Felfrissült a két utolsó igazi cseh népautó - Skoda Scala és Kamiq bemutató

Skoda Scala és Kamiq
Vágólapra másolva!
A Scala és a Kamiq is ráncfelvarráson esett át, amely a külsőt, a belsőt, és a motorkínálatot is érintette.
Vágólapra másolva!
Skoda Kamiq és Scala: azonos technikára épül a két népszerű, 2019-ben bemutatott cseh kompakt, de az előbbi a SUV-ok közé sorolandó Forrás: Skoda

Mivel a Fabia jelenleg nem szerepel a Skoda hazai importőrének konfigurátorában, ideiglenesen a Scala nevű kompakt ferdehátú és a Kamiq nevű kompakt SUV a cseh márka két legolcsóbb modellje Magyarországon.

Előbbi 2019-ben, utóbbi 2018-ban jelent meg a piacon, így már igazán rájuk fért az életciklus felénél esedékes modellfrissítés.

Mindkét modell az eredetileg kisautók és kisebb kompaktok számára kifejlesztett MQB A0 platformon alapul, és mindkettő rövidebb 4,4 méternél.

Sokkal jobban beleillik az új vonásaival a Scala a Skoda aktuális formanyelvébe Forrás: Skoda

A nagyjából Volkswagen Golf-méretű, de annál egyszerűbb technikájú Scalából eddig 230 ezer darab, a Kamiq-ból pedig 351 ezer darab fogyott négy év alatt a világ 57, illetve 60 országában, a módosításokról azt várja a Skoda, hogy minimum fenn tudja tartani ezt a szintet. Ennek érdekében

sokkal vonzóbbá tették a kocsik megjelenését:

a Scala esetében a háromszög alakú fényszórókat keskenyebbre, csíkszerűvé változtatták, módosították a LED-es hátsó lámpák rajzolatát, lecserélték a hűtőmaszkot, a lökhárítókat és a 16-18 colos méretben kérhető alufelniket is.

Áldiffúzorral dobta fel a Skoda a frissített Kamiq farát Forrás: Skoda

A Kamiq-nál mostantól meredekebben áll a szintén új hűtőrács, keskenyebb lett a nappali fény és nagyobb az alatta lévő főfényszóró. Mindkét típushoz már alapáron jár a normál LED fényszóró, és felárért mátrix-LED technológia is kérhető, amellyel nem kell a távfényt fel-le kapcsolgatni, mert az automatika kitakarja a fénykévéből szembejövőket.

Megújult a betűvel kirakott márkajelzés, már a legújabb tipográfiát használja Forrás: Skoda

Növelte a Skoda a fenntartható anyagok mennyiségét. A tetőburkolat és az ajtókárpitok nagy része már természetes növényi rostokból, a kerékjárati burkolatok és a szélvédő víztartálya újrahasznosított műanyagból, a kárpitozás és a padlószőnyeg pedig újrahasznosított textilből készül. Belül a formák nagyrészt változatlanok, de átalakították a klímapanelt, amely a fizikai tekerőgomboktól könnyebben használható lett.

Jobb anyagok és fejlettebb digitális szolgáltatások teszik kellemesebbé az utazást Forrás: Skoda

Széria a 8 colos digitális műszerfal, opcionálisan fejlettebb, 10,25 colos Virtual Cockpit is kérhető, a nagyobb tudású, 9,2 colos érintőképernyős fejegységnél rendelhető a hardveres navigáció, amellyel együtt

a szóban utasítható, Laura nevű digitális asszisztens is beköltözik az autókba.

Akár 4 db, gyorstöltésre képes, 45 W teljesítményű USB-C port is rendelhető az utastérbe.

Mostantól mindkét modellhez motoros csomagtérajtó-nyitás is rendelhető, amely akár láblendítéssel is működtethető Forrás: Skoda

Látszólag nem változott a 95-150 lóerőig tartó, háromtagú motorkínálat, de az erőforrások korszerűbbek lettek, mivel már az evo2-es generációba tartoznak. Az 1,0 literes TSI 95 és 115, az 1,5 literes, hengerlekapcsolásra képes TSI 150 lóerős változatban érhető el, felárért a két erősebb motorhoz hétfokozatú DSG váltó rendelhető. A hazai vásárlóknak jó hír, hogy

háromféle felfüggesztés érhető el

mindkét kompakt Skodához: a normálon felül 10/15 mm-rel ültetett, feszesebb lengéscsillapítású sportfutómű és 15 mm-rel megemelt, rossz utakra való, lágy hangolású futómű is választható lesz. Még nincs információ az árakról, mindenesetre a kifutó Scala 8,0, a Kamiq pedig 8,6 millió forinttól kapható.