Visszaesett a svájci órák népszerűsége

Vágólapra másolva!
A világhírű svájci óraipar eladásai az első fél évben 4 százalékkal, 145 millió euróval 3,359 milliárd euróra estek vissza - jelentette be Bielben a Svájci Óraipari Szövetség.
Vágólapra másolva!

Az exportált órák száma valamelyest - 0,5 százalékkal - 12,7 millióra növekedett. Az aranyórák iránt 10,4 százalékkal csökkent a kereslet, de a csökkenés üteme az év eleje óta lassulóban van. A híres svájci órák átlagos ára 259 euróról 250 euróra esett vissza, de ebben az átlagban benne foglaltatnak a nagy hagyományú és nagy nevű gyárak sok százezer eurós egyedi remekei is.

A svájci óraipar legfőbb exportpiacai közül Hongkongban és Japánban 3,2, illetve 2,5 százalékos, az Egyesült Államokban 7,9 százalékos visszaesés mutatkozott a keresletben. A szakértők nem túl derűlátók, s a szövetség szerint a gyártók a jövő év előtt nem számolnak a helyzet javulásával.

Mindazonáltal egy kapcsolódó hír szerint legalább egy új piac feltárulni látszik a svájci luxusóráknak: a Blancpain cég a napokban mutatta be Pekingben 800 ezer eurós kronométerét, amely a cég alapítási évének számát viseli névként: 1735. A magas árat a Blancpain a 18 havi kézimunkával készült szerkezettel indokolta, a kínai bevezetést pedig azzal, hogy a cég Ladybird elnevezésű, drágakövekkel díszített kollekciójából tavaly már 20 darabot adtak el Kínában 11 ezer eurós egyenkénti áron.

(MTI)

Korábban:

Töretlen a svájci óraexport