Netflix
Hidegvér (szeptember 29.)
Bár már szeptember vége óta elérhető, az előző havi összeállításunkból kimaradt a Netflix egyik legnagyobb idei dobása, hiszen eredetileg október első péntekén debütált volna, majd váratlanul előrébb hozták a premiert.
Talán mihamarabb túl akartak esni 2023 egyik nagy csalódásán, legalábbis a nézői és a kritikai vélemények alapján totális kudarc a Hidegvér.
Már magától az alapsztoritól sem szökik egekbe a pulzusunk: adott egy ingatlanügynök, akit váratlanul meggyilkolnak, az eset első számú gyanúsítottja az egyik kollégája, az ügyben eljáró tapasztalt, koros nyomozó azonban kételkedik ebben és szimata nem csal, a szálak jóval messzebbre vezetnek, mint azt előre sejteni lehetne. Benicio Del Toro állítólag tisztességes alakítást nyújt ezúttal is az öreg róka szerepében, Justin Timberlake azonban sótlan – noha korábban az Alpha Dog-ból vagy A lánc-ból az derült ki, jobb színész, mint zenei előadó – és Alicia Silverstone-ra sem e szerepe miatt fogunk emlékezni. A legnagyobb probléma azonban a visszajelzések szerint, hogy a történet elképesztően erőltetett fordulatokkal apellál és halálosan unalmas.
Mindent szabad (október 6.)
Egy jegyespár ugyanannál a befektetési cégnél dolgozik, mindketten végtelenül karrieristák, így a kapcsolatukat brutálisan megrengeti, amikor a nőt előléptetik és nem csak jóval többet kezd keresni a férjénél, de egyben a főnöke is lesz.
Egy klasszikus, nyolcvanas-kilencvenes éveket idéző erotikus thrillerről van szó, amely azt mutatja be, milyen hatása lehet annak, ha egy romantikus viszonyban felcserélődnek a hagyományos nemi szerepek és milyen sérülékeny is tud lenni a férfiak egója, ha az életük legfontosabb területén szenvednek vereséget.
Az amerikai Sundance Filmfesztiválon debütált alkotás kapcsán bár volt, aki megjegyezte, annyira életszerűtlenek a karakterek, hogy lehetetlen együtt érezni velük, a kritikusok többsége nem győzte dicsérni a feszült és rendkívül csavaros történetet, az egyik írásban egyenesen a Nem félünk a farkastól modern változataként aposztrofálták.
Az Usher-ház bukása (október 12.)
A steaming-ajánlóinkban csak kivételes esetekben foglalkozunk sorozatokkal, de ha úgy új Mike Flanagan-produkcióról van szó, akkor nem lehet elmenni mellette nélküle szó nélkül, a rendező ugyanis a kortárs Hollywood egyik legfontosabb és legzseniálisabb alkotójává kezdi kinőni magát.
Az ő nevéhez főződik mások mellett a Shirley Jackson azonos című regénye, illetve az 1963-as klasszikus, A ház hideg szíve alapján készült a Hill-ház szelleme, a minisorozat pedig csak ürügyként használta a kísértettörténetet arra, hogy pszichológiai zavarokról, függőségekről, transzgenerációs problémákról beszéljen, viszonylag ritkán élt a horrorelemekkel, amikor azonban ijesztgetni kellett, akkor infarktusveszélynek tette ki a nézőket. És hasonlóképpen okos a Mise éjfélkor is, amelyben szintén egy rémtörténetbe ágyazva fogalmaz meg filozófiai, lélektani és teológiai kérdéseket. Nyilván nem Bergman vagy Lars Von Trier magasságáról van szó, de a mainstream amerikai alkotók között egy világító fáklyáról beszélhetünk. Így előre megszavazzuk a bizalmas, hogy az Edgar Allan Poe írásaiból építkező minisorozatnak, Az Usher-ház bukása borítékolhatóan jóval többet nyújt majd a puszta rémisztgetésnél.