Egyes németországi üzletekben korlátozzák egy alapvető élelmiszer vásárlását

Lidl
A logo is pictured on a sign outside a Lidl supermarket store in London on September 26, 2016. - Aldi UK announced on Monday that it will invest Ł300 million ($389 million, 346 million euros) to revamp its stores over the next three years. Aldi and its German rival Lidl have boomed in Britain, grabbing market share from traditional supermarkets Asda, Morrison, Sainsbury's and Tesco, as customers tightened their belts to save cash. (Photo by Daniel Leal-Olivas / AFP)
Vágólapra másolva!
Napraforgóolaj csak 18 éves kortól: egyes német üzletekben a Lidl személyi igazolványt kér a termékek vásárlásakor.
Vágólapra másolva!

Az orosz-ukrán háború kitörése óta alig van napraforgóolaj a német szupermarketekben, a Schleswig-Holstein tartományban található Lidl üzletekben például már csak a felnőtt vásárlók vehetnek étolajat – írja a Merkur nyomán a Világgazdaság.

A Lidl szupermarketlánc azon kísérletezik, hogy a rendelkezésre álló étolajkészletet a lehető legegyenletesebben ossza szét a vásárlói között.

Annak érdekében, hogy minden család csak két üveg olajat vegyen, a cég korhatárt vezetett be: a napraforgóolajat csak a tizennyolc év felettieknek árulják.

A német hírportál szerint már nem újdonság, ha a szupermarketekben üres polcokkal találkozik az ember: először a vécépapír, majd a gyorstesztek hiánya volt jelen az országban a koronavírus-járvány idején,

ma már a háborús konfliktus miatt a napraforgóolaj lett az új hiánycikk, mivel Ukrajna a világ egyik legnagyobb előállítója az étolajnak.

Illusztráció Forrás: AFP/Daniel Leal-Olivas

A szupermarketek már korábban olyan üzleti stratégiákat dolgoztak ki, amelyekkel az emberek vásárlási szokásait befolyásolhatják: az Aldi például az étolajos polcait azzal a felhívással látta el, hogy a vásárlók csak szükség esetén vegyenek étolajat, és ne csupán felhalmozás céljából vásároljanak.

A vállalat intézkedése nagy felháborodást váltott ki a közösségi oldalakon, az áruházlánc ezután hatályon kívül helyezte intézkedését.

"Kérjük vásárlóink megértését, és elnézést kérünk az esetleges kellemetlenségekért!" – közölte a cég a felháborodást követően.