Ingyenes trükkel támadhat az Amazon

Vágólapra másolva!
Ingyenes, hirdetésekkel érkező streaming szolgáltatást vezethet be az Amazon a következő hónapokban - állítja a Wall Street Journal. 
Vágólapra másolva!
  • A bennfentesek szerint az új szolgáltatás nem csak vásárolt, hanem saját fejlesztésű tartalmakat is szolgáltatnak (pl. Betas sorozat).
  • Az ügyhöz közeli források szerint ugyanakkor a Prime Instant Video szolgáltatás is megmaradna, ami továbbra is 99 dolláros éves díj ellenében kínálna korlátlan online televíziózást.
  • Az Amazon ezzel a lépéssel még inkább erősíteni szeretné a "multimédia cég" imidzsét, szemben a mindenki által nyilvánvaló "internetes kiskereskedelmi cég" megnevezéssel.
  • Az Amazon hirdetései ugyanakkor rendkívül hatékonyak lehetnek, tekintve a vásárlók fogyasztási szokásairól rendelkezésre álló hatalmas adatmennyiséget. Így az Amazon webáruházaira jelentős forgalmat terelhetnek át.
  • Ügyhöz közeli források szerint az új szolgáltatás pedig egyfajta "beetetésként" is értelmezhető, és arra ösztönözheti a felhasználókat, hogy végül a Prime 99 dolláros éves csomagjára fizessenek elő.
  • Mivel a Prime előfizetői a statisztikák szerint kétszer annyi időt töltenek az Amazon.com webáruházaiban, így az ingyenes szolgáltatással nagyobb elkötelezettséget érne el a vállalat a felhasználóknál.
  • Az Amazon egyelőre tagadta a Wall Street Journal értesüléseit, ugyanakkor a jövő héten akár be is jelentheti az ingyenes szolgáltatást az Amazon, mivel a sajtó számára már kiküldte a misztikus eseményre szóló meghívókat.
  • Az Amazon árfolyama a hírekre tegnap 340 dollár közelében kisebb mínuszban zárt, míg a nagy versenytársnak számító Netflix a napközben elért 380 dollár körüli szintekről a piaczárás utáni kereskedésben 350 dollárra csúszott vissza.