.3 menetpróba
Volkswagen ID.3 menetpróba
Volkswagen ID.3 menetpróba
Volkswagen ID.3 menetpróba
Volkswagen ID.3 menetpróba
Volkswagen ID.3 menetpróba
Volkswagen ID.3 menetpróba
Volkswagen ID.3 menetpróba
Volkswagen ID.3 menetpróba
Volkswagen ID.3 menetpróba
Volkswagen ID.3 menetpróba
Volkswagen ID.3 menetpróba
Volkswagen ID.3 menetpróba
Volkswagen ID.3 menetpróba
Volkswagen ID.3 menetpróba
Volkswagen ID.3 menetpróba
Volkswagen ID.3 menetpróba
Volkswagen ID.3 menetpróba
Volkswagen ID.3 menetpróba
Volkswagen ID.3 menetpróba
Volkswagen ID.3 menetpróba
Volkswagen ID.3 menetpróba
Volkswagen ID.3 menetpróba
Volkswagen ID.3 menetpróba
Volkswagen ID.3 menetpróba
Volkswagen ID.3 menetpróba
Volkswagen ID.3 menetpróba
Volkswagen ID.3 menetpróba
Volkswagen ID.3 menetpróba
Volkswagen ID.3 menetpróba
Volkswagen ID.3 menetpróba
Volkswagen ID.3 menetpróba
Volkswagen ID.3 menetpróba
Volkswagen ID.3 menetpróba
Volkswagen ID.3 menetpróba
Volkswagen ID.3 menetpróba
Volkswagen ID.3 menetpróba
Volkswagen ID.3 menetpróba
Volkswagen ID.3 menetpróba
Volkswagen ID.3 menetpróba
Volkswagen ID.3 menetpróba
Volkswagen ID.3 menetpróba
Volkswagen ID.3 menetpróba
Volkswagen ID.3 menetpróba
Volkswagen ID.3 menetpróba
Volkswagen ID.3 menetpróba
Volkswagen ID.3 menetpróba

Bár mérföldkőről beszélnek a Volkswagennél, a hamarosan komplett családdá bővülő ID-széria csak az egyik (idővel meghatározó) eleme annak az ökoautó-offenzívának, ami lágy és plug-in hibrideket is hoz, igaz, az európai széndioxid-kvóták teljesítéséhez még a sokat bírált dízelek is nélkülözhetetlenek. A gyártóknak fontosak az 50 g/km alatti kibocsátású autók, mert szuperkreditekkel mérséklik az EU-s bírságokat, miközben sok tagállam a vevőknek óriási támogatásokat és kedvezményeket is nyújt – emiatt lehetett idén ősszel a kísérleti labornak számító Norvégia legnépszerűbb új autója az ID.3.

