Jön a sminkelő robotkéz és a divattanácsokat adó okostükör

Woman trying clothing 20s Adult Asian Ethnicity Beauty Beautiful The Human Body Body Shopping Buying Chinese Ethnicity Clothing Getting Dressed Dress Fashion Women Looking Mirror Fashion Model Mixed Race Person People Red Customer Retail Store Breast Sadn
Woman trying clothing looking in mirror adjusting dress. Beautiful young multiethnic girl. Click for more:
Vágólapra másolva!
A kínai techvilágban már nem az önvezető autók, az összehajtható okostelefonok és a robotok mozgatják meg leginkább a vállalati fejlesztők fantáziáját, hanem a szépségápolás és a technológia összekötése. Megjelentek az okostükörök, a 3D-s körömépítők és a kiterjesztett valóság használatával működő, sminkelésben segítő alkalmazások. A "beautytech" egy rohamosan fejlődő ágazat, amely nem fog egyhamar megállni a növekedésben.
Vágólapra másolva!

Az Alibaba által nemrég bemutatott 20 centiméter átmérőjű, hordozható okostükör tökéletesen ötvözi a technológiát a szépségápolással, a vállalat pedig hisz benne, hogy a termék sikeres lesz. A tükörbe beépített, mesterséges intelligenciával felvértezett hangfalak, parancsszóra különböző funkciókat aktiválnak, a tükör kijelzője pedig folyamatosan változtatja a világítást, hogy a felület látható legyen egy sötétebb kávézóban, vagy akár szikrázó napsütésben is.

Emellett a tükör szépségtanácsokat is ad, figyelemmel kíséri az UV-értéket, és különböző kozmetikumokat is lehet rendelni a segítségével az Alibaba webáruházából.

Nemcsak az Alibaba kísérletezik ilyen megoldásokkal, hiszen a kínaiak imádják a különböző technológiai megoldásokat, és a középosztály megerősödése miatt a szépségápolásra is egyre többet költenek. Arról ugyan nincs pontos adat, hogy mekkora is jelenleg a szépségtech piac, de a szakértők becslései szerint folyamatosan növekszik az ágazat.

A gép tökéletes körmöt varázsol bárkinek, és 1000-3000 dollár közötti áron beszerezhető Forrás: Screenshot

A Nikkei Asian Review a témával kapcsolatban megkérdezte Jason Yut, aki a Kantar Worldpanel China nevű marketingvállalat vezérigazgatója. Elmondta, hogy a szépségipar összekapcsolása a technológiával jelenleg komoly trend Kínában, és egyre több vállalat próbálkozik okosmegoldások bevezetésével is.

Egy másik példa a tech és a szépségipar összeolvadására a 3D-s körömlakkozó. Egy alkalmazás segítségével a felhasználó kiválasztja a dizájnt, majd az ujjait a gépbe helyezve az kilakkozza a körmöket a kívánt színre, mintára és formára.

A szépségápolási kütyük eladásának bevételei 2017-ben elérték az 595 millió dollárt Kínában, 2018-ban pedig a Mintel piackutató cég becslései szerint legalább 50 százalékkal bővült a szektor.

A Mintel egyik felmérése arra is rámutat, hogy nagyon komoly a kereslet a szépségtech iránt, hiszen a megkérdezett 3000 emberből minden ötödik válaszolta azt, hogy kipróbálta már például a kiterjesztett valósággal működő sminkelős alkalmazást.

illusztráció Forrás: Getty Images/iStockphoto/ariwasabi/Ariwasabi

A Sephora, a Meitu nevű kiterjesztett valóságra szakosodott kínai startuppal közösen dolgozva megnyitotta az első boltját Sanghajban, ahol a vendégek egy program segítségével virtuálisan kipróbálhatják az általuk választott sminket, hogy kiderüljön: hogyan is áll nekik és még össze sem kenik vele magukat.

Az Alibaba okostükrét nemrég Hangcsouban mutatták be, de a vállalat állítólag nem ebből a kütyüből szeretne óriási bevételekre szert tenni, hanem a szépségápolási termékekből, mint például a rúzs, az alapozók és a szempillaspirálok. Ugyan Kínában tavaly decemberben volt a legalacsonyabb a kiskereskedelmi bővülés az utóbbi 15 évben, mégis a kozmetikumokok piaca volt azon kevés területek egyike, amely továbbra is jól teljesített.

Ezért próbálják meg a kínai óriásvállalatok meglovagolni ezt a hullámot.

Kína mellett Japánban is felfutóban a szépségtech. Az ország egyik legjelentősebb szépségápolási márkája - a Shiseido - a Microsofttal közösen fejlesztett egy kiterjesztett valósággal működő, sminkes alkalmazást, amely az otthonról dolgozó nők életét könnyítené meg.

Emellett a L'Oreal felvásárolta a ModiFace nevű kanadai startupot, amely a kiterjesztett valóság mellett mesterséges intelligenciával is foglalkozik. Ők közösen egy olyan robotkezet szeretnének készíteni, amely magától kisminkeli a nőket.