Kiderült, hogy miket látnának legszívesebben a karácsonyfa alatt a magyarok

legdivatosabb ajándékok  Wireless Overhead Headphones Gift,Box,With,Red,Bow,Wireless,Headphones,For,Christmas,New gift,headphones,winter,box,decorations,colors,newyear,view,moder
gift box with red bow wireless headphones for Christmas new year on the background of the rainbow flag
Vágólapra másolva!
Tudatosabb hozzáállással igyekeznek ellenpontozni a gazdasági nehézségeket a vásárlók, akiknek több mint a fele – kihasználva a november végi akciókat és árengedményeket – még december előtt igyekezett beszerezni az idei ajándékokat. Az Árukereső.hu immár hagyományosnak tekinthető karácsonyi kutatásának eredményei elárulják, hogy a magyar vásárlók döntéseinél rengeteget számítanak a nyilvános termékértékelések.
Vágólapra másolva!

Csökken az idei karácsonyi keret

Tanulságos megállapításokkal szolgál az Árukereső.hu immár nyolcadik éve elkészített friss karácsonyi felmérése, amely az aktuális ünnepi szezon kezdeti szakaszában ad pillanatképet a felnőtt lakosság körében uralkodó fogyasztói trendekről.

Minden tizedik magyar maximum 10 ezer forintot költene karácsonyi ajándékra, több mint negyedük pedig a 10 és 30 ezer forint közötti sávot célozza meg.

A megkérdezettek közel fele a tavalyihoz hasonló mértékben tervez költeni, ami két fontos szempontra világít rá: a gazdasági helyzet ellenére a karácsonyi ajándékozást többen igyekeznek idén is megtartani, ez az összeg azonban az inflációhoz igazítva valamennyivel kevesebbnek felel meg idén.

Kisebb az ajándékozottak köre

A megkérdezettek fele árakciók segítségével szeretné csökkenteni a karácsonyi költségeit, 20 százalékuk pedig úgy, hogy kevesebb hozzátartozónak tervez ajándékot venni.

A tavalyi 7 megajándékozotthoz képest idén a legtöbben már csak 3-6 rokonnal vagy baráttal számolnak.

A jelenlegi gazdasági helyzet tovább növeli az online tudatosságot, erre utal az is, hogy a többi vásárlótól érkező visszajelzéseket tízből kilencen veszik figyelembe a vásárlási döntéseik során.

Forrás: Árukereső.hu

Számítanak az árak, és már a karácsony is zöldül

A válaszadók harmada inkább online vesz ajándékot, és harmada szerzi be fele-fele arányban a neten vagy boltban. Nem meglepő módon kiemelt fontossággal bír a termékminőség és az aktuális ár, sőt sok vásárló ennek változását is szereti figyelemmel kísérni. A vásárlás vonatkozásában egyre több tényezőre ügyelnek a magyarok, megjelent a környezettudatosság is: több mint 6 százalék ezen szempont alapján rendel terméket.

Kávéfőzőt és egyéb elektronikai eszközöket kérünk

A magyaroknak több mint fele már december előtt megkezdi a karácsonyi vásárlást, sőt jelentős azok száma is (40 százalék), akik egész évben már ajándékötleteket gyűjtenek. Ezzel a tudatos hozzáállással így bőven van idő beszerezni akár kedvezményesen, akár időben azokat a termékeket, amikre a magyarok leginkább vágynak: ezek a háztartási eszközök és az elektronikai cikkek, miközben harmadik helyezettként megjelenik a ruha kategória.

Több mint tizede a megkérdezetteknek bárminek örülne, míg sokakat tenne boldoggá, ha kávéfőzőt, laptopot, okostelefont, órát, könyvet, esetleg parfümöt találnának a fa alatt.

Arukereső Forrás: Árukereső.hu

A legtöbben egyébként úgy vélik, hogy pénz nem lehet karácsonyi ajándék. A jelenlegi gazdasági helyzet ellenére is csak nagyjából a megkérdezettek tizede adna közvetlenül ajándékot ebben a formában.

A kutatás módszertana:

A felmérés online adatfelvétellel (CAWI) valósult meg, 3840 fős válaszadói minta alapján. A megkérdezzetek 60 százaléka nő és 40 százaléka férfi.