Volkswagen ID.3 menetpróba
Volkswagen ID.3 menetpróba
Volkswagen ID.3 menetpróba
Volkswagen ID.3 menetpróba
Volkswagen ID.3 menetpróba
Volkswagen ID.3 menetpróba
Volkswagen ID.3 menetpróba
Volkswagen ID.3 menetpróba
Volkswagen ID.3 menetpróba
Volkswagen ID.3 menetpróba
Volkswagen ID.3 menetpróba
Volkswagen ID.3 menetpróba
Volkswagen ID.3 menetpróba
Volkswagen ID.3 menetpróba
Volkswagen ID.3 menetpróba
Volkswagen ID.3 menetpróba
Volkswagen ID.3 menetpróba
Volkswagen ID.3 menetpróba
Volkswagen ID.3 menetpróba
Volkswagen ID.3 menetpróba
Volkswagen ID.3 menetpróba
Volkswagen ID.3 menetpróba
Volkswagen ID.3 menetpróba
Volkswagen ID.3 menetpróba
Volkswagen ID.3 menetpróba
Volkswagen ID.3 menetpróba
Volkswagen ID.3 menetpróba
Volkswagen ID.3 menetpróba
Volkswagen ID.3 menetpróba
Volkswagen ID.3 menetpróba
Volkswagen ID.3 menetpróba
Volkswagen ID.3 menetpróba
Volkswagen ID.3 menetpróba
Volkswagen ID.3 menetpróba
Volkswagen ID.3 menetpróba
Volkswagen ID.3 menetpróba
Volkswagen ID.3 menetpróba
Volkswagen ID.3 menetpróba
Volkswagen ID.3 menetpróba
Volkswagen ID.3 menetpróba
Volkswagen ID.3 menetpróba
Volkswagen ID.3 menetpróba
Volkswagen ID.3 menetpróba
Volkswagen ID.3 menetpróba
Volkswagen ID.3 menetpróba
Volkswagen ID.3 menetpróba
Volkswagen ID.3 menetpróba
Volkswagen ID.3 menetpróba
Volkswagen ID.3 menetpróba
Volkswagen ID.3 menetpróba
Volkswagen ID.3 menetpróba
Volkswagen ID.3 menetpróba
Volkswagen ID.3 menetpróba
Volkswagen ID.3 menetpróba
Volkswagen ID.3 menetpróba
Volkswagen ID.3 menetpróba
Volkswagen ID.3 menetpróba
Volkswagen ID.3 menetpróba
Volkswagen ID.3 menetpróba
Volkswagen ID.3 menetpróba
Volkswagen ID.3 menetpróba
Volkswagen ID.3 menetpróba
Volkswagen ID.3 menetpróba
Volkswagen ID.3 menetpróba
Volkswagen ID.3 menetpróba
Volkswagen ID.3 menetpróba
Volkswagen ID.3 menetpróba
Volkswagen ID.3 menetpróba
Volkswagen ID.3 menetpróba
Volkswagen ID.3 menetpróba
Volkswagen ID.3 menetpróba
Volkswagen ID.3 menetpróba
Volkswagen ID.3 menetpróba
Volkswagen ID.3 menetpróba
Volkswagen ID.3 menetpróba
Volkswagen ID.3 menetpróba
Volkswagen ID.3 menetpróba
Volkswagen ID.3 menetpróba
Volkswagen ID.3 menetpróba
Volkswagen ID.3 menetpróba
Volkswagen ID.3 menetpróba
Volkswagen ID.3 menetpróba
Volkswagen ID.3 menetpróba
Volkswagen ID.3 menetpróba

Nálunk azért nem eszik ilyen forrón a kását: bár a villanyautók száma és a töltőhálózat is dinamikusan nő, összesen bő 20 ezer jármű hord zöld rendszámot a 3,8 milliós autóállományból. Ugyanakkor az ID.3-nak minden esélye megvan arra, hogy a maga műfajában a legnépszerűbbek közé tartozzon, annál is inkább, mert

ez a márka legelső olyan típusa, amelyet kifejezetten villanyautónak terveztek,

vagyis az e-Uppal és e-Golffal ellentétben nem egy belső égésű motoros típus átalakítása. Itt debütál a konszern új MEB platformja, amit nemsokára Skodák, Seatok, Cuprák és kisebb Audik is megkapnak.

Különleges a formaterv, mégis ismerős

Kovács úr első Bogarához annyiban hasonlít az új koncepció, hogy farmotoros, viszont egy egész hajtáslánc végtelenül kompakt: a gyári illusztrációk szerint befér egy normál sporttáskába, még ha nem is lenne olyan könnyű vállra venni azt a 90 kilót. Így tehát a motort és az egysebességes váltót kényelmesen el lehetett helyezni a hátsó kerekek között, ami alapjaiban határozta meg az autó arányait. Messze előre lehetett tolni az utasteret, a tömpe orr-részben csak a segédberendezések laknak – azt viszont nem bántuk volna, ha kialakítanak itt egy rekeszt a helyrabló töltőkábeleknek.

