Különös oka volt a zenei streaming szolgáltató sikerének

Spotify Logo on the New York Stock Exchange New York USA United States New York Stock Exchange stock Spotify Logo
NEW YORK, USA - APRIL 3: People walk past a banner with the Spotify logo as the company lists its stock on the New York Stock Exchange in New York, United States on April 3, 2018. Mohammed Elshamy / Anadolu Agency
Vágólapra másolva!
Hatalmas sikert ért el tavaly a Spotify, ami a cég szerint jelentős részben a podcastok kirobbanó népszerűségének volt köszönhető.
Vágólapra másolva!

A Spotify mérései szerint a tavalyi negyedik negyedévben megduplázódott a podcast-hallgatási órák száma, ahogy a koronavírus-járvány miatti lezárások következtében sokan kerestek otthoni szórakozási lehetőségeket – írja a The Guardian.

A siker eredményeként a Spotify fizető felhasználóinak száma, éves alapon, 24 százalékkal bővült.

Az audio streaming vállalatnak jelenleg már 155 millió előfizető felhasználója van. Emellett az ingyenes alkalmazást használók száma is 27 százalékkal emelkedett. A teljes felhasználószám ezzel elérte a 345 milliót.

A podcastok sikere felhajtotta a Spotify eredményét Forrás: dpa Picture-Alliance/AFP/Daniel Bockwoldt

A Spotify azért emelte ki a podcastok sikerét, mert a tavalyi utolsó három hónapban a felhasználók negyede hallgatott valamilyen podcastot. A cég szerint ez igazolja, hogy a Spotify miért költött hatalmas összegeket arra, hogy új tehetségeket találjon a podcastok terén – ezzel túllépve a pusztán zenei szolgáltatáson.

A tavalyi év végén egyébként 2,2 millió podcast volt elérhető a Spotify-on, ami hatalmas növekedés a 2019 végén mért 700.000 darabhoz képest.

Mindez pedig üzletileg is igen jól jött a Spotify-nak. A cég hirdetési jövedelme ugyanis, éves alapon, 29 százalékkal 281 millió euróra bővült, ahogy az év végére a hirdetők kereslete visszapattant az év eleji gyengélkedésekhez képest.

A negyedik negyedévben ráadásul a podcastokhoz köthető hirdetési bevételek több mint 100 százalékkal emelkedtek a megelőző év azonos időszakához képest, miközben a hirdetők száma 50 százalékkal bővült a harmadik negyedévhez képest. A tavalyi utolsó három hónapban egyébként a hirdetések adták a Spotify teljes bevételeinek 13 százalékát.

Daniel Ek, a Spotify társalapítója Forrás: AFP/Toru Yamanaka

A társaság üzletének fő motorját továbbra is az előfizetések adják. Az ezekből származó bevétel 15 százalékkal 1,89 milliárd euróra emelkedett. Az összbevétel közben 17 százalékkal 2,17 milliárd euróra erősödött a megelőző év azonos időszakához képest.

Miközben viszont a Spotify rekord számú (31 millió) előfizetőt csábított magához a múlt évben,

a vállalat részvényárfolyama mégis 8 százalék körüli gyengüléssel reagált az adatokra, elsősorban a vártnál vérszegényebb előrejelzések miatt.

A menedzsment ugyanis úgy számol, hogy 2021-ben 427 millió havi aktív felhasználója, és 184 millió előfizetője lesz.