Évek óta vita van a vállalatok vezetői és a fenntarthatósági szakemberek között, arról, hogy a fogyasztók a felelősebb és etikusabb termékeket részesítik-e előnyben. A The Other Bar csokoládé azt próbálja bizonyítani, hogy amennyiben a fogyasztók hűségesek lesznek egy olyan terméknél, amellyel a fenntarthatóságot támogatják, akkor ezt esetleg a világ vezető márkái is követni fogják saját produktumaiknál.
A NYU Stern fenntartható üzleti központja megállapította, hogy a tényleges eladások alapján
2018-ban az etikus termékek piaca 16,6 százalékát képviselte a teljes szegmensnek
– szemben a 2013-ban mért 14,3 százalékkal – ez majdnem 114 milliárd dolláros árbevételt jelent.
Továbbá a fenntartható termékek forgalma mintegy ötször gyorsabban nőtt, mint a hagyományos termékeké.
A kezdeményezés azért születet, mert bár a vállalatok rendkívül nagy profitot termelnek, mégis 25 év alatt egyre kevesebb pénz jutott a valódi termelőknek és az országoknak.
Idén októberben kezdik el árusítani a The Other Bar csokoládét, amit az Egyesült Nemzetek Fejlesztési Programja (UNDP) támogat. Úgy tervezték, hogy úttörő szerepet játsszon a fejlődő világbeli gazdák életében,
a csoki egyszerű módot kínál a vásárlóknak, hogy aktívan és közvetlenül befolyásolják a mezőgazdaságban dolgozók életét.
Négy tábla csokoládé vásárlásával egy teljes kakaóbab fa árát adják vissza a farmereknek, továbbá a csomagoláson egy online kód is megtalálható, amivel pénzt lehet adományozni közvetlenül annak az ecuadori gazdálkodónak, aki előállította a csokoládét.
Európában 20 ezer tábla csokoládét dobnak a piacra október 14-én, hétfőn, melynek darabja három fontba, az az 1.100 forintba kerül és online vásárolható meg.