Volkswagen ID.3 menetpróba
Volkswagen ID.3 menetpróba
Volkswagen ID.3 menetpróba
Volkswagen ID.3 menetpróba
Volkswagen ID.3 menetpróba
Volkswagen ID.3 menetpróba
Volkswagen ID.3 menetpróba
Volkswagen ID.3 menetpróba
Volkswagen ID.3 menetpróba
Volkswagen ID.3 menetpróba
Volkswagen ID.3 menetpróba
Volkswagen ID.3 menetpróba
Volkswagen ID.3 menetpróba
Volkswagen ID.3 menetpróba
Volkswagen ID.3 menetpróba
Volkswagen ID.3 menetpróba
Volkswagen ID.3 menetpróba
Volkswagen ID.3 menetpróba
Volkswagen ID.3 menetpróba
Volkswagen ID.3 menetpróba
Volkswagen ID.3 menetpróba
Volkswagen ID.3 menetpróba
Volkswagen ID.3 menetpróba
Volkswagen ID.3 menetpróba
Volkswagen ID.3 menetpróba
Volkswagen ID.3 menetpróba
Volkswagen ID.3 menetpróba
Volkswagen ID.3 menetpróba
Volkswagen ID.3 menetpróba
Volkswagen ID.3 menetpróba
Volkswagen ID.3 menetpróba
Volkswagen ID.3 menetpróba
Volkswagen ID.3 menetpróba
Volkswagen ID.3 menetpróba
Volkswagen ID.3 menetpróba
Volkswagen ID.3 menetpróba
Volkswagen ID.3 menetpróba
Volkswagen ID.3 menetpróba
Volkswagen ID.3 menetpróba
Volkswagen ID.3 menetpróba
Volkswagen ID.3 menetpróba
Volkswagen ID.3 menetpróba
Volkswagen ID.3 menetpróba
Volkswagen ID.3 menetpróba
Volkswagen ID.3 menetpróba
Volkswagen ID.3 menetpróba
Volkswagen ID.3 menetpróba
Volkswagen ID.3 menetpróba
Volkswagen ID.3 menetpróba
Volkswagen ID.3 menetpróba
Volkswagen ID.3 menetpróba
Volkswagen ID.3 menetpróba
Volkswagen ID.3 menetpróba
Volkswagen ID.3 menetpróba
Volkswagen ID.3 menetpróba
Volkswagen ID.3 menetpróba
Volkswagen ID.3 menetpróba
Volkswagen ID.3 menetpróba
Volkswagen ID.3 menetpróba
Volkswagen ID.3 menetpróba
Volkswagen ID.3 menetpróba
Volkswagen ID.3 menetpróba
Volkswagen ID.3 menetpróba
Volkswagen ID.3 menetpróba
Volkswagen ID.3 menetpróba
Volkswagen ID.3 menetpróba
Volkswagen ID.3 menetpróba
Volkswagen ID.3 menetpróba
Volkswagen ID.3 menetpróba
Volkswagen ID.3 menetpróba
Volkswagen ID.3 menetpróba
Volkswagen ID.3 menetpróba
Volkswagen ID.3 menetpróba
Volkswagen ID.3 menetpróba
Volkswagen ID.3 menetpróba
Volkswagen ID.3 menetpróba
Volkswagen ID.3 menetpróba
Volkswagen ID.3 menetpróba
Volkswagen ID.3 menetpróba
Volkswagen ID.3 menetpróba
Volkswagen ID.3 menetpróba
Volkswagen ID.3 menetpróba
Volkswagen ID.3 menetpróba
Volkswagen ID.3 menetpróba

Magára a formatervre egyáltalán nem lehet ráfogni, hogy hétköznapi lenne. Lapos, hűtőrács nélküli orrán fénycsík köti össze a fényszórókat, profilnézetébe az ablakvonal törései és a felnik rajzolatai (főleg a 20 colos kiviteleké) visznek változatosságot, a lökhárítóig fényes fekete hátfalat pedig érdekes szélterelő keret határolja.

Persze a lámpák sziluettje, a masszív C-oszlop és néhány más részletmegoldás biztos fogódzót nyújt a Golfon edződött közönségnek,

olyan összhatás lehetett a cél, ami kifejezi a modern mobilitás iránti nyitottságot, de azért nem teszi márkaidegen űrhajóvá.

