Nemes cél érdekében fog össze két vezető gumiabroncsgyártó

2019.09.17. 17:09

A gumiabroncsok két vezető márkája, a Michelin és a Continental, továbbá a mezőgazdaságra fókuszáló szoftverfejlesztő cég, a Smag bejelentette, hogy közös céget alapítanak, amely a gumiipari technológiák fenntarthatóságára szakosodik.

A közös vállalkozás várhatóan még 2019 vége előtt elindul, amint jóváhagyták azt az illetékes monopóliumellenes hatóságok.

Az együttműködés részét képezi a Rubberway technológia is, amely feltérképezi és kiértékeli a környezeti kérdésekkel és a társadalmi felelősségvállalással kapcsolatos gyakorlatokat és kockázatokat a természetes gumi gyártásában, az ültetvényektől kezdve a gumifeldolgozó üzemekig.

A Rubberway biztosítja a gumiabroncsgyártók számára, hogy azonosítsák a természetes gumigyártási lánc problémáit, majd orvosolják is azokat.

A természetes eredetű gumigyártási lánc fenntarthatósága érdekében fog össze a Michelin, a Continental és a SmagForrás: Formula E/LAT Photographic

Ez azért is szükséges, mert a természetes gumi ellátási lánca, amely körülbelül hatmillió gazdát, százezer közvetítőt és több mint ötszáz feldolgozóüzemet foglal magában, rendkívül összetett.

A Smag-gel közösen létrehozott és fejlesztett technológiai megoldás már 2017 óta működik, és néhány fontos gyártó országban már használják is, ideértve Thaiföldöt, Indonéziát, Elefántcsontpartot, Nigériát, Ghánát és Brazíliát.

A közös vállalkozásban a Michelin a felhasználási és kitermelési jogokkal és a felhasználók tapasztalataival foglalkozik, a Continental a közös vállalkozásba befektetett összege révén járul hozzá az együttműködéshez, a Smag pedig megosztja az eddig megszerzett technológiai és ágazatspecifikus szakértelmét a másik két fél felé.

A közös vállalkozásban a partnerek arra törekednek majd, hogy a Rubberway technológiát független megoldássá tegyék, amelyet más természetes gumigyártással foglalkozó szereplő is alkalmazhat, aki az ellátási lánc átláthatóságának javítására törekszik.

Forrás: Michelin.com