Furcsa, élőhalott háziállatok terrorizálnak egy kisvárost

Kedvencek temetője: Vérvonalak
Vágólapra másolva!
A közelgő Halloween miatt a horrorfilmeké a főszerep a streaming-szolgálatóknál: Stephen King és Edgar Allan Poe klasszikusa is új változatban tér vissza, végignézhetjük, ahogy egy fiatal nő élete felett átveszi az irányítást egy parazita, de számos véres produkció mellett drámák és vígjátékok is szerepelnek a kínálatában, sőt, egy érdekesnek tűnő erotikus thrillert bemutatnak a hónapban.
Vágólapra másolva!

Netflix

Hidegvér (szeptember 29.)

Bár már szeptember vége óta elérhető, az előző havi összeállításunkból kimaradt a Netflix egyik legnagyobb idei dobása, hiszen eredetileg október első péntekén debütált volna, majd váratlanul előrébb hozták a premiert.

Talán mihamarabb túl akartak esni 2023 egyik nagy csalódásán, legalábbis a nézői és a kritikai vélemények alapján totális kudarc a Hidegvér.

Már magától az alapsztoritól sem szökik egekbe a pulzusunk: adott egy ingatlanügynök, akit váratlanul meggyilkolnak, az eset első számú gyanúsítottja az egyik kollégája, az ügyben eljáró tapasztalt, koros nyomozó azonban kételkedik ebben és szimata nem csal, a szálak jóval messzebbre vezetnek, mint azt előre sejteni lehetne. Benicio Del Toro állítólag tisztességes alakítást nyújt ezúttal is az öreg róka szerepében, Justin Timberlake azonban sótlan – noha korábban az Alpha Dog-ból vagy A lánc-ból az derült ki, jobb színész, mint zenei előadó – és Alicia Silverstone-ra sem e szerepe miatt fogunk emlékezni. A legnagyobb probléma azonban a visszajelzések szerint, hogy a történet elképesztően erőltetett fordulatokkal apellál és halálosan unalmas.

Mindent szabad (október 6.)

Egy jegyespár ugyanannál a befektetési cégnél dolgozik, mindketten végtelenül karrieristák, így a kapcsolatukat brutálisan megrengeti, amikor a nőt előléptetik és nem csak jóval többet kezd keresni a férjénél, de egyben a főnöke is lesz.

Egy klasszikus, nyolcvanas-kilencvenes éveket idéző erotikus thrillerről van szó, amely azt mutatja be, milyen hatása lehet annak, ha egy romantikus viszonyban felcserélődnek a hagyományos nemi szerepek és milyen sérülékeny is tud lenni a férfiak egója, ha az életük legfontosabb területén szenvednek vereséget.

Az amerikai Sundance Filmfesztiválon debütált alkotás kapcsán bár volt, aki megjegyezte, annyira életszerűtlenek a karakterek, hogy lehetetlen együtt érezni velük, a kritikusok többsége nem győzte dicsérni a feszült és rendkívül csavaros történetet, az egyik írásban egyenesen a Nem félünk a farkastól modern változataként aposztrofálták.

Az Usher-ház bukása (október 12.)

A steaming-ajánlóinkban csak kivételes esetekben foglalkozunk sorozatokkal, de ha úgy új Mike Flanagan-produkcióról van szó, akkor nem lehet elmenni mellette nélküle szó nélkül, a rendező ugyanis a kortárs Hollywood egyik legfontosabb és legzseniálisabb alkotójává kezdi kinőni magát.

Az ő nevéhez főződik mások mellett a Shirley Jackson azonos című regénye, illetve az 1963-as klasszikus, A ház hideg szíve alapján készült a Hill-ház szelleme, a minisorozat pedig csak ürügyként használta a kísértettörténetet arra, hogy pszichológiai zavarokról, függőségekről, transzgenerációs problémákról beszéljen, viszonylag ritkán élt a horrorelemekkel, amikor azonban ijesztgetni kellett, akkor infarktusveszélynek tette ki a nézőket. És hasonlóképpen okos a Mise éjfélkor is, amelyben szintén egy rémtörténetbe ágyazva fogalmaz meg filozófiai, lélektani és teológiai kérdéseket. Nyilván nem Bergman vagy Lars Von Trier magasságáról van szó, de a mainstream amerikai alkotók között egy világító fáklyáról beszélhetünk. Így előre megszavazzuk a bizalmas, hogy az Edgar Allan Poe írásaiból építkező minisorozatnak, Az Usher-ház bukása borítékolhatóan jóval többet nyújt majd a puszta rémisztgetésnél.