A bennfentesek szerint az új szolgáltatás nem csak vásárolt, hanem saját fejlesztésű tartalmakat is szolgáltatnak (pl. Betas sorozat).
Az ügyhöz közeli források szerint ugyanakkor a Prime Instant Video szolgáltatás is megmaradna, ami továbbra is 99 dolláros éves díj ellenében kínálna korlátlan online televíziózást.
Az Amazon ezzel a lépéssel még inkább erősíteni szeretné a "multimédia cég" imidzsét, szemben a mindenki által nyilvánvaló "internetes kiskereskedelmi cég" megnevezéssel.
Az Amazon hirdetései ugyanakkor rendkívül hatékonyak lehetnek, tekintve a vásárlók fogyasztási szokásairól rendelkezésre álló hatalmas adatmennyiséget. Így az Amazon webáruházaira jelentős forgalmat terelhetnek át.
Ügyhöz közeli források szerint az új szolgáltatás pedig egyfajta "beetetésként" is értelmezhető, és arra ösztönözheti a felhasználókat, hogy végül a Prime 99 dolláros éves csomagjára fizessenek elő.
Mivel a Prime előfizetői a statisztikák szerint kétszer annyi időt töltenek az Amazon.com webáruházaiban, így az ingyenes szolgáltatással nagyobb elkötelezettséget érne el a vállalat a felhasználóknál.
Az Amazon egyelőre tagadta a Wall Street Journal értesüléseit, ugyanakkor a jövő héten akár be is jelentheti az ingyenes szolgáltatást az Amazon, mivel a sajtó számára már kiküldte a misztikus eseményre szóló meghívókat.
Az Amazon árfolyama a hírekre tegnap 340 dollár közelében kisebb mínuszban zárt, míg a nagy versenytársnak számító Netflix a napközben elért 380 dollár körüli szintekről a piaczárás utáni kereskedésben 350 dollárra csúszott vissza.