Ken Block utolsó versenyautója márciusban Budapestre érkezik

Audi S1 e-tron quattro Hoonitron
Block novemberben tesztelte először a kocsit Németországban. Már biztos, hogy ezt fogja használni a Gymkhana c. Youtube videósorozat következő részében, az Elektrikhanában
Vágólapra másolva!
A kiállítás szervezői emlékstandot emelnek a nemrég elhunyt pilóta tiszteletére, és elhozzák a speciálisan neki fejlesztett Audi S1 Hoonitront is.
Vágólapra másolva!
Block 2021 novemberben tesztelte először a kocsit Németországban Forrás: Audi

Ken Block, a január 2-án elhunyt raliversenyző és Gymkhana-legenda 2021-től a haláláig az Audi támogatását élvezte, a legutolsó, tavaly ősszel megjelentetett nevű videójában (Electrikhana) ezért csak négykarikás autók szerepeltek. Block a kisfilmben a tisztán elektromos Audi S1 Hoonitronnal több kiló gumit hagyott ott emlékül a Las Vegas-i utak és parkolóházak aszfaltján, a forgatáson több mint 100 szett abroncsot használtak el, két és félszer annyit, mint a korábbi filmjeinél.

A nyolcvanas évek raliautó legendája, a Sport Quattro S1 szellemi utódának tekinthető S1 Hoonitront két darab 340 lóerős, 320 Nm nyomatékú villanymotor hajtja, amelyek az Audi egykori Formula E versenyautóból származnak. A nyomatékot 12:1-es áttétel növelte tengelyenként 3000 Nm-re, ami elég volt ahhoz, hogy szinte bármilyen sebességnél kipöröghessenek a kerekek a videóban.

Négy darab 17,3 kWh kapacitású lítium-ion akkumulátor szolgáltatja az energiát, amelyek a plug-in hibrid Audi Q7-esből származnak. Az S1 Hoonitron karosszériája teljes egészében szénszálból készült, hogy az akkumulátorok nagy tömegét ellensúlyozzák.

Műszakilag az Audi S1 E-tron Quattro Hoonitron a szériagyártású RS E-tron GT és a Porsche Taycan közeli rokona Forrás: Audi

Ez az egyetlen darabban létező, kifejezetten Block számára tervezett elektromos autó idén az AMTS-en is látható lesz. A minden részletében egyedülálló technika fél év alatt, több millió dollárból épült meg, ezzel valószínűleg a magyar tuningshow történetének valaha volt legértékesebb kiállított járműve lesz. Jelenlétével, valamint az autó köré épített standdal és aktivitásokkal a szervezők méltó emléket szeretnének állítani a hómobil-balesetben elhunyt kaszkadőr-versenyző számára.

Az Audi S1 Hoonitron először - és talán utoljára – jár Magyarországon, március 17–19. között az Automobil és Tuning Show-n, lehet majd megtekinteni a Hungexpo „A" pavilonjának közepén.