Volkswagen ID.3 menetpróba
Volkswagen ID.3 menetpróba
Volkswagen ID.3 menetpróba
Volkswagen ID.3 menetpróba
Volkswagen ID.3 menetpróba
Volkswagen ID.3 menetpróba
Volkswagen ID.3 menetpróba
Volkswagen ID.3 menetpróba
Volkswagen ID.3 menetpróba
Volkswagen ID.3 menetpróba
Volkswagen ID.3 menetpróba
Volkswagen ID.3 menetpróba
Volkswagen ID.3 menetpróba
Volkswagen ID.3 menetpróba
Volkswagen ID.3 menetpróba
Volkswagen ID.3 menetpróba
Volkswagen ID.3 menetpróba
Volkswagen ID.3 menetpróba
Volkswagen ID.3 menetpróba
Volkswagen ID.3 menetpróba
Volkswagen ID.3 menetpróba
Volkswagen ID.3 menetpróba
Volkswagen ID.3 menetpróba
Volkswagen ID.3 menetpróba
Volkswagen ID.3 menetpróba
Volkswagen ID.3 menetpróba
Volkswagen ID.3 menetpróba
Volkswagen ID.3 menetpróba
Volkswagen ID.3 menetpróba
Volkswagen ID.3 menetpróba
Volkswagen ID.3 menetpróba
Volkswagen ID.3 menetpróba
Volkswagen ID.3 menetpróba
Volkswagen ID.3 menetpróba
Volkswagen ID.3 menetpróba
Volkswagen ID.3 menetpróba
Volkswagen ID.3 menetpróba
Volkswagen ID.3 menetpróba
Volkswagen ID.3 menetpróba
Volkswagen ID.3 menetpróba
Volkswagen ID.3 menetpróba
Volkswagen ID.3 menetpróba
Volkswagen ID.3 menetpróba
Volkswagen ID.3 menetpróba
Volkswagen ID.3 menetpróba
Volkswagen ID.3 menetpróba
Volkswagen ID.3 menetpróba
Volkswagen ID.3 menetpróba
Volkswagen ID.3 menetpróba
Volkswagen ID.3 menetpróba
Volkswagen ID.3 menetpróba
Volkswagen ID.3 menetpróba
Volkswagen ID.3 menetpróba
Volkswagen ID.3 menetpróba
Volkswagen ID.3 menetpróba
Volkswagen ID.3 menetpróba
Volkswagen ID.3 menetpróba
Volkswagen ID.3 menetpróba
Volkswagen ID.3 menetpróba
Volkswagen ID.3 menetpróba
Volkswagen ID.3 menetpróba
Volkswagen ID.3 menetpróba
Volkswagen ID.3 menetpróba
Volkswagen ID.3 menetpróba
Volkswagen ID.3 menetpróba
Volkswagen ID.3 menetpróba
Volkswagen ID.3 menetpróba
Volkswagen ID.3 menetpróba
Volkswagen ID.3 menetpróba
Volkswagen ID.3 menetpróba
Volkswagen ID.3 menetpróba
Volkswagen ID.3 menetpróba
Volkswagen ID.3 menetpróba
Volkswagen ID.3 menetpróba
Volkswagen ID.3 menetpróba
Volkswagen ID.3 menetpróba
Volkswagen ID.3 menetpróba
Volkswagen ID.3 menetpróba
Volkswagen ID.3 menetpróba
Volkswagen ID.3 menetpróba
Volkswagen ID.3 menetpróba
Volkswagen ID.3 menetpróba
Volkswagen ID.3 menetpróba
Volkswagen ID.3 menetpróba

Semmilyen trükköt sem rejt a bejutás az utastérbe, nincsenek elektromosan előbújó kilincsek vagy egymással szembe nyíló ajtók, csak az lehet szokatlan, hogy a személyautósan alacsony hasmagasság ellenére viszonylag magas a padló. A szendvicsszerkezetű, régi Mercedes B-osztályra emlékeztet ez, azzal a két lényeges különbséggel, hogy itt az akkucsomag miatt ülünk a félemeleten, és ami fontos, a Volkswagennél így is remek helykínálatot tudtak varázsolni 4,24 méteres autóhossznál. Hátul jól elférnek felnőtt utasok lábai is, ez valóban Passat-szintű, a belső szélesség ellenben már golfos.

Szellős és minimalista, olykor feladja a leckét

Maga a műszerfal a nagy középső és kisebb sofőr előtti kijelzőből áll, utóbbi oldalán egy forgókapcsolóval válthatunk a menetfokozatok, úgymint előre- és hátramenet, üres, nagyobb visszatáplálás (B) és parkolóállás között. Összességében mindez a BMW i3-ra emlékeztet, ám ebben nincsenek hagyományos fizikai kapcsolók, hanem a kevés megmaradt gomb is érintésérzékeny.

Külön érdekesség a hőfok, illetve hangerőszabályzás újbeggyel működtetett csúszkája,

illetve a szélvédő alatti fénysáv, ami például az asszisztensek vagy a navigáció parancsai alapján változtatja színét.

Volkswagen ID.3 menetpróba
Volkswagen ID.3 menetpróba
Volkswagen ID.3 menetpróba
Volkswagen ID.3 menetpróba
Volkswagen ID.3 menetpróba
Volkswagen ID.3 menetpróba
Volkswagen ID.3 menetpróba
Volkswagen ID.3 menetpróba
Volkswagen ID.3 menetpróba
Volkswagen ID.3 menetpróba
Volkswagen ID.3 menetpróba
Volkswagen ID.3 menetpróba
Volkswagen ID.3 menetpróba
Volkswagen ID.3 menetpróba
Volkswagen ID.3 menetpróba
Volkswagen ID.3 menetpróba
Volkswagen ID.3 menetpróba
Volkswagen ID.3 menetpróba
Volkswagen ID.3 menetpróba
Volkswagen ID.3 menetpróba
Volkswagen ID.3 menetpróba
Volkswagen ID.3 menetpróba
Volkswagen ID.3 menetpróba
Volkswagen ID.3 menetpróba
Volkswagen ID.3 menetpróba
Volkswagen ID.3 menetpróba
Volkswagen ID.3 menetpróba
Volkswagen ID.3 menetpróba
Volkswagen ID.3 menetpróba
Volkswagen ID.3 menetpróba
Volkswagen ID.3 menetpróba
Volkswagen ID.3 menetpróba
Volkswagen ID.3 menetpróba
Volkswagen ID.3 menetpróba
Volkswagen ID.3 menetpróba
Volkswagen ID.3 menetpróba
Volkswagen ID.3 menetpróba
Volkswagen ID.3 menetpróba
Volkswagen ID.3 menetpróba
Volkswagen ID.3 menetpróba
Volkswagen ID.3 menetpróba
Volkswagen ID.3 menetpróba
Volkswagen ID.3 menetpróba
Volkswagen ID.3 menetpróba
Volkswagen ID.3 menetpróba
Volkswagen ID.3 menetpróba
Volkswagen ID.3 menetpróba
Volkswagen ID.3 menetpróba
Volkswagen ID.3 menetpróba
Volkswagen ID.3 menetpróba
Volkswagen ID.3 menetpróba
Volkswagen ID.3 menetpróba
Volkswagen ID.3 menetpróba
Volkswagen ID.3 menetpróba
Volkswagen ID.3 menetpróba
Volkswagen ID.3 menetpróba
Volkswagen ID.3 menetpróba
Volkswagen ID.3 menetpróba
Volkswagen ID.3 menetpróba
Volkswagen ID.3 menetpróba
Volkswagen ID.3 menetpróba
Volkswagen ID.3 menetpróba
Volkswagen ID.3 menetpróba
Volkswagen ID.3 menetpróba
Volkswagen ID.3 menetpróba
Volkswagen ID.3 menetpróba
Volkswagen ID.3 menetpróba
Volkswagen ID.3 menetpróba
Volkswagen ID.3 menetpróba
Volkswagen ID.3 menetpróba
Volkswagen ID.3 menetpróba
Volkswagen ID.3 menetpróba
Volkswagen ID.3 menetpróba
Volkswagen ID.3 menetpróba
Volkswagen ID.3 menetpróba
Volkswagen ID.3 menetpróba
Volkswagen ID.3 menetpróba
Volkswagen ID.3 menetpróba
Volkswagen ID.3 menetpróba
Volkswagen ID.3 menetpróba
Volkswagen ID.3 menetpróba
Volkswagen ID.3 menetpróba
Volkswagen ID.3 menetpróba
Volkswagen ID.3 menetpróba

Nyilvánvaló, hogy az autóipari szereplők nagy része az újszerű kezelőfelületek bevezetése felé tart, miként az is, hogy egy rövid tesztkörön csak kipróbálni lehet a fő funkciókat, nem pedig megszokni egy rendszer működtetését, de egy Volkswagentől ennél jobb funkcionalitást várnánk. Miért az infotainment kijelzőn kell megkeresni a napi kilométerszámlálót? Hogyhogy funkcióváltás után ugyanazzal a gombbal mozgatjuk az első és hátsó ablakokat? Miként lehet, hogy a kiterjesztett valóságot használó, amúgy zseniálisnak ígérkező óriás head-up kijelzőt csak később aktiválják?

Volkswagen ID.3 menetpróba
Volkswagen ID.3 menetpróba
Volkswagen ID.3 menetpróba
Volkswagen ID.3 menetpróba
Volkswagen ID.3 menetpróba
Volkswagen ID.3 menetpróba
Volkswagen ID.3 menetpróba
Volkswagen ID.3 menetpróba
Volkswagen ID.3 menetpróba
Volkswagen ID.3 menetpróba
Volkswagen ID.3 menetpróba
Volkswagen ID.3 menetpróba
Volkswagen ID.3 menetpróba
Volkswagen ID.3 menetpróba
Volkswagen ID.3 menetpróba
Volkswagen ID.3 menetpróba
Volkswagen ID.3 menetpróba
Volkswagen ID.3 menetpróba
Volkswagen ID.3 menetpróba
Volkswagen ID.3 menetpróba
Volkswagen ID.3 menetpróba
Volkswagen ID.3 menetpróba
Volkswagen ID.3 menetpróba
Volkswagen ID.3 menetpróba
Volkswagen ID.3 menetpróba
Volkswagen ID.3 menetpróba
Volkswagen ID.3 menetpróba
Volkswagen ID.3 menetpróba
Volkswagen ID.3 menetpróba
Volkswagen ID.3 menetpróba
Volkswagen ID.3 menetpróba
Volkswagen ID.3 menetpróba
Volkswagen ID.3 menetpróba
Volkswagen ID.3 menetpróba
Volkswagen ID.3 menetpróba
Volkswagen ID.3 menetpróba
Volkswagen ID.3 menetpróba
Volkswagen ID.3 menetpróba
Volkswagen ID.3 menetpróba
Volkswagen ID.3 menetpróba
Volkswagen ID.3 menetpróba
Volkswagen ID.3 menetpróba
Volkswagen ID.3 menetpróba
Volkswagen ID.3 menetpróba
Volkswagen ID.3 menetpróba
Volkswagen ID.3 menetpróba
Volkswagen ID.3 menetpróba
Volkswagen ID.3 menetpróba
Volkswagen ID.3 menetpróba
Volkswagen ID.3 menetpróba
Volkswagen ID.3 menetpróba
Volkswagen ID.3 menetpróba
Volkswagen ID.3 menetpróba
Volkswagen ID.3 menetpróba
Volkswagen ID.3 menetpróba
Volkswagen ID.3 menetpróba
Volkswagen ID.3 menetpróba
Volkswagen ID.3 menetpróba
Volkswagen ID.3 menetpróba
Volkswagen ID.3 menetpróba
Volkswagen ID.3 menetpróba
Volkswagen ID.3 menetpróba
Volkswagen ID.3 menetpróba
Volkswagen ID.3 menetpróba
Volkswagen ID.3 menetpróba
Volkswagen ID.3 menetpróba
Volkswagen ID.3 menetpróba
Volkswagen ID.3 menetpróba
Volkswagen ID.3 menetpróba
Volkswagen ID.3 menetpróba
Volkswagen ID.3 menetpróba
Volkswagen ID.3 menetpróba
Volkswagen ID.3 menetpróba
Volkswagen ID.3 menetpróba
Volkswagen ID.3 menetpróba
Volkswagen ID.3 menetpróba
Volkswagen ID.3 menetpróba
Volkswagen ID.3 menetpróba
Volkswagen ID.3 menetpróba
Volkswagen ID.3 menetpróba
Volkswagen ID.3 menetpróba
Volkswagen ID.3 menetpróba
Volkswagen ID.3 menetpróba
Volkswagen ID.3 menetpróba

De nézzük a dolgok napfényes oldalát, a csomagtartó például a maga 385 literes kapacitásával igazán jól használható és könnyen bővíthető, a hajtás nélküli első kerekeket pedig jól alá lehet szedni, így 10 méter alatti fordulókörével igazi manőverezőbajnok az ID.3.

Az egyterűekére hasonló, háromszög-ablakos első szélvédőn jó ránézni az útra,

az opciós fehér beltér pedig tovább javítja a térérzetet, és biztos még közelebb áll-majd az Apple-rajongókhoz. Csakhogy a tesztautókban máris koszolódtak a világos kapcsolópanelek, összességében pedig a Golf VIII.-tól messze elmarad a minőségérzet.

Cikkünk folytatódik, kérjük lapozzon!